Sagsbehandler til Enkeltydelser, Indskud og Administration i Ydelsesservice København
Vil du være med til at sikre retfærdig og professionel sagsbehandling for borgerne i Københavns Kommune?
Hos Ydelsesservice gør vi en forskel for borgere, der har brug for støtte i en svær tid. Vi arbejder med enkeltydelser efter Aktivloven og har fokus på at møde borgerne med respekt, faglighed og forståelse. Som myndighed er det vores opgave at sikre retfærdige og lovmedholdelige afgørelser – og samtidig yde god service og klar vejledning. Vi søger en ny kollega, der ønsker at tage aktiv del i myndighedsrollen og sikre en sagsbehandling, der kombinerer lovmedholdelighed, kvalitet og respekt for borgeren.
Stillingen er administrativ, og kontakten med borgerne foregår primært skriftligt og via telefon. Som sagsbehandler i Ydelsesservice vil du få en central rolle i teamet, hvor du både arbejder selvstændigt med sager og samarbejder på tværs med kollegaer og samarbejdspartnere.
Dine opgaver vil blandt andet være
- Behandling af enkeltydelser efter Aktivlovens §§ 81, 83, 84 og 85 – med fokus på både lovmedholdelighed og borgerens situation
- Hjælpe borgere med råd og vejledning, så de får klarhed og støtte i deres ansøgninger om enkeltydelser efter Aktivloven
- Håndtering af realitetsklager på egne afgørelser – du sikrer retfærdige og tydelige beslutninger
- Tværgående samarbejde med kollegaer og samarbejdspartnere i Københavns Kommune for at sikre effektiv og sammenhængende sagsbehandling
Vi ønsker af dig
- Du er uddannet socialrådgiver/socialformidler, administrationsbachelor eller har anden relevant mellemlang uddannelse
- Du møder socialt udsatte borgere med respekt og sætter en ære i at udføre myndighedsarbejdet med faglighed og omhu
- Du trives med at arbejde sammen med andre og bidrager positivt i teamet
- Du trives med administrativt arbejde og strukturerede opgaver
- Du er engageret og kvalitetsbevidst
- Du kommunikerer klart og præcist med både borgere og kolleger, skriftligt såvel som mundtligt
Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor der er fokus på ligeværdighed og respekt. Vi lægger vægt på høj kvalitet i opgaveløsningen samt service over for borgere og samarbejdspartnere. Herudover lægger vi vægt på, at vi sammen skaber et godt arbejdsmiljø med et højt engagement, hvor vi profiterer af hinandens forskelligheder.
Ansættelsesvilkår
Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2026. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flekstidsordning.
Løn i henhold til gældende overenskomst indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Yderligere oplysninger
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Nanna Stewart på 24 44 38 54.
Ansøgningen skal vedlægges CV, kopi af relevant uddannelsesbevis samt eventuelle referencer.
Søg via linket senest torsdag den 13. november 2025
Ansættelsessamtaler forventes at blive afholdt i uge 47 og 48.
Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen 
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.
Ydelsesservice København har ca. 270 ansatte og vi administrerer og udbetaler forsørgelsesydelse og tillægsydelser til ledige, sygemeldte og pensionerede københavnere.
Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her