Kontaktperson til Krisecentret Garvergården

Søg jobbet

Sagsbehandling
Pædagogik
Fuldtid
Fastansættelse

Bliver du motiveret af at gøre en forskel for mennesker i krise? Søger du udfordringer, hvor tværfagligt samarbejde er omdrejningspunktet, og har du mod på at udvikle og reflektere over din faglige praksis sammen med dine kollegaer?

Så vil en stilling som kontaktperson på Krisecentret Garvergården have din interesse.

Om Krisecentret Garvergården
Krisecentret Garvergården er både et krisecenter efter SEL § 109 og et herberg efter SEL § 110. Målgrupperne er borgere, der har været udsat for vold i nære relationer eller borgere, som har særlige sociale problemer, og som ikke har eller kan opholde sig i egen bolig. Målgrupperne kan have medfølgende børn.

Begge målgrupper er kendetegnet ved, at de ofte oplever at befinde sig i en kompliceret og fastlåst tilstand, hvor de ikke umiddelbart, ved egen hjælp, kan løse deres situation, men dog kan få deres hverdag til at fungere selv eller ved let til moderat støtte.

Krisecentret Garvergården yder, i samarbejde med Socialforvaltningen og andre relevante samarbejdspartnere, en specialiseret, målrettet og fremadrettet socialfaglig indsats med henblik på at genetablere kontrollen over deres eget liv – herunder etablering i egen bolig, og for borgere indskrevet efter § 109, et liv uden vold.

Vi arbejder med udgangspunkt i psykosocial rehabilitering og Recovery og er i gang med at styrke vores narrative fundament. Vi møder vores beboere ud fra tanken om empowerment, og vi lægger derfor vægt på at gå ved siden af og sammen med vores beboere, dér hvor de har brug for støtten.

Beboerne på Krisecentret Garvergården mødes med relevant faglighed, professionel omsorg, respekt og nysgerrighed. Den socialfaglige indsats tager udgangspunkt i beboerens behov og ønsker og dokumenteres gennem arbejdet med borgerens plan.

Det socialfaglige arbejde skal skabe tryghed og tillid og har fokus på stabilisering af den enkeltes aktuelle situation og mestring af hverdagslivet. Det er en forudsætning, at beboeren deltager aktivt i deres forandringsproces, og vi fokuserer på at opbygge en tiltro til egne handlekompetencer og ressourcer.

Vi søger dig, der

  • er socialfagligt uddannet f.eks. pædagog, socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant uddannelsesbaggrund
  • har erfaring med socialfagligt arbejde og mennesker i udsatte positioner
  • er fagligt velfunderet og professionel i det daglige arbejde med beboerne
  • har erfaring med at have målrettede og strukturerede samtaler med voksne og børn samt udarbejdelse af mål sammen med beboeren
  • har erfaring med at dokumentere dit arbejde og kan se meningen med at skabe sammenhæng mellem dokumentationen og det socialfaglige arbejde
  • medvirker til sammenhængskraften i organisationen og understøtter vores fælles værdier og den faglige udviklingsproces
  • er empatisk, omsorgsfuld og motiverende i kontakten med beboerne
  • har lyst til og blik for at skabe gode rammer for aktiviteter, samvær og fællesskab for både voksne og børn
  • har blik for sammenhængen i huset – både i forhold til de praktiske opgaver, sagskoordinering og beboernes akutte behov
  • har en fleksibel nysgerrig tilgang til nye opgaver og er villig til at indgå i praktisk og pædagogisk arbejde i huset
  • bringer godt humør med på arbejde og bidrager til den gode stemning i huset

Vi tilbyder

  • et spændende og udfordrende arbejde i en dynamisk og engageret organisation, hvor vi er godt i gang med en faglig udviklingsproces
  • et godt arbejdsmiljø med erfarne, dygtige og engagerede kollegaer
  • en arbejdsplads, hvor etik, nysgerrighed og faglig integritet vægtes højt
  • en arbejdsplads, hvor det relationelle arbejde og muligheden for at gøre en forskel for beboerne står centralt i hverdagen
  • kollegaer, der brænder for deres opgave, og som er optaget af faglig sparring og udvikling
  • gode rammer for at samarbejde med børn og voksne og medvirke til at skabe struktur og ro i hverdagen og udvikling i deres samlede livssituation
  • fokus på fælles kompetenceudvikling og mulighed for efteruddannelse
  • ekstern supervision

Ansættelsesvilkår
Den ugentlige arbejdstid for stillingen er 37 timer. Løn efter overenskomst. Arbejdstiden foregår i et 8-ugers rul, der indeholder dag-, aften- og weekendarbejde (normalt en weekend om måneden).

Tiltrædelse den 1. oktober 2025 eller efter aftale.

Vil du vide mere?
Spørgsmål vedr. stillingen rettes til følgende medlemmer af ansættelsesudvalget:

  • kontaktperson Mette på 51 70 17 86
  • kontaktperson Gritt på 51 70 10 89
  • forstander Peter Ellermann 51 70 10 89

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV, dokumentation for uddannelse samt evt. referencer.

Søg via linket senest søndag den 10. august 2025
Vi afholder samtaler torsdag den 14. august 2025.