Projektleder med flair for servicedesign og brugerinddragelse til Område for Affald og Ressourcer, Teknik- og Miljøforvaltningen
Vil du være med til at styrke den grønne omstilling i København - gennem stærke serviceoplevelser og godt samarbejde med byens affaldsansvarlige? Har du erfaring med projektledelse, servicedesign og brugerinddragelse? Så er det måske dig, vi søger som ny kollega i Affaldsindsamling og Erhvervsaffald.
Om os
Affaldsindsamling og Erhvervsaffald er en del af Teknik- og Miljøforvaltningen og har ansvar for affaldsindsamlingen i Københavns Kommune. Enheden består af fem geografiske teams og fire understøttende teams, herunder Kundeservice og driftsinformation, som du bliver en del af. Vi har fokus på både drift og udvikling, og vi arbejder hver dag for at sikre en stabil, effektiv og brugervenlig affaldsindsamling i byen. Vores samarbejde med byens viceværter, ejendomsansvarlige og virksomheder er afgørende for, at affaldet bliver håndteret rigtigt og ressourcerne udnyttet bedst muligt.
Om projektet: Styrket service til affaldsansvarlige
Viceværter, driftsfolk og boligforeninger spiller en nøglerolle i byens affaldssystem. Med projektet Styrket service til affaldsansvarlige vil vi forbedre vores dialog, samarbejde og service over for disse nøglepersoner. Projektet skal kortlægge behov, udvikle nye serviceformater og afprøve løsninger, der kan understøtte de affaldsansvarlige i deres hverdag.
Læs mere om Ressource- og Affaldsstrategi 2030
Du får ansvaret for projektets fremdrift og inddrager både brugere og kolleger i en designbaseret tilgang.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være at
- lede projektet Styrket service til affaldsansvarlige fra start til slut – inklusiv tidsplan, interessenthåndtering og koordinering
- gennemføre brugerresearch via observationer, kvalitative interviews og workshops med affaldsansvarlige og andre aktører
- udvikle og teste løsninger og servicekoncepter i samarbejde med kolleger og eksterne interessenter
- kortlægge og visualisere brugerrejser og arbejdsgange som grundlag for servicedesign-processer
- analysere behov, udfordringer (pains), touchpoints og brugerprofiler med udgangspunkt i kvalitative metoder
- udvikle og kvalificere idéer og koncepter til nye services og arbejdsgange
- understøtte test og implementering af nye løsninger gennem fx prototyper og testforløb
- bidrage til strategisk videreudvikling af servicen over for affaldsansvarlige i hele byen
Vi forestiller os, at du
- har solid erfaring med projektledelse – gerne inden for brugercentrerede eller innovative udviklingsforløb
- har en relevant uddannelse – fx inden for servicedesign, organisationsudvikling, antropologi, design, samfundsvidenskab eller lignende
- arbejder metodisk og selvstændigt med servicedesign og har erfaring med facilitering og procesdesign
- er en stærk samarbejdspartner og formidler, der trives i en politisk styret organisation
- kan omsætte brugerindsigter til konkrete løsninger, arbejdsgange og nye samarbejdsformer
- har erfaring med eller interesse for at arbejde i spændingsfeltet mellem drift, udvikling og adfærdsforandringer
- er tryg ved at anvende servicedesignværktøjer i praksis og kan tage ansvar for processerne
- trives i et tværfagligt samarbejde og har lyst til at blive en del af et mindre team i en stor organisation
- har blik for både detaljen og helheden – og hurtigt kan sætte dig ind i komplekse forretningsområder
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst. Vi ønsker, at du kan tiltræde den 1. september 2025, og der er tale om en fast stilling.
Yderligere oplysninger
Hvis du ønsker at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Anders Larsen på 29 65 48 32 eller projektleder/procesdesigner Karin Dam Nordlund på 40 26 80 57.
Søg via linket senest fredag den 20. juni 2025
Ansættelsessamtaler finder sted ultimo juni/primo juli 2025.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.