Kontaktperson med baggrund som pædagog eller sygeplejerske søges til E-huset

Søg jobbet

Pædagogik
Pleje og sundhed
Fuldtid
Fastansættelse

E-huset er et § 108 tilbud til 48 borgere, der lever med alkoholafhængighed og fortsat alkoholindtag. Beboerne i E-huset (for det kalder vi dem nu), er som oftest mænd midt i livet. De har som følge af et langt liv med afhængighed af alkohol behov for hjælp. Det være fysisk, psykisk såvel som socialt. Beboerne kommer ved indflytning typisk fra gaden, herberg eller eget hjem. Man bor i gennemsnit i E-huset i et par år. Enkelte flytter på plejehjem.

Som pædagog i E-huset samarbejder du dagligt sammen med beboeren, om at opfylde mangeartede behov. Vi ønsker at arbejde på et højt fagligt niveau med fokus på respekt for det enkelte menneske og det levede liv. Personalegruppen er tværfagligt sammensat af pædagoger, sosu-hjælpere og -assistenter, akademikere samt sygeplejersker. Alle ansatte arbejder med en høj grad af selvstændighed, hvilket afføder løbende krav om, at man kan sige til og fra. Alle beboere har tilknyttet en socialfaglig og en sundhedsfaglig kontaktperson. Vi er organiseret i tre medstyrende teams med otte medarbejdere i hvert.

Vi har social- og sundhedsfaglige koordinatorer, der hjælper os, når vi har brug for det. E-huset er uddannelsessted for både pædagog- og sygeplejestuderende.

Målgruppen kræver, at vi er omstillingsparate og kan tage hurtige beslutninger. Hverdagen kræver, at vi har overskud til akutopståede problemer, dilemmaer eller uforudsete situationer. Det samme gør den politiske organisation vi arbejder i. Vi har sjældent lange, stabile perioder, hvor vi stagnerer. Tværtimod udvikler og tilpasser vi os kontinuerligt ift. de aktuelle krav og behov, som både målgruppen og det politiske system har til os.

Arbejdsmiljøet i E-huset er rart og rummeligt. Vi ønsker at samarbejde tværfagligt, at hjælpe hinanden og vi har respekt for vores kolleger og vores fælles indsats. Vi arbejder i et adstadigt tempo, så både beboerne og vi selv kan følge med.

Samarbejdet med beboerne er præget af dagsformen og rummer meget gerne aktiviteter og forskelligt praktisk arbejde. Hver dag håber vi at hjælpe beboerne med personlig hygiejne og oprydning, ligesom vi gerne går en tur i Netto med dem.

Vi ønsker, at du

  • har erfaring og interesse for arbejdet med socialt udsatte borgere, afhængighed eller palliation
  • er fagligt velfunderet og kan strukturere din arbejdsdag – vi arbejder tværfagligt og det er vigtigt, at du ikke er fedtet med dine monofaglige overvejelser
  • har kompetencer indenfor konflikthåndtering og -nedtrapning, gerne erfaring med Low Arousal
  • kendskab til målgruppen og en respekt for, at ikke alle er lige forundt
  • ikke er bange for praktiske opgaver
  • kender dine egne begrænsninger og er i stand til at respektere husets rammer og betingelser, herunder beboernes daglige og til tider massive alkoholindtag

Vi tilbyder

  • individuel introduktion med mentorordning
  • rig mulighed for videreuddannelse
  • løbende supervision, både individuel og i gruppe
  • et roligt arbejdstempo med tid til både faglig refleksion, frokost og finurligheder
  • røgfri arbejdsplads for personalet – langt de fleste beboere ryger, men hjælper os gerne med at lufte ud

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.

Stillingen er på 37 timer om ugen i blandede dag- og aftenvagter og med weekendarbejde hver anden eller tredje weekend. Der er mulighed for at arbejde i 10- eller 12-timers vagter. Skriv i din ansøgning, hvis du har særlige ønsker.

Tiltrædelse snarest muligt.

Vil du vide mere?
For yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte socialfaglig koordinator Arne Møller eller TR, Lone Jørgensen på 26 31 21 24. Her kan du også rekvirere vores funktionsbeskrivelser og medarbejderhåndbog. Alternativt kan tilbudsleder og sygeplejerske Eva Lausted kontaktes på E67W@kk.dk,

E-Huset er en del af Center for Længerevarende Botilbud, Socialforvaltningen.

Søg via linket senest tirsdag den 1. juli 2025
Ansættelsessamtaler afholdes den 3. juli 2025.