Personlig vejleder til Socialforvaltningens enhed Støtte, ledsagelse og akuttilbud
Vil du gøre en forskel for udsatte mennesker og kan du netværke og arbejde selvstændigt?
Så skal du søge et af vores tre job som personlig vejleder i Socialforvaltningen.
Hvem er vi?
Center for Støtte, Ledsagelse og Akuttilbud er en enhed i Socialforvaltningens Center for Aktivitet, Beskæftigelse og Støtte i egen Bolig.
Enhedens mål er at støtte borgerne i at være en del af samfundet på egne og samfundets betingelser. Centrene er en del af en ny organisering i Socialforvaltningen, som har eksisteret siden 1. januar 2025.
De personlige vejledere er et beskæftigelsesrettet tilbud under Socialforvaltningen. At arbejde som personlig vejleder kræver en kombination af empati, faglighed og evnen til at navigere i komplekse sociale og beskæftigelsesmæssige systemer. Det er afgørende for at kunne støtte borgerne i deres udfordringer og kunne se muligheder for job og uddannelse.
Målgruppen er kontanthjælps-, sygedagpenge- og integrationsydelsesmodtagere samt borgere, der har fået bevilget et ressourceforløb. Udfordringerne kan være bl.a. psykiske udfordringer, ensomhed og mistrivsel, misbrug, sprog- og integrationsproblemer, hjemløshed, somatiske lidelser eller en kombination af dem.
Som personlig vejleder vil du have et tæt samarbejde med sagsbehandlere, boligrådgivere, udskrivningsmentorer og andre faggrupper i Socialforvaltningen. Afhængigt af borgerens omstændigheder kommer du til at arbejde sammen med sagsbehandlerne i Jobcenteret, somatisk og psykiatrisk behandlingssystem, myndighedssagsbehandlere i Din Sociale Indgang, hjemmepleje, Kriminalforsorgen, økonomisk rådgivning, virksomheder og græsrodsorganisationer.
De personlige vejledere er bydækkende i København og har kontor på Vibevej 9 i København NV.
Et forløb med en personlig vejleder er på 14 uger med et ugentligt tidsforbrug på to timer pr. borger, og målet er afklaring mod varig selvforsørgelse.
Vi forventer, at du bl.a.
- er uddannet socialrådgiver, pædagog eller tilsvarende eller har erfaring med at arbejde beskæftigelsesrettet
- kan dokumentere på skrift og forstår, hvorfor det er vigtigt
- kan planlægge 14-ugers forløb og afslutte inden for den aftalte ramme
- er en teamplayer
- kan møde udsatte borgere med empati og forståelse
- kan arbejde beskæftigelsesrettet og målrettet med borgerne
- kan arbejde professionelt med relationer
- kan samarbejde med både offentlige, private og frivillige organisationer om at støtte den enkelte borger
- er indstillet på at cykle rundt i København i al slags vejr
Det vil være en fordel, hvis du allerede på forhånd har kendskab til beskæftigelsessystemet og måske Københavns Kommune.
Vi tilbyder bl.a.
- et arbejde, der giver mening
- høj grad af selvstændig tilrettelæggelse af arbejdsdagen
- engagerede kolleger med stor personlig og faglig diversitet, som kan lide en faglig diskussion, og som er rigtig gode til at passe på hinanden
- en stor enhed med masser af tværfaglig viden at trække på
- en arbejdsplads, hvor arbejdsmiljø og kompetenceudvikling er i fokus
- supervision med ekstern supervisor
- arbejdstid på hverdage i dagtimerne med mulighed for fleks
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisatio, dog ikke efter overenskomst for akademikere.
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt. Derudover er der flekstid.
Vi ønsker stillingerne besat den 1. september eller gerne før.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffeattest.
Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte tilbudsleder Sune Lauridsen på 29 26 83 81 (frem til 18. juli 2025) eller faglig koordinator Camilla Danielsen på 51 68 06 35.
Vi lægger vægt på en motiveret ansøgning med dine refleksioner over jobbet som personlig vejleder.
Søg via linket senest søndag den 3. august 2025
Der forventes afholdt samtaler i uge 33.