PR- og kommunikationsmedarbejder søges til at markedsføre kunst og kultur til det brede publikum hos Thorvaldsens Museum

Søg jobbet

Kommunikation
Fuldtid
Fastansættelse

Kan du skabe kreativ kommunikation, der markedsfører kunst og kultur til et bredt publikum? Kan du promovere udstillinger, arrangementer og faglige aktiviteter med blik for de overordnede strategier og tydelighed i forhold til målgrupper? Er du vant til at skabe indhold og navigere mellem digitale platforme samt varetage både nationalt og internationalt pressearbejde?

Så er det måske dig, vi leder efter.

For at lykkes i rollen som PR- og kommunikationsmedarbejder skal du, på både strategisk og operationelt niveau, tage det fulde ansvar for planlægningen og udførelsen af al markedsføring og kommunikation for Thorvaldsens Museum. En væsentlig del af opgaven består i at lave indhold til museets hjemmeside og sociale medier – Facebook, Instagram og LinkedIn, og derfor er det afgørende, at du er fortrolig med disse medier og med brugen af Adobes grafiske værktøjer.

Du kommer til at arbejde med alt fra pressehåndtering og kampagner til drift og udvikling – alt sammen i tæt samarbejde med museets udstillings- og forskningsansvarlige medarbejdere. Din indsats vil være afgørende for at sikre, at museets brand, strategi og ’tone-of-voice’ kommer tydeligt til udtryk.

Om dig

Stillingen kræver, at du

  • har minimum tre års dokumenteret erfaring efter endt uddannelse med kommunikationsarbejde indenfor kulturområdet.
  • har en relevant uddannelse inden for fx strategisk markedsføring og kommunikation.
  • er erfaren bruger af Adobes grafiske værktøjer.
  • er en dreven projektleder, der selvstændigt kan tilrettelægge og gennemføre kommunikationsopgaver.
  • er lidt af en nørd, når det gælder at forstå potentialer og udnytte sociale medieplatforme, og du kan dokumentere din erfaring med konkrete eksempler.
  • har æstetisk sans og blik for visuel formidling.
  • påtager dig den publikumsrettede markedsføring af museets samlinger.

Derudover er du

  • velformuleret både på dansk og engelsk og udtrykker dig klart og tydeligt i alle sammenhæng og på alle platforme.
  • løsningsorienteret og proaktiv.
  • positiv, udadvendt og god til at skabe relationer.

Om os
Thorvaldsens Museum åbnede i 1848 som Danmarks ældste, offentligt ejede kunstmuseum. Museet er statsanerkendt og en del af Kunst og Historie i Københavns Kommunes Kultur- og Fritidsforvaltning. Sammen med Københavns Museum, Nikolaj Kunsthal, Københavns Stadsarkiv og Dansekapellet arbejder vi for at formidle kunst og kultur til både borgere og besøgende. Som presse- og kommunikationsmedarbejder bliver du en central aktør i vores fælles kommunikationsindsats på tværs af Kunst og Historie.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes i henhold til gældende overenskomst med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer. 

Vi ønsker stillingen besat den 1. december 2025 eller hurtigst muligt derefter. 

Vi indhenter børne- og straffeattest samt reference i forbindelse med ansættelsen.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Annette Johansen på 40 41 66 90 – kun på hverdage mellem kl. 9.00-10.00.

Søg stillingen via linket senest søndag den 19. oktober 2025.
Vi forventer at afholde første samtale mandag den 27. oktober 2025 og anden samtale onsdag den 29. oktober 2025.

Om Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København - og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.