Opsøgende profil med stærk kommunikationsfaglighed til Bygningsfornyelsen i Københavns Kommune (tidsbegrænset)

Søg jobbet

Kommunikation
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Kan du skabe engagement og formidle byggefaglig viden til de københavnske boligforeninger?
Bygningsfornyelsen søger en kollega, som kan hjælpe os med at blive skarpe på vores kommunikation med borgere, bestyrelser og rådgivere. 

I Bygningsfornyelsen arbejder vi for at understøtte en god udvikling blandt byens private boligejendomme. Vi administrerer både en række puljer, har eksternt finansierede udviklingsprojekter og arbejder aktivt opsøgende ude i byen. Vores fokus er på sunde og sikre boliger, arkitektur, grøn omstilling og at understøtte boligforeningernes egen handlekraft.  

Med bygningsfornyelsesindsatsen skaber vi sammen med københavnerne en bæredygtig hovedstad, der er attraktiv at bo og leve i. Det kan du være med til at gøre til virkelighed, ved at gøre Bygningsfornyelsens fagligt stærke kolleger endnu bedre til at målrette deres kommunikation. 

Om jobbet  
Som kommunikationsmedarbejder får du en afgørende rolle i at skabe en kommunikationsplan for, hvordan bygningsfornyelsesindsatsen kan nå ud til de dele af byen, som trænger mest. Vi har mange kommunikationsprodukter og meget borgerkontakt. Du vil indgå i tværfaglige samarbejder i en enhed og en forvaltning, hvor vi vil formidle på tværs af fagligheder og med respekt for, at vi arbejder i en politisk styret organisation. Det vil ske i et nært samarbejde med dine kolleger i Bygningsfornyelsen og med andre dygtige kommunikationsmedarbejdere i forvaltningens kommunikationsfunktioner. 

De fleste af dine kolleger er stærke ift. projektledelse, arkitektur og energi med et godt blik for kommunikation, men vi savner hjælp til at skabe et fælles overblik og understøtte vores opsøgende indsatser, så de bliver målrettede og fokuserede på modtagerens perspektiv. 

Væsentlige opgaver

  • ansvarlig for kommunikationssporet i opstart af en ny indsats vedr. forhåndsdialog og aktivt opsøgende arbejde overfor boligejendomme med stort renoveringsbehov og/eller højt energiforbrug
  • tværgående koordinering og overordnet ansvar for formidlingen af enhedens indsatser via bl.a. nyhedsbrev, informationsmøder og eksternt finansierede projekters kommunikationsaktiviteter
  • sparring på kommunikationsprodukter
  • webredaktør for hjemmesiden byfornyelsespuljer.kk.dk  
  • fagligt fyrtårn ift. den gode dialog med borgerne, herunder (videre)udvikling af skabeloner til breve, materiale til dialogmøder mv. 

Om dig 
Vores enhed har mange forskellige indsatsområder, og vi søger en kollega, der trives i et miljø med mange forskellige fagligheder og kompetencer. Vi forestiller os, at du

  • har en relevant uddannelse fx kommunikation, retorik eller lignende 
  • har erfaring ift. formidling af faglig viden til forskellige målgrupper
  • tænker modtagerorienteret og kan agere 'modtagerens repræsentant' i dialogen med kolleger
  • er skriftligt stærk, herunder gerne erfaring med formidling i både trykt materiale og på hjemmesider
  • kan koordinere events og workshops
  • arbejder selvstændigt og er løsnings- og udviklingsorienteret
  • har lyst til at være med til at understøtte udviklingen af Københavns boliger
  • har erfaring med sharepoint, nyhedsbreve, webdesign, InDesign og Adobe, er en fordel

Vi tilbyder
Vi kan tilbyde dig et alsidigt job i en spændende og udviklingsorienteret organisation med gode kolleger, der har forskellige faglige baggrunde. I Bygningsfornyelsen arbejder både arkitekter, ingeniører, sociologer, økonomer, statskundskaber, m.fl. Du vil få stor indflydelse på tilrettelæggelsen af eget arbejde, have mulighed for fleksible arbejdstider, hjemmearbejde og have god kollegial sparring og ledelsesmæssig opbakning. 

Du kan finde mere information om Bygningsfornyelsens arbejde på Københavns Kommunes hjemmeside. Der er også eksempler på de puljer, københavnerne kan søge her. Hvis du vil vide endnu mere om os, kan du også lytte til tre podcasts om Bygningsfornyelsens historie og arbejde.

Vi sidder på Islands Brygge 37 i en aktivitetsbaseret indretning, hvilket betyder, at vi hører til i en hjemmezone for enhedens godt 35 medarbejdere. Vi deles om skrivebordene i det almindelige kontor, og kan sidde ved siden af de kolleger, som vi skal snakke med den dag, men har også mulighed for at sætte os i en fokuszone, hvis opgaven kræver det. 

Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen inklusive frokostpause, men der kan også være mulighed for andre løsninger. Stillingen er tidsbegrænset til to år. Vi ønsker, at du kan starte snarest og senest den 1. januar 2026. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. 

Mere information
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Mathilde Johnsen på 20 18 18 40 eller enhedschef Kristine Dose Bertelsen på 51 84 30 93.   

Søg via linket senest mandag den 17. november 2025
Vi forventer at afholde samtaler i uge 48 og 49. 

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet indenfor miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.