Pædagogisk medarbejder til vågen nattevagt på Kvisten på Østerbro

Søg jobbet

Pædagogik
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at gøre en forskel for børn med særlige behov om natten?

På Kvisten søger vi en vågen nattevagt, der har lyst til at være en tryg og nærværende støtte for børn og unge med handicap.

Vi skal snart udvide afdelingen fra 9 til 13 børn pr. døgn, og vi søger derfor efter en ny kollega, som ønsker at være nattevagt for en skøn gruppe børn og unge med autismediagnose og udviklingshæmning.

Om Kvisten
Kvisten er en del af aflastningstilbuddet Skovhusene, som rummer tre afdelinger. Børnene bor hjemme hos deres familier og er i døgnaflastning på Kvisten én hverdagsaften og én weekend om måneden.

Vi modtager børn og unge i alderen 3 til 18 år med udviklingshæmning fra let til svær grad. En stor del har en autismediagnose. Nogle af børnene har begrænset eller intet verbalt sprog, mens andre godt kan kommunikere sprogligt og indgå i små samtaler. Vi arbejder med forskellige former for alternativ og støttende kommunikation for at skabe struktur og forudsigelighed i hverdagen.

Nogle af børnene har brug for støtte til personlig pleje som bad, toilet og bleskift. Enkelte børn kan reagere med udadreagerende adfærd, når noget bliver svært eller uforståeligt. Derfor er det vigtigt, at du kan bevare roen og møde barnet med tydelighed, empati og tålmodighed.

Om jobbet
Som nattevagt er du på arbejde sammen med en kollega og på nogle af vagterne to kollegaer. Jeres vigtigste opgave er at skabe tryghed og ro, så børnene får en god nat. Du hjælper de børn, der vågner og har brug for støtte, og du løser praktiske opgaver som vasketøj, oprydning, smøre madpakker, ligesom du skal dokumentere på børnene i vores fagsystem Domus.

Når morgenen nærmer sig, hjælper I børnene med at vågne, få morgenmad, følge deres morgenstruktur og blive klar til skole.

Hvem er du

  • Du er rolig, ansvarsbevidst og nærværende. Du trives med nattearbejde og har blik for både børnenes og dine kollegers behov. Du kan arbejde selvstændigt, men du er også god til at samarbejde
  • Du trives i et arbejdsmiljø, hvor vi løfter i fællesskab og hvor fleksibilitet og ansvarlighed går hånd i hånd, og hvor vi går meget op i et velfungerende arbejdsmiljø
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring med børn med særlige behov, men det vigtigste er, at du har lyst til at lære og være en del af vores hverdag

Hvad kan vi tilbyde dig
Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor faglighed, omsorg og fællesskab går hånd i hånd. Vi lægger vægt på, at både børn og voksne trives, og du vil opleve kolleger, der hjælper hinanden og tager ansvar sammen.

Vi sørger for, at du bliver godt introduceret og får den støtte, du har brug for.

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og inden for rammerne af lokal løndannelse.  
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt. 
Dine arbejdstider er 5:2, hvor du i lige uger arbejder mandag og tirsdag og ulige uger arbejder mandag, tirsdag, fredag, lørdag og søndag. Derudover deltager du i til 2 faglige dage om året og har mulighed for at deltage til p-møder hvor der er faglig undervisning.
Vi ønsker stillingen besat den 1. oktober 2025
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer. 

Mere information  
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Stine Fritzbøger på 21 33 84 17.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Søg via linket senest tirsdag den 19. august 2025
Samtaler afholdes i uge 34

Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap. Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra d. 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed. Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.