Medarbejder med passion for informationssikkerhed til Kultur- og Fritidsforvaltningen

Søg jobbet

IT og digitalisering
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at styrke arbejdet med informationssikkerhed og compliance i landets største kultur- og fritidsforvaltning? Så har du muligheden her.

Vi søger en medarbejder, der kan fortsætte det gode compliancearbejde, som allerede er i gang – og samtidig bidrage til at hæve vores modenhedsniveau. På den måde er du med til at understøtte drift og udvikling af de mange kultur- og fritidstilbud, der findes til københavnerne.

Om os
Digitalisering i Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommune er en afdeling med 35 engagerede og dygtige kolleger. Vi er en blanding af projektledere, systemejere og generalister med forskellige fagligheder. Kontoret ligger i Center for Økonomi, Digitalisering og Organisation, der fungerer som en stabsfunktion for forvaltningens direktion, øvrige centre og mange enheder.

I dag er vi en lille håndfuld kolleger i teamet, der arbejder med informationssikkerhed. GDPR-arbejdet ligger i en anden afdeling, som vi samarbejder tæt med. Vi arbejder efter principperne i ISO27001 og er med til at implementere et tværgående ISMS og NIS2 i kommunen.

Vi tilbyder

  • et spændende job i Danmarks største kommune, hvor informations- og cybersikkerhed er højt prioriteret
  • en hverdag i hjertet af København blandt dygtige kolleger med høj faglighed, engagement og godt humør
  • mulighed for at præge udviklingen af forvaltningens praksis for informationssikkerhed og governance
  • løbende kompetenceudvikling og mulighed for ekstern uddannelse
  • en god arbejdsplads med flekstid, uformel omgangstone, sociale aktiviteter med kollegerne, trivsel og god balance mellem arbejde og fritid

Om stillingen
Vi søger en sikkerhedskonsulent til drift og udvikling af forvaltningens informationssikkerhed. Du kommer til at arbejde i både første og anden forsvarslinje. En stor del af arbejdet i anden forsvarslinje sker i samarbejde med kommunens øvrige forvaltninger. Tyngden af opgaverne ligger her.

Dine opgaver vil bl.a. omfatte

  • rammesætning, styring og rapportering
  • planlægning og gennemførelse af egenkontroller og selvevaluering, inkl. statusindsamling og afvigelseslister
  • koordinering af ISMS-aktiviteter og vedligeholdelse af styringsdokumenter
  • opbygning og vedligeholdelse af GRC-system
  • ledelsesrapportering – herunder materiale til direktionen og kommunens centrale CISO-funktion
  • omsætte og implementere anden forsvarslinjes rammer til første forsvarslinjes travle hverdag, hvor der er mange andre opgaver end complianceopgaver
  • understøtte risikovurderinger, sikkerhedsvurderinger og handleplaner for IT-systemer
  • bidrage til leverandørstyring og -tilsyn, herunder krav, kontrakter og opfølgning
  • medvirke til koordinering af arbejdet med beredskabsplaner og forretningsnødplaner samt compliancedokumentation
  • generelt indgå i arbejdet med risikostyring af forvaltningens systemportefølje

Du får en central rolle i at bidrage til at skabe overblik, struktur og fremdrift i forvaltningens samlede sikkerhedsindsats.

Om dig
Vi forestiller os, at du

  • har solid og dokumenteret erfaring med informationssikkerhed og gerne ISMS-arbejde
  • kender ISO27001, ISO27002 og har gerne erfaring med NIS2
  • kan omsætte standarder og lovgivning til processer, der fungerer i praksis
  • har en analytisk, struktureret og vedholdende tilgang
  • trives i samarbejde på tværs af fagligheder og organisatoriske niveauer
  • kan kommunikere komplekse problemstillinger klart og forståeligt – både mundtligt og skriftligt
  • har lyst til at bidrage til en stærk sikkerhedskultur gennem videndeling, træning og gode processer
  • gerne har erfaring fra en politisk ledet organisation (ikke et krav)

Ansættelsesvilkår
Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst.

Der er tale om en stilling på 37 timer om ugen. Arbejdsstedet er i Nyropsgade i hjertet af København.

Der indhentes referencer ifm. ansættelsen.

Vi ønsker stillingen besat pr. 1. marts 2026 eller før, hvis muligt.

Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen eller øvrige arbejdsforhold, kan du henvende dig til chefkonsulent Anders Larsen på 21 65 35 83 eller teamleder Thor Dekov Buur på 21 57 48 79.

Søg via linket senest torsdag den 15. januar 2026
Vi forventer at holde første samtale tirsdag den 20. januar 2026 og anden samtale fredag den 23. januar 2026. Der vil være en case mellem første og anden samtale.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.