Pædagog til KKFO'en ved Kalvebod Fælled Skole
Vi søger en ambitiøs pædagog til en kommende børnehaveklasse.
Du vil sammen med resten af personalegruppen være med til at videreudvikle KKFO'en ved Kalvebod Fælled Skole.
Pædagogerne er tilknyttet en primær klasse, et årgangsteam og et fagteam.
Fritidsinstitutionen ved Kalvebod Fælled Skole.
Vi er en integreret del af Kalvebod Fælled Skole, både hvad angår pædagogik, visioner og værdier.
Vi har fokus på fællesskab, relationer og social dannelse, det er vigtige pejlemærker i alt hvad vi laver sammen – børn og voksne.
Kalvebod Fælled Skole og Fritidsinstitution har fælles værdier, de værdier bliver brugt som fundament for udvikling og planlægning af vores aktiviteter. Værdierne er: samhørighed, stræben, visdom, mod og leg.
Vi har i foråret 2025 haft kursus i brug af tryghedscirklen som pædagogisk redskab i arbejdet med tilknytning og relationsdannelse med børnene i KKFO'en.
Det legende væsen.
De voksne bestræber sig på, altid at være en del af legen med børnene, så vi kan støtte op om barnets udvikling gennem legen og få skabt et legende fællesskab.
Legens inderste væsen er evnen til at begejstre og lade os rive med. Legen rummer elementer af spænding, kontrast, opslugthed, ligevægt, variation og skønhed.
Legen både binder og løser op. Den kan holde os tryllebundet, men også gøre os fri til at sanse og leve på en anden måde.
Teambaseret organisation
På Kalvebod Fælled Skole arbejder lærere og pædagoger tæt sammen i det daglige og har stort medansvar for planlægning af barnets hele og sammenhængende dag.
I skolen arbejder vi i det tværfaglige samarbejde med fælles inkluderende metoder inspireret fra NEST, bl.a. Co-teaching, brug af piktogrammer, stemmeskala og meget mere, hvilket du bliver uddannet/instrueret i.
Fagteams
Vi er organiserede i fagteams i fritidsinstitutionen. På nuværende tidspunkt er vi delt i fire teams; natur og leg, musik og drama, kreativitet og æstetik, pædagogisk idræt og bevægelse.
Vi har mange fælleslokaler og værksteder fx: stort musikrum med studie, grovværksted, idrætshaller og meget mere.
Du vil blive en del af et fagteam, hvor du sammen med dine kollegaer, vil have ansvaret for den fritidspædagogiske tanke bliver udfoldet i dagligdagen. Du vil i teamet få mulighed for at udvikle dig, når de pædagogiske tanker implementeres i dagligdagen i form af årshjul, SMTTE og aktiviteter for børnene fra 0.- 3.klasse.
Fokus på det legende menneske og at kunne se mange mulige løsninger i forhold til de udfordringer, vi møder, er en vigtig del af vores hverdag. Hos os er der højt til loftet og plads til eksperimenter.
Udvikling og den daglige indsats.
Vi har fokus på at udfordre, støtte og hjælpe alle vores børn i trygge, aktive og rolige omgivelser, og vi arbejder på at skabe gode og sammenhængende dage, hvor der er rum til fordybelse i leg og aktiviteter, der inspirerer og understøtter børnenes sociale udvikling.
Tryghed og trivsel er afgørende elementer i barnets hverdag hos os.
Familiesamarbejde
På skolen og fritidsinstitutionen tilstræber vi et tæt familiesamarbejde, og vi prioriterer telefonopkald fremfor at skrive mails frem og tilbage.
Skal alvorligere ting drøftes, foregår dette altid ved et møde på skolen, hvor klassepædagog og klasselærer deltager.
Vi kan tilbyde
- Mulighed for at være med til at tænke nyt inden for undervisning og fritid.
- En skole og et fritidstilbud i udvikling, som du kan være med til at præge.
- En positiv og engageret forældrekreds og skolebestyrelse.
- En åben, udviklingsorienteret og positiv personalegruppe, der har stor lyst til at være med til at skabe den bedste skole og fritidsinstitution i Ørestad.
- En god atmosfære i personalegruppen.
- Faglige og personlige udfordringer.
- En flok glade børn, hvor din indsats som pædagog gør en forskel.
- Et arbejdsfællesskab, hvor opgaver løses med overskud og humor.
Vi forventer, at du
- Er pædagoguddannet med kompetencer og teoretisk viden indenfor dit felt.
- Har en anerkendende tilgang til børn, forældre og kollegaer.
- Har lyst til at udfordre dine pædagogiske metoder, for at sikre det enkelte barn størst mulig læring og udvikling.
- Ser et tæt og tillidsfuldt forældresamarbejde, som en forudsætning for den gode fritid og undervisning.
- Kan arbejde selvstændigt og i fællesskab og kan begå dig på skrift og anvende IT.
- Vi anvender SMTTE-modellen som didaktisk redskab i planlægningen af vores pædagogiske aktiviteter og indsatsområder.
- Sætter pris på et tæt samarbejde med lærere og ser muligheder i det tværfaglige samarbejde.
- Er faglig stærk og initiativrig og begejstret for arbejdet med dit fag og med indskolingsbørnene.
- Ser muligheder, er modig og vil deltage i og bidrage til skolens og KKFO'ens videre udvikling
- Er rummelig, kan se tingene fra den humoristiske side og har et positivt livssyn, også når der er travlt.
- Er indstillet på en arbejdstid, der er placeret i tidsrummet mellem kl.6.15 og kl.17. Typisk en lukkevagt pr uge.
Ansættelsesvilkår
Der er tale om kombinationsansættelse delt mellem fritidstilbud og skole. Der er 30 timers ansættelse i fritidstilbuddet og syv timers ansættelse i skolen.
De syv timer i skolen udgør ca. otte timer i klassen pr. uge på en årsnorm i 40 skoleuger.
Der er tale om varig ansættelse.
Stillingen er på 37 timer om ugen. Ansættelse ønskes pr. 1. september 2025 – eller snarest derefter
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Som led i ansættelsesprocessen indhenter vi referencer samt straffe- og børneattest.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte KKFO-leder Peter Kronholm på 51 79 01 90 for yderligere information.
Søg stillingen via linket senest den 4. august 2025
Der holdes samtaler fredag den 8. august 2025 fra kl. 9.00.