Projektleder til projektansættelse i Center for Finans og Indkøb

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Vil du gøre en forskel for klima og miljø på indkøbsområdet i landets største kommune? Vi søger en projektleder til en projektansættelse.

Hos os kommer du til at omsætte politiske ambitioner om bæredygtighed i Københavns Kommune til praksis og understøtte ambitiøse krav til klima og miljø i kommunens indkøb. Hvis det er noget for dig, så er du måske vores nye projektleder til en projektansættelse.

Københavns Kommune er en af Danmarks største offentlige indkøbere. Med en indkøbsvolumen på over 17 mia. kr. om året har vi mulighed for at gøre en reel forskel og præge markedet i forhold til den grønne omstilling.

Vi er et kontor, som består af to teams, der arbejder med henholdsvis miljømæssige og socialt bæredygtige indkøb, og der er stor politisk bevågenhed på vores opgaver. Vores opgaver er mangeartede – fra beregninger af CO2e-udledninger fra kommunens indkøb til rådgivning om bæredygtige indkøb på tværs af alle kommunens forvaltninger. Vi søger en projektleder, der skal arbejde i Team Miljømæssige Bæredygtige Indkøb.

I jobbet som projektleder skal du bl.a.

  • planlægge og gennemføre projekter indenfor Københavns Kommunes koordinerede indkøbsorganisation – dette inkluderer at sikre fremdrift, styre tidsplaner og budgetter for de enkelte projekter for at sikre, at projekterne afsluttes til tiden og indenfor budgettet
  • fastlæggele mål, milepæle og deadlines
  • overvåge projektforløb og sikre, at tidsplanen overholdes
  • afdække kommunikation med interessenter for at sikre, at alle er opdaterede om status
  • evaluere og rapportere på resultater
  • deltage i diverse interne og eksterne netværk og partnerskaber på vegne af Team Miljømæssige Bæredygtige Indkøb

Om dig
Du er en positiv og ambitiøs holdspiller med et ønske om at bidrage til den bæredygtige udvikling. Derudover forestiller vi os, at du

  • har en relevant videregående uddannelse – gerne med fokus på klima og miljø
  • er god til at føre projekter til dørs og producere konkrete resultater
  • er procesorienteret og selvstændig og kan drive og koordinere flere interne og eksterne projekter samtidigt
  • kan skabe gode relationer og samle folk omkring en idé eller projekt
  • kan producere skarptskårne skriftlige materialer i form af f.eks. politiske indstillinger, politikerbetjening eller præsentationer, og at du er en naturlig formidler
  • har indgående kendskab til bæredygtighed og grøn omstilling
  • har organisatorisk forståelse og kendskab til forandringsprocesser

Det er et plus, hvis du

  • har et par års erfaring fra det offentlige, en lignende stilling i det private eller en NGO
  • har kendskab til offentlige udbud og kontrakter
  • har erfaring med at skrive og håndtere sager, fx fra centraladministrationen

Vi tilbyder

  • mulighed for at udvikle dine kompetencer inden for bæredygtighed
  • stor indflydelse på dine arbejdsopgaver og arbejdsgange
  • et stærkt arbejdsfællesskab med fokus på faglig sparring
  • et uformelt arbejdsmiljø med passionerede og engagerede kollegaer med forskellige fagligheder

Stillingen er placeret i kontoret for Bæredygtige Indkøb. Bæredygtige Indkøb er organisatorisk indplaceret i Københavns Kommunes Center for Finans og Indkøb i Koncernservice, der er en del af Økonomiforvaltningen. Vi har til huse i et moderne kontormiljø på Borups Allé 177. Der kan være perioder, hvor vi har travlt, men vi tilstræber generelt en fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden, og vi har mange gode tiltag for at sikre et rart og hyggeligt arbejdsmiljø.

Ansættelsesvilkår
Tiltrædelse den 1. november 2025 eller snarest derefter.

Stillingen er en projektansættelse, som er tidsbegrænset til den 30. juni 2026.

Du bliver ansat med løn- og ansættelsesforhold efter erfaring, kvalifikationer og relevant overenskomst med Københavns Kommune. Vi prioriterer din faglige og personlige udvikling, så du har de bedste forudsætninger for at få succes i din opgaveløsning. Arbejdsugen er på 37 timer (inkl. frokost) og flekstidsordning.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til miljømæssige bæredygtige indkøb, er du velkommen til at kontakte teamleder Ida Ginsborg på 24 79 63 28.

Søg via linket senest onsdag den 22. oktober 2025
Vi forventer at holde samtaler løbende.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, økonomi, løn, indkøb, ESG, forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.