Økonomimedarbejder til de administrative fællesskaber i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Søg jobbet

Økonomi
Fuldtid
Fastansættelse

Vi søger dig, der vil være med til at sikre en effektiv økonomistyring på skole-, gymnasie- og daginstitutionsområdet. Har du stærke relationelle kompetencer, en god forståelse for tal og synes du, det er sjovt at arbejde i Excel? Så har vi det rette job til dig.

I Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune har vi en ambition om at understøtte udviklingen af områdets skoler, dagtilbud og gymnasie gennem et stærkt samarbejde om velfungerende og ressourceeffektive tilbud. Som økonomimedarbejder får du en vigtig rolle i dette arbejde.

Om de administrative fællesskaber (AF) i Børne- og Ungdomsforvaltningen
Skolers og klyngers administrative opgaver er samlet i administrative fællesskaber, som er forankret under en fælles ledelse på tværs af hele byen. Formålet med de administrative fællesskaber er at skabe en robust og effektiv opgavevaretagelse samt at levere en solid understøttelse af skoler, et kommunalt gymnasie og klynger/daginstitutioner. Dette sikrer, at ressourcerne udnyttes til størst mulig gavn for byens børn.

Om stillingen
Som økonomimedarbejder vil du arbejde med standarder og særligt udviklede økonomistyringsværktøjer. Din primære opgave er at understøtte de lokale ledere med den løbende budget- og økonomiopfølgning, men dine opgaver vil være brede og bl.a. dække følgende områder:

  • Styre den månedlige budgetopfølgning og kvartalsvise regnskabsprognoser i vores SAP-baserede økonomisystem på baggrund af input fra den lokale ledelse
  • Foretage lønsimulering i Opus RI på baggrund af input fra ledelsen
  • Rådgive ledere i forhold til den strategiske ressourceanvendelse på enten skole, gymnasie eller klynge
  • Fremlægge økonomiske oversigter til brug for lederteam, medarbejdere og bestyrelser
  • Forestå diverse ad hoc økonomirelevante opgaver for enhederne
  • Være sparringspartner for ledere i de enheder, vi understøtter

Vi forventer, at du og dine dygtige kolleger aktivt bidrager til udviklingen og anvendelsen af standardiserede processer og værktøjer, som er knyttet til de enkelte opgaver. I er nøglepersoner i at indfri ambitionen om en bedre og mere effektiv administrativ understøttelse, så der frigives tid til faglig ledelse.

Du vil blive en del af et team med et stærkt fagligt fællesskab, hvor du vil få faglig sparring på dine opgaver, og vi sikrer selvfølgelig den gode oplæring. Du bliver en del af en arbejdsplads med mange fagligheder, kompetencer og ressourcer. Der vil være gode muligheder for faglig udvikling, og vi prioriterer socialt samvær både i og uden for arbejdstiden.

Uddannelsesmæssig baggrund og erfaring
Vi forestiller os, at du har en uddannelsesbaggrund, der understøtter opgaveløsningen, det kunne fx være en akademi- eller diplomuddannelse i økonomi. Det vil være en stor fordel, hvis du har kendskab til skole-, daginstitutions- og/eller gymnasieområdet eller erfaring med økonomistyring fra en kommune eller anden organisation. Vi forventer, at du har gode it-kundskaber og kan anvende Excel på højt niveau, som en del af opgaveløsningen. Kendskab til København Kommunes it-systemer (Kvantum, OPUS, Serviceportalen) vil være en fordel, men ikke et krav.

Vi ønsker en økonomimedarbejder, der

  • arbejder struktureret, går analytisk til værks, trives med Excel og andre økonomisystemer, og er i stand til at levere indenfor fastlagte tidsfrister
  • er detaljeorienteret og samtidig formår at bevare overblikket
  • er god til at formidle tal og kan skabe sammenhæng mellem enhedens økonomi og den pædagogiske virkelighed
  • formår at tilrettelægge gode arbejdsprocesser og prioritere egne ressourcer
  • er god til at skabe relationer og dygtig til mødeledelse
  • har gode samarbejdsevner og er nysgerrig på andres opgaveløsning
  • tager initiativ, er fleksibel og i stand til at yde en ekstra indsats, når opgavernes karakter og aktualitet kræver det

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og inden for rammerne af lokal løndannelse.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inkl. frokostpause, og vi tilbyder en række fleksible vilkår som fx mulighed for hjemmearbejde, flekstid samt stor frihed i opgavetilrettelæggelsen.

Vi ønsker, at du kan starte snarest muligt eller senest den 1. januar 2025.

Vi holder til på Nyropsgade 7, 1602 København, lige ved siden af Vesterport Station.

Mere information
Du kan få yderligere oplysninger ved at henvende dig til AF-leder Dimitrios Liljenberg Karakaxas på 51 68 01 16 eller Benjamin Høj-Jørgensen på 40 41 87 33.

Søg via linket senest søndag den 16. november 2025
Vi holder første samtaler i uge 47. Eventuelle anden samtaler forventes afholdt i uge 48. Der vil være en case til enten første eller anden samtale.