Samarbejdsorienteret leder af Teknisk Service i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være vores nye dygtige leder af Teknisk Service? Og vil du understøtte driften af forvaltningens institutioner og bygninger med særligt fokus på at sikre stabil drift og tilgængelighed? Samtidig med at du som leder har øje for og udvikler det gode samarbejde på tværs af to lokationer og derved sikrer sammenhængskraften i enheden? Så læs videre her. 

Hvem er Teknisk Service? 

Udover dig består Teknisk Service af 17 dedikerede medarbejdere, som har et solidt lokalkendskab og et tæt samarbejde med driftsledere på de forskellige plejehjem rundt omkring i byen. Opgaverne spænder fra akut opståede driftsproblemer (fx varme, vand, strøm, kaldeanlæg o.l.) på kritiske infrastrukturer til planlagt vedligehold og arealpleje. Derudover løser vi diverse opgaver for institutioner under de øvrige forvaltninger i Københavns Kommune.

Hvilke opgaver er i gang? 
I dag er vores vigtigste fokus at sikre sammenhængskraften på tværs af lokationerne ift. at lykkes med kerneopgaven. Derudover arbejder vi løbende med at udvikle det gode og tætte samarbejde med driftslederne og samarbejdet med de andre forvaltninger og øvrige samarbejdspartnere. Som team er vi i gang med et forløb, hvor vi er nysgerrige på, hvordan vi bliver endnu bedre som ét samlet team. 

Da vi er placeret hhv. i De Gamles By på Nørrebro samt i Bystævneparken i Brønshøj, skal du være indstillet på at komme rundt begge steder.   

Nogle af dine ansvarsområder og opgaver
Du bliver praktisk og administrativ leder for en gruppe af erfarne medarbejdere med forskellige baggrunde, så du skal vide, hvad der skal til, for at I lykkes i et fagligt fællesskab.  

Sammen med dine medarbejdere og en række samarbejdspartnere står du på mål for at opretholde og understøtte kritisk infrastruktur, driftssikkert og vedligeholdelsesmæssigt og på et højt niveau, på de kommunale plejehjem samt de samlede udendørsarealer.  

Med udgangspunkt i din faglige baggrund, i tæt samarbejde med medarbejderne, skaber du overblik og prioriterer mellem små og store opgaver, nødvendige reparationer og udbedringer på de to lokationer. Du arbejder systematisk og har stærke kompetencer inden for driftsprioritering og overblik – også i et komplekst driftsmiljø med ældre bygninger og mange samtidige fejlmeldinger.  

Som leder tager du medansvar for at fortsætte arbejdet for et godt arbejdsmiljø for medarbejderne i Teknisk Service. Samtidig med at du har blik for et stærkt samarbejdsforhold med driftsledere på de forskellige plejehjem og på øvrige institutioner. Du trives i et driftsmiljø med mange samarbejdsflader og formår at koordinere opgaver og forventninger på tværs af driftsledere, forvaltninger og eksterne aktører. 

Du har godt styr på dine budgetter og får ansvar for Teknisk Services budget. 

Vi forestiller os

  • Det er et krav, at du er uddannet maskinmester og har gyldig el-installatørautorisation, gerne suppleret med en Diplom i Ledelse. Det vil være et plus, hvis du også har en VVS-autorisation
  • Du har ledererfaring og har været vant til at lede forskellige faggrupper – i øjenhøjde. Du er teknisk og fagligt stærk som leder, når du sammen med dine medarbejdere løser hverdagens tekniske problemer
  • Du har en veludviklet kommunikationsstil og kan sige til og fra på en konstruktiv måde, når du indgår i samarbejdet med mange forskellige samarbejdspartnere
  • Du er en rutineret bruger af forskellige IT-systemer – gerne erfaring med Main Manager og KAS
  • Du har kendskab til det at arbejde i en politisk styret organisation – og forståelse for kommunale arbejdsgange og samarbejdsflader

Din lederprofil
Som leder udstråler du ro og har en naturlig autoritet, når du dagligt samarbejder og kommunikerer med dine medarbejdere omkring driften. Du interesserer dig for at udvikle og spille dine medarbejdere bedre. Du ved, når du skal observere og lytte, men kan også skære igennem, træffe beslutninger og vise handlekraft, når situationer kalder på det.  

Du er løsningsorienteret og ambitiøs ift. at løse enhedens opgaver, men kan også se det sjove og humoristiske i de forskellige hverdagssituationer.  

Ansættelsesvilkår 
Stillingen er til besættelse den 1. marts 2026. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med den relevante faglige organisation på baggrund af gældende overenskomst. 

Yderligere oplysninger  
Hvis du har spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef Mette Riegels på telefon 21 78 56 75 eller mail vw09@kk.dk. I lederstillingen skal du referere til områdechef Mette Riegels i Område Nord. 

Upload CV og relevante eksamenspapirer sammen med din ansøgning, hvori du gerne må uddybe din erfaring med ledelse og teknisk service som område samt beskrive din motivation for at arbejde i vores organisation.   

Vi glæder os til at høre fra dig. 

Søg via linket senest torsdag den 8. januar 2026  
Vi holder 1. samtaler torsdag den 15. januar og 2. samtaler fredag den 23. januar 2026.  Der vil være testforløb mellem samtalerne. 

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. Se mere om vores hverdag på www.vores hverdag.kk.dk.