MDM-administrator til Team Mobility i Koncern IT
Vi søger ny kollega til en unik mulighed i vores team.
Hos Team Mobility værdsætter vi den erfaring og ekspertise, vores nuværende medarbejdere har bragt til vores arbejdsplads. Da flere af teamets nøglemedarbejdere nærmer sig deres velfortjente pensionstid, ser vi forandring som en chance for både kontinuitet og fornyelse. Derfor søger vi en engageret medarbejder, der er klar til at lære og vokse med os.
Vil du være med til at accelerere anvendelsen og udbyttet af den mobile arbejdsplads til gavn for vores ca. 50.000 kollegaer og ca. 660.000 borgere? Så er det måske dig, vi leder efter til stillingen som MDM-administrator i Team Mobility i Koncern IT.
Om rollen
Du vil blive en del af et erfarent team kendt for dets dybe viden og arbejdsengagement. Med muligheden for at arbejde tæt sammen med vores nuværende eksperter vil du gennemgå en grundig oplæring i de komplekse systemer, vi benytter os af. Den viden og de færdigheder, du vil erhverve, vil være afgørende for din succes hos os.
Vi tilbyder
- Samarbejde med nogle af de mest erfarne og kompetente kollegaer i branchen
- En struktureret oplæringsperiode, både e-learning, sidemandsoplæring og mulighed for eksterne kurser, der sikrer en glidende overgang og fortsat kvalitet i arbejdet
- Muligheden for personlig og faglig udvikling gennem mentorordninger
Arbejdsopgaver
Teamet understøtter den fortsatte udvikling og implementering af mobile løsninger, der gør hverdagen lettere for medarbejdere i Københavns Kommune i anvendelsen af Københavns Kommunes mobile platform. I Q2-2025 har vi hjemtaget driften af den mobile platform bestående af ca. 25.000 mobiltelefoner/tablets. I Q1-2026 skal vi hjemtage driften af de tilhørende mobilabonnementer (tale/data).
Du kommer til at arbejde med mange forskellige fagligheder på tværs af organisationen. Du skal derfor trives med at samarbejde med kollegaer på tværs af afdelinger og på forskellige ledelsesniveauer.
Dine primære hovedopgaver/læringsemner bliver
- Device-lifecycle management
- Konfiguration og styring via MDM-platformen
- Sikkerhed og compliance
- Drift, fejlfinding og support
- Automatisering og optimering
- Dokumentation og governance
Det daglige arbejde kommer til at foregå i tæt samarbejde med øvrige faglige kompetencer i teamet, teamkoordinator samt øvrige kompetencecentre i Koncern IT, som f.eks. support, sikkerhed, netværk, udviklere, etc.
Faglige kompetencer
- Grundlæggende forståelse for Mobile Device Management (MDM) og device-lifecycle – erfaring med systemer som Intune, Jamf, Workspace ONE eller lignende er en fordel, men ikke et krav
- Kendskab til iOS, Android og gerne macOS på brugerniveau og gerne med lidt erfaring i fejlfinding
- Forståelse for IT-drift og basale netværksprincipper (DNS, certifikater, VPN m.m.)
- Erfaring fra 1st eller 2nd level IT-support, ticket-håndtering og dokumentation (ITIL)
- Interesse for scripting eller automatisering (fx PowerShell, Bash, Python) – eller lyst til at lære det
- Kendskab til Microsoft Entra/Azure AD/SSO, sikkerhedsprincipper og compliance er en fordel
- Kendskab til Automatisk opsætning: Apple Business Manager, Samsung KNOX Suiten, Google Zero-Touch
Personlige kompetencer
- Lyst til at lære og engagere sig i et komplekst MDM-setup, hvor du bliver grundigt oplært
- Analytisk, struktureret og i stand til at forstå sammenhænge mellem systemer, policies og workflows
- Gode kommunikationsevner og evnen til at oversætte tekniske problemstillinger til brugervenlige løsninger
- Samarbejdsorienteret, serviceindstillet og trives i en hverdag med både drift og udviklingsopgaver
Om arbejdspladsen
Du bliver en del af et ambitiøst team med et stærkt sammenhold. Vi har et godt samarbejde om de daglige opgaver, og der er rig mulighed for sparring. Teamet er placeret i serviceområdet Den Digitale Arbejdsplads, hvor du og teamet samarbejder med andre agile teams om at udvikle end-to-end løsninger til vores mange og forskelligartede brugere i forvaltningerne. Vores fælles formål er, at kommunens medarbejdere er godt digitalt klædt på til at løse deres opgaver overfor borgere og virksomheder. I Den Digitale Arbejdsplads er der en høj trivsel, et godt samarbejde på tværs og en åben tone, som vi alt sammen tror på skaber de bedste forudsætninger for at levere gode løsninger.
Hvad kan vi ellers tilbyde dig?
Vi tilbyder et job med gode muligheder for at sætte dine kompetencer og/eller talenter i spil. Vi prioriterer din løbende kompetenceudvikling højt. Vi har taget det hybride arbejde til os, og der er derfor rigtig gode muligheder for at få hverdagen til at hænge sammen i forhold til din livssituation.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt med familievenlige arbejdstider og flekstid. Løn forhandles efter overenskomst og kvalifikationer. Dit arbejdssted bliver Koncern IT, Borups Alle i København NV.
Stillingen ønskes besat snarest muligt.
Vil du vide mere?
Hvis du er interesseret og gerne vil høre nærmere, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Jack Frederiksen på 28 19 51 67 eller kontorchef Steffen Skjødt Lyngsø på 29 43 59 16.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
Søg via linket senest søndag den 1. februar 2026
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler løbende.
Om Koncern IT
Vi er KIT – Københavns Kommunes Koncern IT. Vi går på arbejde for at skabe en mærkbar forskel i Københavns Kommune. Vores mål er at gøre digitalisering enklere samt styrke grønnere og mere brugervenlige it-løsninger til gavn for hele København. Hver dag leverer vi stabil og sikker it-drift til over 45.000 medarbejdere. Læs mere på www.koncernit.kk.dk.