Projektleder til Kontor for Digitalisering i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune
Interesserer du dig for digitalisering, digitale løsninger til borgere og virksomheder samt kunstig intelligens? Og ser du potentialet i digitalisering og teknologi som løftestang til en bedre service over for borgere og virksomheder?
Så er det nu, du skal med på rejsen i en forvaltning i hastig udvikling.
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen (BIF) arbejder vi med en ambitiøs digitaliseringsstrategi, hvor borgere, virksomheder og vores medarbejdere oplever, at de digitale løsninger, vi stiller til rådighed, er trygge, brugervenlige og skaber værdi. Dagsordenerne er mange, og vores område er konstant i udvikling. Vi søger derfor en projektleder til Kontor for Digitalisering.
Du kan være ny i projektlederrollen eller erfaren – det vigtigste er, at du har lyst til at gøre en forskel.
Arbejdsopgaver og ansvarsområder
Vores projekter tæller alt fra indkøb af systemer, udvikling af nye digitale løsninger rettet mod både forvaltningens medarbejdere og ledige borgere, arbejde med at styrke organisationens digitale kompetencer samt afprøvning og implementering af nye teknologi som generativ kunstig intelligens.
Fælles for vores projekter er, at du skal drive dem fra idé til gennemførelse og overdragelse til drift. Det betyder, at du bl.a. står for udarbejdelse af projektplaner, beslutningsoplæg, behovsafdækning og i mange tilfælde udbudsprocesser. Rammen for vores arbejde er en it-projektmodel, der er fælles for hele Københavns Kommune.
På tværs af projekter er et centralt fokus, at vi sikrer, at brugernes behov er i centrum i de it-produkter, som vi udvikler, og den efterfølgende drift er tænkt ind som en integreret del af udviklingen. Samtidig har vi stor fokus på gevinstrealisering, implementering og forandringsledelse.
En af dine første opgaver vil være at arbejde med, hvordan vi langt højere grad skaber et digitalt jobunivers, der er indgang for ledige borgere og evt. også virksomheder til beskæftigelsesindsatsen i Københavns Kommune.
Som vores nye projektleder forventer vi, at du kan
- fungere som bindeleddet mellem forretning og it - sikre dialogen og skabe resultater i dette samspil
- lede vores it- og digitaliseringsprojekter og være med til at opbygge kontorets projektmetoder
- arbejde struktureret med implementering og forandringsledelse, som en del af at lede et projektforløb
- har en bred teknologiforståelse eller stor interesse for teknologi og er villig til at lære
- er opsøgende og kan sikre dialog med forskellige fagligheder.
Derudover vil det være fordel, hvis du
- har erfaring fra en politiske organisation, fx en kommune eller staten.
- er vant til at udarbejde skriftlige oplæg m.m.
Da du vil blive en del af en offentlig forvaltning, vil du også skulle løfte generalistopgaver i mindre omfang sideløbende med dine projekter, så der er også en fordel, hvis du er vant til at udarbejde materiale som mødeforberedelse, notater og oplæg til en direktion og/eller politikere.
Vi vægter højt, at du
- har en relevant akademisk uddannelse, fx inden for projektledelse, kommunikation eller it
- har erfaring med digitaliseringsprojekter og stor nysgerrighed på teknologi
- som erfaren kandidat har dokumenteret erfaring med forandringsledelse
Vi lægger derudover vægt på, at du
- er en stærk kommunikator, både mundtligt og skriftligt
- tænker strategisk i forhold til de politiske processer
- er god til at håndtere mange sideløbende opgaver og kan arbejde selvstændigt
- er god til at have blik for detaljer og kan overholde korte deadlines
Om os
Som projektleder i Kontor for Digitalisering, bliver du en del af et hold på ca. 35 medarbejdere, der arbejder med mange aspekter af både drift, udvikling og support på it, digitalisering og it-sikkerhed. Sammen er det vores hovedopgave at sikre de bedste arbejdsbetingelser for medarbejderne og vores kerneopgave i forvaltningen.
Vi er en travl, energisk og humørfyldt arbejdsplads, hvor fleksibilitet går begge veje. Du kommer til at arbejde i hele organisationen, men får din base i Kontor for Digitalisering, hvor du bliver en del af et team på syv projektledere. I kontoret er vi optaget af, hvilke muligheder it og digitalisering kan tilbyde BIF. Derfor er der gode muligheder for at deltagelse på konferencer og seminarer, så vi har indsigt i de nyeste metoder, trends, teknologier mm.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt.
Ansættelsesstedet er Bernstorffsgade 17, 1577 København V.
Vi ønsker stillingen besat den 1. august 2025 eller snarest muligt.
Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte souschef Anders Danielsen på 30 69 80 97.
Søg via linket senest søndag den 15. juni 2025
Ansættelsessamtaler forløber over to omgange, hvor 1.- og 2.-samtaler forventes at finde sted i uge 25 og 26.
Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.