Pædagogisk leder til Jacob Holms Minde i Klynge G på Amager
Klyngen søger en pædagogisk leder til Jacob Holms Minde, der har lyst, ideer og kompetencer til at skabe og lede i retning af udbytterige læringsmiljøer for børn og personale med fokus på faglig ledelse.
Vi søger en pædagogisk leder med ledelseserfaring, som kan stå i spidsen for forbedring af en faglig professionel kultur og en pædagogisk praksis med børnenes udbytte i fokus.
Efter det pædagogiske tilsyn i 2024 er enheden i gang med ændret indsats, som tager udgangspunkt i KIDS. Du skal i fællesskab med klyngens ledelse og medarbejderne i enheden genskabe det pædagogiske ståsted. Der skal bl.a. arbejdes med arbejdsfællesskab, de pædagogiske værdier, tryghedscirklen, hverdagens rutiner, overgange, dokumentation og enhedens traditioner.
Jacob Holms Minde er i gang med en forandringsproces, hvor institutionens indretning tager udgangspunkt i Rum og Lærings principperne, som hele klyngen arbejder efter. Det betyder, at der er fokus på børnenes lege og læringsmiljøer, opdeling i mindre grupper, æstetik og rummets betydning for pædagogikken.
I enheden er der plads til seks vuggestuegrupper og fire børnehavegrupper, hvoraf to af børnehavegrupperne er en udflytterdel – p.t. har vi to vuggestuegrupper, en hjemmebørnehavegruppe og en udflyttergruppe.
Medleder i klyngeledelsen
Klyngen består af seks enheder, en vuggestue og fem integrerede institutioner, hvor der er tilknyttet minimum en pædagogisk leder i hver enhed.
Som en del af klyngeledelsesteamet forventer vi, at du er uddannet pædagog og gerne suppleret med anden kompetenceudvikling.
Du skal kunne se dig selv som en del af et team, hvor vi bl.a. har fokus på nærværende faglig ledelse, vores ledelses kompetencer og fordeling af opgaverne på tværs i klyngen for at højne fagligheden og ressourcefordelingen. Du skal kunne reflektere over din egen praksis – sammen med personalegruppen og i ledelsen. Du skal have kendskab til vigtigheden af at skabe meningsfyldte fællesskaber for alle børn og medarbejdere, f.eks. gennem personalets positionering og husets fysiske indretning.
Vi søger en pædagogisk leder, som forstår vigtigheden af at skille det personlige fra det faglige, og som ønsker at være en del af et arbejdsfællesskab i klyngen og i enheden.
Vi er i gang med dagtilbudsledelsesuddannelsen i Københavns Kommune for at kvalitetssikre ved brug af KIDS, pædagogisk analyse og data.
Du skal have gode kommunikative kompetencer, kunne lytte, gå med på andres ideer, turde tænke nye og anderledes tanker og sjove muligheder samt bakke op om – og implementere – beslutninger truffet i ledelsen og MED.
I klyngens ledelsesteam er vi optaget af
- at skabe en fælles platform og en pædagogisk overordnet retning
- fokus på kvalitetsudvikling af praksis, udbytterige læringsmiljøer for børn
- at forbedre og vidensdele på tværs i klyngen, gennem de faglige fyrtårne, sprogansvarlige, storbørnegruppe osv.
- evalueringsmetoder/-kultur i forhold til den styrkede pædagogiske læreplan
- arbejdsfællesskaber i ledelsen, og hvordan vi optimerer dette
- at udvikle en fælles kultur med sjove, kreative ideer og tænkning
Ledelse af en enhed
Du skal tage udgangspunkt/afsæt i aktuel pædagogisk viden om børns læring og kompetencer, når I i enheden planlægger det pædagogiske arbejde og skaber udbytterige læringsmiljøer for børnene.
Du har erfaring med at omsætte politiske mål og lovpligtige læreplanstemaer til en professionel hverdag i enheden. Du skal kunne arbejde med metoder til refleksion, dokumentation og dataindsamling, evaluering, nye ideer og afprøvning. Du har erfaring med faglig sparring, at lede læreprocesser tæt på praksis, refleksivt, metodisk, systematisk og kan arbejde konstruktivt med komplekse problemstillinger.
Du kan skabe tillidsfulde relationer, motivere medarbejderne i arbejdet med at udvikle den pædagogiske praksis og sikre medansvar, medindflydelse og medbestemmelse i hverdagen.
Det er vigtigt, at du som leder er faglig, nærværende, tydelig, tilgængelig og synlig i den daglige praksis, både for børn, medarbejdere og forældre.
Vil du være med til at skabe høj kvalitet i klyngen, opfordrer vi dig til at søge stillingen.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer.
Yderligere oplysninger
Eventuelle spørgsmål eller aftale om rundvisning kan indgås med klyngeleder Charlotte Mauritzen på 29 39 99 33 i uge 33.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.
Søg via linket senest søndag den 17. august 2025
Vi afholder ansættelsessamtaler i uge 34 og/eller 35.