Medarbejder til informationssikkerhed og GDPR i landets største sundheds- og omsorgsforvaltning

Søg jobbet

IT og digitalisering
Fuldtid
Fastansættelse

Har ud lyst til at arbejde med informationssikkerhed og persondata i landets største sundheds- og omsorgsforvaltning?
Får du god energi ud af at arbejde sammen med mange forskellige interessenter?
Er du dygtig til at omsætte GDPR og informationssikkerhed til praktik i hverdagen og lede store compliance-tiltag?  

Så er det dig, vi søger i vores complianceteam.

Digitaliseringen i Københavns Kommunes sundheds- og omsorgsforvaltning er i en rivende udvikling. I Center for Digitalisering understøtter vi, at de mere end 10.000 medarbejdere i forvaltningen arbejder i god overensstemmelse med reglerne for persondata og retningslinjerne for informationssikkerhed. Vi oplever et stadigt større fokus på området og opruster derfor nu med en medarbejder i vores dedikerede complianceteam.

Om os
Center for Digitalisering er placeret i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen (SUF) i Københavns Kommune. Vi er ca. 80 dygtige og engagerede medarbejdere, der er fordelt på fire afdelinger. Du bliver ansat i complianceteamet, som består af i alt to fuldtidsansatte medarbejdere og to studentermedhjælpere. Teamet håndterer en række opgaver, der skal sikre den nødvendige modenhed og compliance ift. regler og retningslinjer på området for persondata og informationssikkerhed i de digitale løsninger i SUF. Vi er ansvarlige for fortegnelser (art. 30), tilsyn med databehandlere, indsigtsanmodninger, risikovurderinger, konsekvensanalyser (DPIA), databehandleraftaler på systemer, beredskab, exitplaner, NIS2 m.m.

Om stillingen
Der er tale om en stilling, hvor du kommer til at bevæge dig i et spændende krydsfelt mellem tekniske løsninger, oversættelse af regler og retningslinjer for persondata og informationssikkerhed samt facilitering og implementering.

Du vil i complianceteamet få ansvaret for dit eget opgaveområde og tilhørende samarbejde med de relevante projekter, tekniske systemejere, og andre interessenter i og udenfor Centralforvaltningen og driften. Det tætteste samarbejde får du med dine kolleger i complianceteamet, hvor du vil indgå i et tæt samarbejde samt i Afdeling for Portefølje og Informationssikkerhed med tekniske systemejere.

Som medarbejder i complianceteamet vil dine opgaver bl.a. være

  • fortsat implementering af persondataforordningen i samarbejde med de tekniske systemejere, GDPR-koordinator og vores informationssikkerhedskonsulenter i SUF
  • videreudvikling af vores modenhedskoncept og brug af ISO-kontroller
  • ansvarlig for fortegnelser (projekt med omstrukturering af fortegnelser, validering samt årlig gennemgang og nyoprettelser)
  • risikovurderinger både fagligt fyrtårn for risikovurdering af IT-systemer og udførende på risikovurderinger af behandlingsaktiviteter.
  • understøtte sikring af 'privacy by design' og 'by default' ved anskaffelse af nye systemer
  • planlægge og følge op på informationssikkerhedsårshjul for risikovurderinger, fortegnelser m.m.
  • skriftliggørelse af arbejdsgange for informationssikkerhed og GDPR
  • udarbejdelse af oplæg og direktionsindstillinger indenfor informationssikkerhed

Om dig
Vi forventer, at du

  • har dybdegående kendskab og erhvervserfaring med GDPR og informationssikkerhed samt interesse for at udvikle dig indenfor IT-sikkerhed
  • har erfaring med og er god til at samarbejde på tværs af organisationer og med kolleger med forskellige faglige baggrunde – erfaring med arbejdet i en politisk styret organisation er en klar fordel
  • har en analytisk, struktureret og vedholdende tilgang til problemløsning
  • er positiv og hjælpsom og er god til løbende opfølgning
  • har viden om ISO 27001, ISO 27002 m.fl.
  • kan kommunikere komplekse problemstillinger klart og forståeligt, da vi baserer mange af vores beslutningsprocesser på oplæg og notater
  • har interesse for at facilitere processer med henblik på skriftliggørelse af arbejdsgange m.m.
  • kan udarbejde oplæg og direktionsindstillinger indenfor informationssikkerhed

Vi tilbyder

  • et spændende job i en kommune med stort fokus på GDPR og informationssikkerhed
  • en dagligdag præget af højt tempo, godt humør, engagement og en uformel omgangsform
  • kompetente og erfarne kolleger, der gerne samarbejder og deler viden
  • gode muligheder for personlig og faglig udvikling herunder løbende kompetenceudvikling
  • en sund arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, fokus på trivsel, sociale aktiviteter, flekstid, kantine- og frugtordning

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er ansvarlig for hjælp til alle københavnere over 65 år – og for sundhedsydelser til alle voksne københavnere. Der er ca. 10.000 ansatte fordelt på en central forvaltning på Borups Allé 41 på Nørrebro (2200) og fem lokalområder fordelt i byen. Læs mere på www.kk.dk.

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er til besættelse snarest. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og afhængig af erfaring og kvalifikationer. Ansættelsessted er Borups Allé 41 i København N.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte informationssikkerhedskonsulent Tina Noga Bjerno på 61 24 27 22 i uge 28 eller afdelingsleder Anne Christmann på 24 79 60 10 i uge 29-30.

Søg via linket senest søndag den 10. august 2025
Vi holder ansættelsessamtaler løbende. Vi forventer at afholde to samtaler.