Sagsbehandler med borgerkontakt og administrative kompetencer til Hjælpemiddelcentret

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Har du lyst til et alsidigt job på Københavns Kommunens Hjælpemiddelcenter, hvor du kombinerer borgerkontakt, administration og sagsbehandling? Trives du med både telefonbetjening, koordinering og myndighedsopgaver – og motiveres du af at skabe overblik og træffe afgørelser?

Så er det måske dig, som skal være vores nye sagsbehandler.

Om stillingen
Som sagsbehandler bliver du en central del af vores hverdag og får en varieret opgaveportefølje med både borgerrettede og administrative opgaver. Du vil have tæt kontakt med borgere, samarbejdspartnere og kolleger og spille en vigtig rolle i at sikre professionel sagsbehandling.

Dine primære opgaver vil bl.a. være

  • Afgørelse af sager om personlige hjælpemidler efter Lov om social service
  • Kommunikation med borgere og pårørende og i den forbindelse oprette sager i vores it-system, CURA
  • Besvare henvendelser fra sundhedsfaglige kollegaer i forvaltningen og regionen
  • Bestille arbejdsredskaber til hjemmeplejen og sygeplejen
  • Understøtte det terapeutfaglige team, som arbejder med rådgivning om arbejdsredskaber og forflytning
  • Være med til at opretholde og udvikle den interne sagsstyring ved hjælp af OneNote.

Om dig

Vi forestiller os, at du

  • Har erfaring med offentlig forvaltning og sagsbehandling
  • Trives med borgerkontakt og kan kommunikere klart, professionelt og imødekommende
  • Arbejder struktureret og har styr på detaljer – også når der er mange opgaver
  • Har erfaring med myndighedsrollen og derfor kendskab til forvaltningsret og den gode sagsbehandling.
  • Er selvstændig, men også en holdspiller, der bidrager til et godt samarbejde
  • Har relevant kontoruddannelse eller anden administrativ erfaring fra en offentlig administration eller tilsvarende.

Vi tilbyder
Vi tilbyder en fast stilling på 37 timer ugentligt, med flekstid og mulighed for hjemmearbejde. Hjælpemiddelcentret har gode personaleordninger, (bl.a. frokostordning og massageordning). Du vil møde et arbejdsmiljø, hvor vi hjælper hinanden og har fokus på trivsel.

Om Hjælpemiddelcentret
Hjælpemiddelcentret er Københavns Kommunes videnscenter på hjælpemiddel- og velfærdsteknologiområdet, som varetager borgernære serviceopgaver såvel som formidling og udvikling af hjælpemiddelfaglig viden. Vi er en tværfaglig organisation med 121 kollegaer, og vi har mange forskellige faglige baggrunde og kompetencer samlet hos os. På Hjælpemiddelcentret arbejder vi for, at du føler dig set, mødt og taget hånd om, uanset om du er borger, medarbejder eller samarbejdspartner.

Du kan læse mere på hjælpemidler til ældre i Københavns Kommune 

Alt det praktiske
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.

Har du spørgsmål til stillingen, så giv os et kald. Du kan ringe til afdelingsleder Anne Olesen på 20 55 46 96 eller afdelingsleder Martin Jonassen på 20 47 55 96.

Søg via linket senest søndag den 4. januar 2026