Kulturmedarbejder med fokus på drift og værksted til Tingbjerg Bibliotek og Kulturhus
Søg jobbet
Brænder du for at være en del af et levende kulturhus, hvor mennesker mødes og kulturen folder sig ud? Trives du i en hverdag, hvor to dage sjældent er ens? Så er du måske vores nye kollega, der har særligt blik for de praktiske opgaver i forbindelse med de kulturelle aktiviteter.
Vi tilbyder
- en hverdag i et hus fyldt med liv, kultur og fællesskab – i et område, som er i udvikling
- dygtige og engagerede kolleger, der værdsætter samarbejde og godt humør
- et meningsfuldt arbejde, hvor du kan gøre en forskel for lokalsamfundet
- mulighed for personlig og faglig udvikling i en spændende og dynamisk ramme
- en arbejdsplads som et dynamisk samlingspunkt i en mangfoldig bydel, der rummer mange kulturer
- et miljø, hvor kulturelle arrangementer, fællesskaber og læring går hånd i hånd
- faciliteter som skolebibliotek, værksted, café samt arrangements- og mødelokaler
Om stillingen
Sammen med kolleger indgår du i et team, der arbejder med fokus på den lokale kulturudvikling, hvor du er med til at planlægge og afvikle kulturaktiviteter og arrangementer for børn og voksne i vores kulturhus, eller når vi deltager i den årlige byfest Tingbjerg Challenge. Din opgave vil være at sørge for, at teknikken virker, når musikken spiller. Samtidig har du overblikket over bookingen af vores lokaler og håndterer henvendelser fra fx foreninger, private borgere og organisationer.
Du får ansvaret for den daglige drift og bidrager med at udvikle kulturhusets værksted: Skaberværelset, som er et kreativt rum for både børn og voksne. Dit ansvar er at sikre, at materialer og udstyr er klar til brug, uanset om det er 3D-printeren eller symaskinen, der skal efterses. Du tager gerne værtskabet på dig, og vil i samarbejde med dine kolleger understøtte og udvikle aktiviteter der imødekommer behovene hos både børn og voksne.
De praktiske opgaver koordinerer du sammen med vores pedelteam og sikrer, at der løbende følges op, så den daglige drift kører.
Dine primære opgaver vil være
- teknik og vedligeholdelse: Have styr på tekniske udstyr i huset, have overblik over depoter og håndtering af praktiske opgaver i forbindelse med kulturaktiviteter
- lokalestyring: Overblik over lokalebrug og koordinering med faste foreninger, herunder kontakt til bookingteam/Bookbyen og håndtering af særlige arrangementer og selskaber. Koordinering med kolleger og registrering i systemet Terminal
- kreative værksteder: Drift af værkstedet i kulturhuset herunder betjening af udstyr, fx lasercutter, så det altid er klar til både spontane og planlagte aktiviteter
- samarbejde: Daglig kommunikation med pedelteamet, opfølgning med rengøringsfirma, samt tage imod og koordinere med håndværkere og teknikere
- kulturaktiviteter: Indgå i planlægning og afvikle af kulturaktiviteter målrettet både børn, voksne og familier samt indgå i fælles afviklinger i huset og bydelen
Er det dig?
Du trives med mangfoldighed og alsidige opgaver. Du sætter pris på at samarbejde med både interne og eksterne parter. Du genkender dig selv i at være struktureret, bevarer overblikket med sans for detaljen og finder løsning på opgaver, som til tider slår knuder.
Vi forventer, at du
- har minimum et års dokumenteret erfaring fra lignende stillinger, i kulturhuse eller lignende miljøer
- påtager dig glædeligt driftsopgaver og har det bedst med et hus, hvor der er orden og god systematik i arbejdsgangene
- har teknisk forståelse og er tryg ved at håndtere både lydmixer og andre tekniske løsninger
- trives med at arbejde i et hus fyldt med aktivitet og mennesker
- er serviceminded og har lyst til at bidrage til en god oplevelse for husets brugere
- har gode samarbejdsevner og kan navigere mellem forskellige typer af opgaver og mennesker
Kultur og Fritid Brønshøj-Husum
Kultur og Fritid Brønshøj-Husum er en del af enheden Aktiviteter i Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommune, der står for værtskab og aktiviteter i kommunens kulturhuse, biblioteker og idrætsanlæg. Brønshøj-Husum er en bydel med omkring 44.000 borgere og otte kultur- og fritidsinstitutioner, som vi står for at drifte og udvikle. Vi samarbejder og har fælles ledelse på tværs af institutionerne.
Løn og ansættelse
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Stillingen er en fast stilling på 30 timer om ugen. Vi ønsker stillingen besat den 1. oktober 2025 eller hurtigst muligt derefter. Det primære arbejdssted er Tingbjerg Bibliotek og Kulturhus, Skolesiden 4 i Brønshøj. Vi indhenter børne- og straffeattest samt reference i forbindelse med ansættelsen.
Yderligere information
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte bydelsleder Rasmus Elleby på 21 16 95 31 på hverdage i uge 29 og 31 mellem kl. 15-16.00.
Søg via linket senest søndag den 3. august 2025
Vi forventer at holde 1. samtale den 12. august og 2. samtale den 15. august. Der vil være en case i forbindelse med 2. samtale.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.