Politisk koordinator til afdelingen Klima og Byudvikling i Teknik- og Miljøforvaltningen (barselsvikariat)

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Motiveres du af at arbejde tæt på den politiske beslutningsproces, og ønsker du at bidrage til den bæredygtige udvikling af København? Mestrer du skriftlig formidling, og kan du navigere i krydsfeltet mellem faglighed, ledelse og politikere?

Så er du sikkert vores nye barselsvikar i det politiske team i Klima og Byudvikling.

Klima og Byudvikling søger en barselsvikar til en af vores politiske koordinatorer i afdelingens sekretariatet, som er et af i alt fire afdelingssekretariater i Teknik- og Miljøforvaltningen. Sekretariatet består af 21 medarbejdere, som varetager den tværgående administration og ledelsesbetjening i afdelingen.

Om jobbet
Som politisk koordinator fungerer du som bindeled mellem de faglige enheder og det politiske niveau, hvor du er ansvarlig for at koordinere og kvalitetstjekke afdelingens sager til Teknik- og Miljøudvalget, svar på henvendelser fra politikere og borgere, mødeforberedelse af teknik- og miljøborgmesteren og forvaltningens direktion m.m.

Du bliver en del af det politiske team, som arbejder tæt sammen med de faglige enheder, som løser opgaver inden for klimaindsatser, affald og ressourcer, byplanlægning, almene boliger mm.

Som politisk koordinator er hverdagen præget af højt tempo og en stor kontaktflade til både fagmedarbejdere og chefer. Vi gør en stor indsats for at servicere borgmester, direktionen, afdelingens ledelse og enheder i en omskiftelig hverdag, hvor faglige og politiske ambitioner skal håndteres og imødekommes.

En stor del af jobbet består i at være løsningsorienteret, få opgaver ordentlig belyst og i mål for at sikre høj kvalitet i afdelingens leverancer, så afdelingen kan bidrage til at udvikle byen til gavn for københavnerne, erhvervsliv og andre brugere af byen.

Vi lægger vægt på, at du

  • har en relevant akademisk uddannelse og har lyst til at arbejde tæt på ledelsen og den politiske beslutningsproces
  • arbejder struktureret og kan bevare overblikket, stille skarpt og skelne væsentlige fra mindre væsentlige detaljer
  • har gode kommunikative evner, både skriftligt og mundtligt og kan formidle fagtekniske sager, så de er til at forstå for borgere og politikere
  • er serviceorienteret og god til at opbygge relationer
  • erfaring fra en politisk styret organisation er en fordel

Vi tilbyder dig
Du kommer til at indgå i et sekretariat, hvor omgangstonen er præget af humor og hjælpsomhed, og hvor vi sparrer med hinanden i forhold til opgaveløsningen. I dagligdagen er der mulighed for en stor grad af fleksibilitet i tilrettelæggelsen og udførelsen af arbejdet. Vi vægter samarbejde samt faglig og personlig udvikling højt, og vi hjælper dig med at komme godt ind i din nye stilling. 

Du kommer til at arbejde sammen med ca. 350 dedikerede kolleger i afdelingen Klima og Byudvikling, der alle brænder for at gøre København til en endnu bedre og mere bæredygtig by at leve, bo og bygge i.

Klima og Byudvikling er med årligt ca. 200 indstillinger til Teknik- og Miljøudvalget og over 1000 leverancer til udvalg, borgmester og direktion storleverandør af politiske sager. Afdelingen har 15 faglige enheder og et sekretariat, der med helhedssyn, nysgerrighed og høj faglighed løser opgaver indenfor klimaindsatser, affald og ressourcer, byplanlægning, almene boliger m.v.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer med flextid og mulighed for hjemmearbejde.

Du ansættes som barselsvikar i en midlertidig stilling, som i første omgang er tidsmæssigt berammet til et år med mulighed for forlængelse. Vi forventer ansættelse pr. 1. december 2025.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi holder til i åbne omgivelser centralt placeret i Njalsgade.

Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Jan Heichelmann på 26 20 01 57 eller e-mail: janhei@kk.dk eller teamleder Laura Holtoug på 21 36 45 78 eller e-mail: eh6z@kk.dk.

Søg via linket senest søndag den 5. oktober
Vi forventer at holde samtaler uge 43

Om Teknik- og Miljøforvaltningen 
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.