Regnskabsmedarbejder til Ydelsesservice København

Søg jobbet

Økonomi
Fuldtid
Fastansættelse

Har du stærke kompetencer indenfor regnskab og controlling, motiveres du af samarbejdet med mange forskellige slags mennesker, og prioriterer du detaljen og korrekthed i dit arbejde? Så er det måske dig, vi søger.

Ydelsesservice København er en del af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune. Vi er ca. 270 medarbejdere og varetager en lang række forskellige sagsbehandlingsopgaver i forbindelse med udbetaling af borger- og virksomhedsrettede ydelser. Den ledige stilling er i afdelingen Økonomi og Stab, der løser tværgående opgaver i centret samt specialiserede sagsbehandlingsopgaver på enkelte områder.

Dine arbejdsopgaver
Omdrejningspunktet for dit arbejde bliver at sikre korrekt afstemning af forvaltningens udbetalinger via fagsystemerne på ydelsesområdet, primært Kommunernes Ydelsessystem (KY), såvel i forhold til kommunens økonomisystem som til e-indkomst (SKAT), så regnskabet til enhver tid lever op til revisionens krav. Konkret indebærer dette controlling på daglig basis og udredning af enkeltsager, der danner baggrund for månedlige afstemninger og rapporteringer.

Opgaverne løses i samarbejde med sagsbehandlere i driftsafdelingerne samt via kontakter til Kommunens Koncernservice.

Dine kompetencer
Vi lægger vægt på, at du

  • har en relevant kontorfaglig eller revisionsmæssig baggrund og gerne uddannelse indenfor og/eller tidligere erhvervserfaring indenfor regnskabsområdet, fx i en kommune eller i SKAT
  • har kendskab til kommunal sagsbehandling indenfor beskæftigelsesområdet
  • brænder for regnskab og controlling
  • har viden om følgende systemer: SAP-økonomisystem, Kommunernes Ydelsessystem, e-indkomst
  • har flair for tal og en veludviklet ordenssans
  • er fleksibel og god til at samarbejde som del af et team
  • arbejder struktureret og selvstændigt

Som person er du ansvarstagende og løsningsorienteret. Af natur er du energisk, samarbejdende og humoristisk, og du har en omhyggelig og systematisk tilgang til opgaveløsningen.

Vi tilbyder

  • en alsidig stilling på en arbejdsplads, hvor der er fokus på ligeværd og respekt
  • en spændende hverdag i en uformel omgangstone
  • et stærkt fagligt miljø med gode muligheder for kompetenceudvikling
  • en række personaleordninger, bl.a. kantine- og massageordning

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Stillingen forventes besat den 1. november 2025.

Vil du vide mere?
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Søren Lunau Nielsen på 26 77 25 45.

Ansættelsesstedet er Krumtappen 4, 2500 Valby.

Søg via linket senest onsdag den 24. september 2025
Ansættelsessamtaler finder sted fredag den 26. september 2025.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.