Køkkenansvarlig til ungeinstitutionen Jacob Michaelsens Minde
Kan du se dig selv lave det gode bæredygtige måltid, og har du lyst til at inkludere alle sanserne i madoplevelsen for udsatte unge? Har du lyst at stå i spidsen for en spændende gastronomisk udvikling? Så er stillingen på ungeinstitutionen Jacob Michaelsens Minde måske noget for dig?
Om stillingen
Som vores nye køkkenansvarlige får du mulighed for at udvikle og sætte dit eget kulinariske præg på køkkenet og de daglige måltider. Vi ønsker, at alt mad laves fra bunden af gode råvarer, med omhu, dedikation og godt gastronomisk håndværk. Vi ønsker, at måltiderne sætter sanserne i spil og skaber nysgerrighed og begejstring, og at vi hver dag kan servere sunde og ernæringsrigtige måltider for vores unge samt medarbejdere.
Dine opgaver
Du skal koordinere og organisere køkkenproduktionen og have lyst til, at vi på sigt i højere grad får de unge inddraget i køkkenet.
Køkkenet laver mad til ca. 10-12 spisende til frokost, samt forbereder aftensmaden til tre afdelinger ca. 40 spisende i alt og nogle gange pårørende ude fra. Opgaven er at gøre det ligetil for det pædagogiske personale i aftentimerne at lave maden færdigt.
Du har ansvaret for en høj hygiejnestandard og egenkontrol.
Din profil
Du har min. 3-5 års erfaring med at lave mad, gerne i et socialpædagogisk regi. Du elsker at lave dejlig mad til unge og voksne i et spændende hus, og har en holdning til sund og nærende mad til en målgruppe, som ofte er udfordret på selektiv spisning. Du er velfunderet inden for pædagogiske måltider og har lyst til at arbejde med udsatte unge og i samråd med det pædagogiske personale. Har du grønne fingre og evt. lyst at have egen køkkenhave, vil dette også være en mulighed da vi har et orangeri. Vi går meget op i det økologiske og klimavenlige måltid.
Du har
- en uddannelse som kok eller professionsbachelor i ernæring og sundhed
- gode håndværksegenskaber i et køkken
- fokus på sæson og kan skabe en køkkenproduktion med 90% økologi
- godt overblik
- gode IT-kundskaber, da varebestilling foregår elektronisk
- lyst til at indgå i et tværfagligt samarbejde
- erfaring fra lignende stillinger og interesse for borgerinddragelse er en fordel
Om dig
- du trives i en travl og foranderlig hverdag
- det falder dig naturligt at samarbejde
- du ser forandringer som muligheder og er indstillet på at arbejde selvstændigt
- du er god til at skabe overblik
- du er socialt anlagt og kan lide at tale med de mennesker, du laver mad til og med
Vi tilbyder
- en arbejdsplads, der er i konstant udvikling, og hvor der er fokus på trivsel
- en arbejdsplads, hvor medarbejdergruppen har fokus på et positivt arbejdsfællesskab med tillid og gensidig respekt
- en arbejdsplads med kommunikation, vi taler ordentligt, vi har et fælles ejerskab og ser og anerkender hinandens ressourcer
- et arbejde, hvor din indsats gør en forskel i vores borgeres liv
- en arbejdsplads i smukke omgivelser, og som går op i den sociale trivsel
- mulighed for kurser og opkvalificering gennem samarbejde med Meyers Madhus
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Stillingen er normeret til 37 timer om ugen og ønskes besat pr 1. november 2025. Forventelig arbejdstid er mandag til fredag i dagtimerne.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer.
Mere information
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte tilbudsleder Lennart Ekberg på 24 90 00 83.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler løbende, og vi glæder os meget til at læse din ansøgning.
Samtalerne afholdes på Jacob Michaelsens Minde, Aggershvile Allé 1, 2942 Skodsborg.
Søg via linket senest fredag den 26. september 2025
Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.
Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra d. 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.
Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.