Praktikant- og frivilligansvarlig til Team Mod på Livet

Søg jobbet

Sagsbehandling
Pædagogik
Pleje og sundhed
Fuldtid
Fastansættelse

Bliv en del af et engageret fællesskab, hvor vi sammen skaber meningsfulde aktiviteter og plads til at være sig selv.

Vi søger en medarbejder, der meget gerne har egne erfaringer fra psykiatri.

Team Mod på Livet søger en medarbejder, hvis primære opgave er at være ansvarlig for praktikanter og frivillige. Opgaven vil indeholde planlægning af og samarbejde ift. praktikforløb med jobcenter og samarbejde med frivillige. Derudover vil du være en del af et arbejdsfællesskab, der understøtter den daglige drift i Team Mod på Livet.

Team Mod på Livet er et hold af ansatte, frivillige og praktikanter med egne erfaringer fra psykiatrien. Vi er et aktivt arbejdsfællesskab, der inviterer andre ind til vores aktiviteter og på vores hold. Vi har til huse i Svendborggade på Østerbro.

Dine arbejdsopgaver
Du vil komme til at arbejde med følgende kerneområder:

  • ansvar for alle processer vedrørende oprettelser og forlængelser af praktikker, både ift. jobcenter, praktikanter og øvrige samarbejdspartnere
  • du vil være en del af et hold, der sammen har et ansvar for at understøtte den daglige drift

Vores forventninger til dine kompetencer
Din væsentligste kompetence er at kunne lytte og være i dialog med mennesker. Hos Team Mod på Livet er det vigtigste, at husets deltagere og gæster får mulighed for at være medskabende, øve sig og bidrage til hele husets drift.  

I forhold til ansvaret for beskæftigelsen hos Team Mod på Livet er det vigtigt, at du

  • har overblik, er struktureret og er klar til, i tæt samarbejde med jobcenteret, at skabe muligheder for de mennesker, der ønsker et praktikforløb hos Team Mod på Livet
  • har et kreativt og åbent mindset og har lyst til at arbejde på nye løsninger for de mennesker, der kan profitere af at komme hos os
  • har stærke kommunikative kompetencer og trives i tætte samarbejder

Du må meget gerne have erfaring med samarbejde med frivillige, men det er ikke et krav.

Du kan have en uddannelsesmæssig baggrund som socialrådgiver, men vi vil først og fremmest tage udgangspunkt i dine erfaringer med opgaven, herunder dine relationelle og involverende kompetencer.

Du kan have egen erfaring med at være patient i psykiatrien eller borger i socialpsykiatrien, men det er ikke afgørende.

Arbejdstiden vil typisk ligge i dagtimerne på hverdage.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er til besættelse den 1. august 2025. Løn i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Christina Færch-Jensen på 24 94 16 65.

Søg via linket senest tirsdag den 17. juni 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 24. juni 2025.