Konsulent til nyoprettet stilling i Områdekontor Nord – kan du via koordinering og facilitering skabe bedre sammenhæng mellem udvikling, teknologi og stabil drift?
Konsulent søges til nyoprettet stilling, som gennem koordinering og facilitering skal bidrage til at sikre bedre sammenhæng mellem udvikling, teknologi og stabil drift på Københavns Kommunes plejehjem.
Har du mod på at definere og udfylde en helt ny funktion på vores kontor? Kan du styre komplekse processer og navigere mellem flere interessenter? Og er du god til at skabe sammenhæng mellem drift, udvikling og teknologi? Så er du måske vores nye kollega.
Om stillingen
Til en nyoprettet koordinatorfunktion i Københavns Kommunes sundheds- og omsorgsforvaltning søger vi en analytisk stærk akademiker, som er god til at bygge relationer, facilitere dialog og skabe fremdrift. Din primære opgave vil være på kaldeanlægsområdet for plejehjem og midlertidige pladser, hvor du skal sikre indsatsens sammenhængskraft på tværs af drift, udvikling og teknologi. Du skal fungere som driftens stemme, så vel som løftestang i det videre arbejde med kaldeanlæg i kommunen. Du vil bl.a.
- bistå vores plejehjem med at skabe overblik over lokale indsatser
- koordinere og vidensdele på tværs med relevante samarbejdspartnere
- indgå i projektarbejdet omkring kaldeanlæg samt sekretariatsbetjene referencegruppen i samarbejde med projektlederen i Centralforvaltningen
- bistå områdeledelsen med ad hoc-opgaver
- hjælpe vores driftsenheder med at kvalificere lokale arbejdsgange, fx håndtering af fejl og nedbrud
- analysere og vurdere enhedernes lokale behov og koordinere udviklingsønsker
- indsamle erfaringer og yde rådgivning på tværs af enhederne
Du kommer til at arbejde i spændingsfeltet mellem driftsenhederne (plejehjemmene og de midlertidige pladser), områdekontorerne, centralforvaltningen samt interne og eksterne leverandører.
Dine primære opgaver
- være det koordinerende bindeled mellem drift og projektudvikling, som sikrer et tæt samarbejde mellem driftsledere, områdechefer og projektlederen i centralforvaltningen
- facilitere og kvalificere beslutningsgrundlag på tværs af organisatoriske lag og fagområder
- samarbejde med områdecheferne og bidrage til erfaringsopsamling og strategisk retning
- sikre videndeling, dokumentation og opfølgning ifm. afprøvninger, implementering og videreudvikling af kaldeanlæg
- bidrage til at løfte et teknisk komplekst område, hvor driftsmæssige hensyn, brugerbehov og digitale løsninger skal gå op i en højere enhed
Om dig
Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse, fx indenfor samfundsvidenskab, sundhedsteknologi, IT eller organisationsudvikling. Hvis du har en anden profil, hører vi gerne dit bud på, hvordan du kan sætte din faglighed i spil. Det er ikke en forudsætning, at du har indgående kendskab til IT/digitaliseringsområdet. Dertil ønsker vi, at du
- har stærke analytiske og organisatoriske evner
- trives i en koordinatorrolle med mange aktører og kan bevæge dig trygt i krydsfeltet mellem drift, udvikling og ledelse
- har erfaring med eller interesse for velfærdsteknologi, digitalisering og tværgående samarbejde
Vi tilbyder
- en nøglerolle i et område med høj kompleksitet og stor betydning for både borgere og medarbejdere
- et arbejdsfællesskab præget af faglighed, ambitioner og samarbejde
- mulighed for at præge vigtige indsatser og sætte dit aftryk på både strategier og praksis
Din primære arbejdsplads bliver Områdekontor Nord, som ligger på Helsingborggade på ydre Østerbro (se ruteplan). Her bliver du en del af et tværfagligt konsulentteam, der understøtter enhederne indenfor økonomi, organisationsudvikling, ledelse, faglighed og rekruttering. Din nærmeste leder bliver områdekontorets afdelingsleder, Marie de Lony.
Enhederne er placeret over hele København, så du kan forvente at komme vidt omkring, når du cykler ud til de forskellige plejehjem. Heldigvis kan du benytte dig af kontorets hurtige elcykler.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt og ønskes besat den 1. oktober 2025 eller efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst. Hvis vi ønsker at tilbyde dig en ansættelse, indhenter vi referencer efter aftale med dig.
Vil du høre mere?
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Marie de Lony på 26 12 12 47, sundhedsfaglig konsulent Mie Ehrhorn 24 45 59 64 (frem til den 29. juli) eller organisationskonsulent Trine Skovgaard Merkel på 24 64 81 79 (fra den 4. august) for en uformel snak om stillingen.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte dit CV.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Søg via linket senest onsdag den 6. august 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 33.
Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.dk.