Regnskabsteamet i Børne- og Ungdomsforvaltningen søger to konsulenter

Søg jobbet

Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at sikre, at Børne- og Ungdomsforvaltningens regnskabsprocesser til enhver tid giver det bedst mulige styringsgrundlag og sørge for at pengene bliver brugt bedst muligt i Danmarks største forvaltning? Så er du måske en af vores nye kollegaer.

Vi søger to fagligt dygtige, engagerede og strukturerede medarbejdere med stærke samarbejdsevner, som kan være med til at sikre høj kvalitet i driften, og som samtidig har fokus på udvikling og optimering af processer. 

Hos os får du et godt indblik i, hvad det indebærer at drive nogle af de væsentligste velfærdsinstitutioner i Danmark, du får et dybdegående indblik i, hvordan kommunernes økonomi fungerer, samt hvilke kommunaløkonomiske dagsordner der er på spil både generelt og på området for børn og unge. Det er vigtigt, at du brænder for, at der er styr på pengene i den offentlige forvaltning. 

Vi tilbyder to alsidige job i en afvekslende hverdag, hvor ikke to dage er ens. Det er stillinger som spænder vidt, og hvor du selvstændigt både skal have lyst til at dykke ned i tallene, forstå de juridiske forudsætninger og vigtigheden af, at forvaltningen lever op til kommunens regler og krav.

Hovedopgaverne for den ene økonomikonsulent er

  • Udarbejdelse og controlling af projektregnskaber
  • Samarbejde med kommunens revision
  • Sikre implementering af ny lovgivning 
  • Økonomisk tilsyn med enkeltinstitutioner
  • Udvikling og dokumentation af processer og forretningsgange

Hovedopgaverne for den anden økonomikonsulent er

  • Identificere og sikre data til brug for mellemkommunale afregninger
  • Sikre grundlaget for korrekte takster
  • Analyser af afregningsmodeller 
  • Udvikling og dokumentation af processer og forretningsgange 
  • Udvikling og løbende forbedringer af økonomistyringen

Om dig
Vi forestiller os, at du har et par års erhvervserfaring, men nyuddannede opfordres også til at søge. Du har endvidere en relevant økonomisk uddannelse, fx cand.polit., HD Regnskab, cand.merc.aud. eller lignende. Det vil være en fordel, at du har en grundlæggende og bred viden indenfor regnskabsområdet, er fortrolig med Excel og kan arbejde i regnskabssystemer, gerne SAP.
 
Du har en god it-forståelse og skal endvidere have gode kommunikative evner, kunne formulere dig præcist og målrettet både mundtligt og skriftligt og kunne formidle din faglighed i øjenhøjde. Vi lægger vægt på, at du har et godt humør og går positivt til nye opgaver. Du er også en person, der er fleksibel, udviklingsorienteret og brænder for videndeling – både at lære fra dig og lære nyt. Endelig er du en person, der tager ansvar og initiativ, og du har overblik og arbejder struktureret. 

Vi tilbyder
Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune er Danmarks største kommunale forvaltning med et budget på 12 mia. kr. Stillingen er placeret i forvaltningens Regnskabsafdeling, hvor der i alt er 35 medarbejdere.

Regnskabsafdelingen er en del af Administrativt Ressourcecenter, som har ca. 300 dygtige og engagerede medarbejdere, der håndterer en bred opgaveportefølje, bl.a. med fokus på styring af økonomi, administration, anlæg og kapacitet. 

Du bliver ansat i en stor organisation med gode muligheder for faglig udvikling og karrieremuligheder. Vi har et godt, fagligt og kollegialt arbejdsmiljø, hvor vi løfter i flok og brænder for at skabe de bedste rammer for byens børn. Vi har en uhøjtidelig omgangstone, hvor vi lægger vægt på, at det skal være både spændende og sjovt at arbejde hos os.

Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 37 timer om ugen.

Løn- og ansættelsesvilkår sker efter erfaring og kvalifikationer og følger gældende overenskomst.

Yderligere information
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte regnskabschef Sofie Berggren Hansen på 4047 9443.

Søg via linket senest onsdag den 29. maj 2024
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 23 og 24.