Kontaktpersoner søges til Det Specialiserede Familiehus i Socialforvaltningen
Er du vild med at arbejde med unge med autisme og andre funktionsnedsættelser? Har du praktisk og teoretisk erfaring indenfor handicap- og autismeområdet? Har du lyst til at være med på holdet i Københavns nye autismehus?
Så er du måske vores nye kollega i kontaktpersonsteamet.
Det Specialiserede Familiehus er et bydækkende tilbud til borgere i Københavns Kommune. Vi er kendetegnet ved en specialiseret viden om børn og unge med fysisk og psykisk nedsat funktionsevne.
De fleste af vores ydelser er rettet mod familier, børn og unge med problematikker indenfor autismespektrumforstyrrelse (ASF), men vi yder også specialiseret støtte og hjælp til familier med børn med andre handicaps.
Vi tilbyder familiebehandling, råd- og vejledningsforløb, åben rådgivning, praktisk pædagogisk støtte i hjemmet, kontaktpersoner, kurser og gruppeforløb. Derudover tilbyder vi individuelle mestringsforløb for unge med diagnoser og deres familier.
Om stillingen
Som kontaktperson er det din primære opgave at støtte unge mennesker i alderen 12-23 år i at mestre eget liv. Du kommer til at have et tværfagligt samarbejde omkring den unge fx med børne- og ungerådgivere, skoler, SSP, institutioner, UU-vejledere m.m.
Da vi lige er flyttet ind i Københavns nye autismehus på Høffdingsvej i Valby, vil efteråret 2025 hos kontaktpersonteamet være præget af udvikling af indsatser for unge mennesker med udgangspunkt i caféen, der er tilknyttet huset.
Du vil blive en del af et fantastisk team med 13 kontaktpersoner, hvor du vil få kolleger med specialviden indenfor forskellige vidensområder. Vi er et team, som deler viden på tværs, og hvor alle bidrager til den gode stemning og den høje faglighed. Kontaktpersonerne har kontor sammen med et andet udgående team (de pædagogiske vejledere), som der også er tværfaglig sparring og kollegaskab med i dagligdagen.
Dine opgaver som kontaktperson vil typisk være at
- Tilrettelægge mål i børne-/ungeplanen sammen med rådgiver, den unge og familien og i forlængelse heraf udføre meningsgivende pædagogiske forløb med den unge
- Støtte unge med skolevægring i at komme tilbage i uddannelsessystemet
- Støtte unge på efterværn til at mestre liv i egen bolig eller i at tilegne sig mestringsstrategier til på sigt at kunne bo for sig selv
- Hjælpe unge til at få selvindsigt og udvikle mestringsstrategier, som tager hensyn til både den unges vanskeligheder og styrker
- Støtte unge i at finde og bevare fritidsaktiviteter og sociale fællesskaber bl.a. ved brug af idræt
- Deltage i opfølgningsmøder/netværksmøder og i den forbindelse udarbejde skriftlige statusskrivelser
- Rådgive, vejlede og støtte unge og deres familier med de udfordringer, som den unge oplever i sin dagligdag
- Arbejde tværfagligt omkring den unge fx i samarbejde med rådgivere, skoler, institutioner, UU-vejledere m.m.
Din profil
- Du har en pædagoguddannelse og erfaring med autismespektrumsdiagnoser og autismepædagogik i praksis, gerne med belastningsreaktioner og komorbiditeter
- Du er opsøgende, initiativrig og kreativ i din kontakt med den unge
- Du er anerkendende og god til at samarbejde og inddrager naturligt familie og netværk i arbejdet med den unge
- Du er vedholdende og tålmodig i din kontakt og formår at tilpasse indsatsen til den enkelte
- Du kan arbejde selvstændigt og struktureret, da du selv skal tilrettelægge meget af indholdet i din arbejdsdag
- Du trives med skiftende arbejdstider, som du tilrettelægger selvstændigt og er fleksibel i forhold til eftermiddag- og aftenarbejde
- Du har gode mundtlige og skriftlige kompetencer og formår at dokumentere arbejdet med henblik på vidensdeling og evaluering
- Det er en fordel, hvis du har specialpædagogisk viden og erfaring indenfor handicapområdet generelt.
Vi tilbyder et arbejde, hvor du har mulighed for
- Stor fleksibilitet i arbejdet med selvstændig tilrettelæggelse af din arbejdsdag og mødetider indenfor de aftalte rammer
- Variation i opgaverne – det bliver aldrig kedeligt hos os, og du har meget indflydelse på dine arbejdsopgaver
- At blive en del af en meget velfungerende kollegagruppe, som vægter gensidig sparring, udvikling og fælles trivsel rigtig højt, bl.a. har vi tværfaglig sparring på tværs af de udgående teams
- En dialogbaseret og inddragende ledelse
- Ekstern supervision ca. otte gange årligt
- Ugentlige teammøder og masser af tilgængelighed i forhold til intern sparring fra både kolleger og leder.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse. Der er tale om både én fast og to midlertidige stillinger med opstart senest den 1. oktober 2025. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest og tager referencer.
Du skal regne med at kunne arbejde enkelte sene eftermiddage og aftener efter behov (ca. en-to dage om ugen).
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Ida Silver på 20 28 49 64 eller kontaktperson Clara Elif Inci på 21 34 12 20.
Søg via linket senest mandag den 18. august 2025
Vi afholder ansættelsessamtaler torsdag den 21. august 2025 i tidsrummet 12.00-17.00.