Pædagoger til specialklasserækken på Kirkebjerg Skole

Søg jobbet

Pædagogik
Fuldtid
Fastansættelse

Kan du give kærlige, ærlige og forudsigelige rammer for elever med særlige behov? Og har du stor interesse for specialpædagogik? Så er du måske vores nye kollega til indskolingen i vores skønne specialklasserække.

Vi søger en til to kollegaer, der er uddannet pædagog og vil være med til at videreudvikle vores specialtilbud i et stærkt teamsamarbejde og læringsfællesskab. Hos os ligger kerne- og udviklingsopgaven både i en understøttende rolle i skolen og i fritidsdelen, som igangsætter af fritidspædagogiske aktiviteter og at videreudvikle vores KKFO-tilbud. Derudover skal du være gennemgående voksen hen over dagen og indgå i et tæt samarbejde i et klasseteam, pædagogteam for KKFO'en og bredt på tværs af klasserne i klasserækken.

Vi forventer, at du 

  • skal være rollemodel for børnene, vise vejen, skabe trygge rammer og tage ansvar for børnenes læring
  • har erfaring med og/eller lyst til at arbejde med visualisering, tydelighed og struktur – herunder TEACCH-inspirerede arbejdsmetoder og brugen af piktogrammer mv. 
  • ser teamsamarbejde som en styrke og er åben for sparring både på fælles og egen praksis
  • har gode samarbejdskompetencer og er optaget af at styrke samarbejdet på tværs af faggrupper og samarbejdet med forældrene
  • har blik for de muligheder vi har, ved at ligge på en almen skole, har lyst og kan se mulighederne i at give børnene deltagelsesmuligheder i et alment tilbud, både i skolen og i KKFO'en

Det er ikke afgørende, om du har erfaring med at arbejde med børn diagnosticeret inden for autismespektret og ADHD – men det er altafgørende, at du har lysten til det.

Hvad kan vi tilbyde dig?
Vi har stor respekt for den omvæltning det er at starte et nyt job, og i særdeleshed, hvis det også er med en målgruppe, man ikke før har arbejdet med. På Kirkebjerg Skole er der både praksisnær kompetenceudvikling og god sparring og støtte i det tætte teamsamarbejde, så du bliver godt klædt på og ikke står alene.

Du vil møde dygtige, engagerede kollegaer, og du vil have mulighed for at være med på vores rejse i udviklingen af vores specialklasserække. Specialklasserækken har kun syv år på bagen, så der er rig mulighed for indflydelse, gode ideer og ansvar.

På Kirkebjerg Skole er du en del af specialklasserækken, men samtidig også en del af Kirkebjerg Skoles fællesskab.

Arbejdstiden vil planlægges i tidsrummet 7.00-17.00 med en morgenåbner og en lukker. Du skal forvente at din primære arbejdstid vil være i KKFO’en.

Mere om os
På Kirkebjerg Skole er fællesskabets grundværdi trivsel – den personlige, den relationelle og den faglige. Her er højt til loftet, og vi byder dine gode ideer velkommen og hjælper med at føre dem ud i livet. Vi har bl.a. indført både udeskole og skoleskak på initiativ fra vores engagerede pædagoger og lærere.

Specialklasserækken fungerer som et helhedstilbud, hvor faste lærere og pædagoger udgør et team omkring børnegruppen, og hvor pædagogerne indgår i både skole- og fritidsdel.  

Kirkebjerg Skole har både en almen skole og en specialklasserække med i alt ca. 960 elever. Vi søger hele tiden mulighederne og potentialerne i den fælles skole med mange kompetencer og faglige områder.

Klasserækken har omkring 75 børn fordelt på 0.-9. klassetrin. Vi modtager børn inden for autismespektret og ADHD. Vi fokuserer på at fremme det enkelte barns ressourcer og udvikle elevernes faglige, sociale og personlige trivsel.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst.

Ansættelse er 37 timer om ugen. Der er også mulighed for deltid. Start 1. januar 2026.

Inden ansættelse vil der blive indhentet referencer samt børne- og straffeattest.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingerne, så er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Jonas Dehn på 33 66 14 40.

Du kan læse mere om Kirkebjerg Skole her: Kirkebjerg Skole (aula.dk)

Udover din ansøgning skal du uploade CV og uddannelsesbevis.

Søg via linket senest onsdag den 26. november 2025
Vi forventer at afholde samtaler løbende.