Projektleder til megaevents i Københavns Kommune (barselsvikariat)
Søg jobbet
Er du en stærk projektleder med værktøjskassen i orden og et skarpt blik for den gode kommunikation? Synes du, det er sjovt at arbejde i en politisk styret organisation med en stor samarbejdsflade? Så har vi lige nu et ledigt barselsvikariat, hvor du får muligheden for at komme med ind i maskinrummet på nogle af de megaevents, Københavns Kommune er medskaber af.
I Københavns Kommune arbejder vi strategisk og målrettet med at tiltrække, udvikle og afvikle megaevents. Vi tror på, at megaevents kan skabe begejstring, stolthed, fællesskab og aktivitet i byen, som er til glæde og gavn for både københavnere, gæster og erhvervslivet. Læs mere om Københavns Kommunes megaeventstrategi samt vores arbejde her: Copenhagen Megaevents | Copenhagen Megaevents
Københavns Kommune har tidligere været vært for EM i fodbold, Tour de France og Copenhagen Sprint. I 2026 skal vi bl.a. være værter for Copenhagen Gaming Week, World Road Running Championships og Copenhagen Sprint.
I barselsvikariatet vil du særligt skulle arbejde med Københavns værtskab for Copenhagen Sprint, Danmarks nye tilbagevendende World Tour-cykelløb for både mænd og kvinder. Vi var for første gang værter for cykelløbet i 2025. Frem mod afviklingen i sommeren 2026 skal vi bygge videre på vores erfaringer fra første afvikling, så vi sammen med vores samarbejdspartnere får skabt den bedste oplevelse og folkefest for københavnerne og byens besøgende.
Om stillingen
Du vil blive ansat i Kontor for Vækst og Erhverv i Økonomiforvaltningen, samt blive en del af samarbejdet Copenhagen Megaevents. Som en del af Copenhagen Megaevents vil du arbejde tæt sammen med dine kolleger i Kultur- og Fritidsforvaltningen og Teknik- og Miljøforvaltningen og vores gode eksterne samarbejdspartnere i bl.a. forbund, organisationer, virksomheder mv. for at skabe megaevents i verdensklasse i København.
Dine opgaver vil blandt andet være at
- sikre fremdrift af forskellige projekter af større og mindre karakter forbundet til planlægning og afvikling af megaevents, herunder indgå i forskellige relevante arbejdsgrupper
- understøtte sekretariatsbetjeningen af Copenhagen Megaevents
- udarbejde sager til politisk godkendelse og generel sagsbehandling
- sikre løbende dialog med vores stakeholders og samarbejdspartnere og planlægning af informationsmøder
- deltage aktivt i eventafvikling, herunder alt fra koordinering af musikscener til uddeling af flyers
Om dig
Vi ser gerne, at du
- har en relevant videregående uddannelse
- har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation
- har erfaring fra eventafvikling og/eller mod på at kaste sig ud i det og være en del af den konkrete eventafvikling
- er struktureret, serviceminded og god til at samarbejde med andre både eksternt og internt
- har gode skriftlige kompetencer og kan skrive både en god sag til politikerne, men også en fængende invitation
Om os
I Kontor for Vækst og Erhverv i Økonomiforvaltningen arbejder vi for at styrke Københavns internationale position som en ambitiøs og ansvarlig storby i konkurrence med andre metropoler som fx Amsterdam og Stockholm. Det gør vi gennem byens erhvervspolitik, megaevents, mad- og måltidsstrategien og kommunens internationale relationer i vores strategiske sektorsamarbejder (SSC) og det grønne bynetværk C40.
Vi er 17 medarbejdere, som refererer til direktionen i Økonomiforvaltningen og til overborgmesteren. Vi arbejder tværgående, ofte ud af huset og har stærke relationer til andre forvaltninger, virksomheder og erhvervsorganisationer. Vi er drevet af at gøre en forskel samtidig med, at vi har det sjovt og gør en dyd ud af at være gode kolleger. Vi har et dynamisk, afvekslende og løsningsorienteret arbejdsmiljø og prioriterer tryghed i teamet, faglig udvikling samt motivation og inspiration meget højt.
Ansættelsesvilkår
Jobbet er et barselsvikariat, som løber fra 1. november 2025, eller snarest muligt herefter og til 30. juni 2026. Stillingen er et fuldtidsjob med løn, pension og ansættelse i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesstedet er Københavns Rådhus.
Vil du vide mere?
For mere information om stillingen er du velkommen til at kontakte teamleder Tine Eriksen Green på 27 79 21 33.
Søg via linket senest fredag den 26. september 2025
Vi forventer at afholde samtaler i uge 40 og 41.
Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset. De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.