Pædagogisk konsulent til Børne- og Ungdomsforvaltningen Område Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave
Vil du bidrage til at skabe dagtilbud af høj kvalitet, hvor børn trives og udvikler sig?
Betragter du det pædagogiske tilsyn som et vigtigt bidrag til institutionernes kvalitetsudvikling? Har du solid erfaring med at udvikle pædagogiske læringsmiljøer sammen med andre tæt på praksis. Så er det dig, vi søger.
Børne- og Ungdomsforvaltningen Område Valby/Vesterbro/Kgs. Enghave søger erfaren pædagogisk konsulent, der brænder for at være med til at skabe gode børneliv.
Vi søger en pædagogisk konsulent med solid viden om dagtilbudsområdet og relevant efteruddannelse. Du skal have et indgående kendskab til ledelse af dagtilbud enten gennem egen erfaring eller gennem sparring og arbejde med udviklingsopgaver omhandlende ledelse af dagtilbud.
Som pædagogisk konsulent arbejder du med en bred vifte af opgaver, som knytter sig til 0-10-årsområdet
Herunder
- understøtter du arbejdet med Mangfoldige Børnefællesskaber
- indgår du i det kommunale tilsynsarbejde, der er en stor del af kvalitetsudviklingsarbejdet
- understøtter du klyngeledere, pædagogiske ledere, institutionsledere og KKFO-ledere ift. den daglige pædagogiske praksis med særlig fokus på at skabe læringsmiljøer for alle børn i området
- vejleder og rådgiver du indenfor områderne ledelse, pædagogik, personale, børn og forældre
- medvirker du til at igangsætte kommunale udviklingsprocesser/indsatser og til implementering af disse i institutionerne
- understøtter du områdeledelsen i ledelsesdialogen med institutionerne bl.a. via analyse af tilgængelig ledelsesinformation
Vi forventer, at du
- har erfaring med at arbejde med udvikling og drift indenfor hele institutionsområdet
- har solid praksiserfaring som pædagog
- har gode formidlingsevner mundtligt såvel som skriftligt
- har gode evner til at lytte, iagttage, analysere og opstille udviklingsmål og kan tænke visionært og omsætte tanker til praksis
- har kompetencer til at skabe udvikling af gode børne- og arbejdsfællesskaber tæt på praksis
- kan facilitere processer og møder
- kan trives og agere i et travlt og dynamisk miljø og kan tage ansvar og arbejde selvstændigt – også med komplekse opgaver, der kalder på stort overblik og prioritering
Som pædagogisk konsulent indgår du i et konsulentteam bestående af yderligere fem pædagogiske konsulenter, udviklingskonsulenter, skolekonsulenter, fysioterapeuter og akademiske medarbejdere.
De pædagogiske konsulenters vigtigste opgaver er arbejdet med tilsyn, sparring med ledere og understøttelse af pædagogisk udvikling i vores 0-10 års institutioner. Lederne i vores institutioner sætter stor pris på samarbejdet med dig.
Din sparring vil være efterspurgt, og i perioder er der travlhed og mange bolde i luften. Vi har et velfungerende team af pædagogiske konsulenter. Konsulenterne har hver især deres egne institutioner, hvor de fører tilsyn med den pædagogiske kvalitet, og hvor de understøtter udviklingen af det pædagogiske arbejde i samarbejde med ledelsen af institutionen og i tæt samarbejde med områdechef og faglige chefer i områdeforvaltningen.
Konsulentteamet er en del af områdeforvaltningens samlede Tværfaglige Support, som består af psykologer, tale-hørekonsulenter, sprogvejleder, sundhedsplejersker, støttepædagoger og kompetencepædagoger.
Områdets ledelse består af to områdechefer, to faglige chefer og tre ledere af den tværfaglige support. Områdeforvaltningen supporterer institutioner på 0-10 års området, folkeskoler og specialskoler.
Vi ser gerne, at du i din ansøgning beskriver følgende
- Hvad motiverer dig i forhold til stillingen og opgaverne?
- Hvilke kompetencer og erfaringer gør, at du hurtigt kan gå ind og løfte opgaven som konsulent?
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst og forhåndsaftale.
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Ansættelse er fra den 1. februar 2026.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer.
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til områdechef Kate Obeid på 2777 0335 eller faglig chef Lone Kathrine Pedersen på 2710 0012.
Søg via linket senest mandag den 15. december 2025
Ansættelsessamtalerne vil finde sted den 17. december og anden samtale den 19. december 2025.