Koordinator for visitationsteamet i Socialforvaltningens Center for Børn og Unge

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at sikre sammenhæng, kvalitet og faglig retning for udsatte børn, unge og familier i København? Har du stærke koordineringskompetencer og blik for både drift, faglig udvikling, faglig retning og samarbejde på tværs?

Så er du måske vores nye koordinator for visitationen i center for Børn og Unge (CBU).

Center for Børn og Unge – hvem er vi?
Center for Børn og Unge er ét af Socialforvaltningens seks driftscentre og omfatter udførerområdet for udsatte børn, unge og familier samt børn og unge med handicap. Vi driver skole- og dagbehandlingstilbud, børne- og ungehjem, støtteophold, forebyggende indsatser og tilbud som Familieplejen København og Børnehus Hovedstaden.

Stillingen er forankret i CBU centerteam, som består af 30 medarbejdere med forskellige faglige baggrunde (visitatorer, sundhedsfaglige konsulenter, generalister og socialfaglige konsulenter), der arbejder med visitation, strategi, viden, implementering og faglig understøttelse. Centerteamet er opdelt i tre underteams med hver deres koordinator.

Koordinatorrollen i CBU
Som koordinator i CBU har du ansvar for dit eget underteam og indgår samtidig i et tæt koordinatorfællesskab med de øvrige koordinatorer og centerteamlederen. Sammen har I et fælles ansvar for at skabe overblik, sammenhæng og faglig retning på tværs af centeret.

Koordinatorrollen er en faglig og koordinerende rolle uden personale- eller budgetansvar. Du arbejder tæt på praksis, understøtter medarbejdernes opgaveløsning og bidrager aktivt til prioritering, udvikling og implementering af fælles løsninger på tværs af underteams.

Du refererer til centerteamleder Zandra Olesen, som har personaleansvaret.

Dit underteam – Visitationen
Du bliver koordinator for underteamet Visitation, som består af fem fagligt stærke visitatorer med forskellige faglige baggrunde og erfaringsniveau. Teamet har en central rolle i at sikre, at børn og unge visiteres til de rette tilbud – på det rette tidspunkt og med det rette match mellem behov og indsats.

Du har ansvar for at understøtte en ensartet og høj kvalitet i visitationen på tværs af CBU, og for at visitationspraksis hænger tæt sammen med centrets samlede drift og tilbudsvifte.

Dine primære opgaver
Som koordinator for visitationen vil du blandt andet skulle

  • skabe overblik over kapacitet, belægning og prioriteringer
  • koordinere anvendelsen af centrets tilbud på tværs af udsatte- og handicapområdet
  • understøtte visitatorerne i at tænke fleksibelt og kombinere indsatser
  • drive en fælles faglig retning og løbende udvikling af visitationspraksis
  • tydeliggøre roller, beslutningsveje og opgaveløsning i visitationen
  • varetage visitation i komplekse eller særligt udfordrende sager
  • have ansvar for onboarding af nye kolleger i teamet

Derudover vil du

  • samarbejde tæt med de øvrige koordinatorer om opgaver og løsninger, der går på tværs af underteams
  • skabe stærke samarbejdsrelationer med både myndighedsområdet og driftsledelser
  • bidrage til ledelsesunderstøttelse, prioritering og implementering af fælles initiativer i CBU

Kort sagt: Du sætter retning for visitationen og bidrager samtidig aktivt til sammenhæng og kvalitet på tværs af hele centeret.

Hvad kan vi tilbyde?
Hos os får du en hverdag, hvor du både arbejder tæt på praksis og med strategisk udvikling. Du bliver en del af et fagligt miljø, hvor vi bruger hinandens erfaringer på tværs af fagligheder, og hvor sparring og fælles opgaveløsning er naturligt.

Vi tilbyder

  • at videreudvikle vores visitationsteam i samarbejde med visitatorerne og centrets ledelse
  • et tæt koordinatorfællesskab med fælles ansvar og sparring
  • mulighed for at præge arbejdsgange, kultur og faglige standard
  • en organisation, der tager trivsel og balance mellem arbejds- og privatliv alvorligt
  • fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdet

Din profil
Vi søger dig, der er en tydelig og samarbejdsskabende koordinator, og som motiveres af at skabe overblik, struktur og faglig retning i en kompleks hverdag.

Vi forestiller os, at du

  • har stærke koordinerings- og organisationskompetencer
  • kan udøve faglig ledelse uden personaleansvar
  • har erfaring fra socialområdet (fx døgn/forebyggelse/handicap)
  • kan forstå og navigere sikkert i en politisk styret organisation
  • kan skabe ro klarhed og tryghed – også i pressede situationer
  • trives i samarbejder med mange aktører og forskellige hensyn
  • har blik for sammenhænge og fælles løsninger på tværs

Kendskab til myndighedsområdet og/eller visitation er en fordel, men ikke et krav.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer om ugen og er til besættelse den 1. marts 2026 eller snarest muligt. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst. 

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte koordinator Lise Uldall-Poulsen på 51 71 46 68.

Søg via linket senest torsdag den 22. januar 2026 
Vi afholder samtaler den 26. januar 2026.