Københavns Kommune søger tovholder mellem IT, jobcenter og ekstern leverandør i driften af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens største IT-system

Søg jobbet

IT og digitalisering
Fuldtid
Fastansættelse

Trives du med stort ansvar og mange samarbejdspartnere, og synes du samtidig, at digitalisering er spændende, så er du måske vores nye forretningsmæssige systemejer?

I Københavns Kommunes beskæftigelses- og integrationsforvaltning er vi hvert år i kontakt med ca. 100.000 borgere og 17.500 virksomheder. Til at understøtte beskæftigelsesindsatsen anvender forvaltningens ca. 2.000 medarbejdere en række forskellige IT-løsninger, der på forskellig digital vis indgår som værktøjer for løsningen af forvaltningens kerneopgave. Den digitale udvikling er stigende i forvaltningen, hvorfor der er behov for en ny systemejer. Da vores nuværende systemejer har fået en ny stilling i kontoret, har vi brug for en ny, der kan understøtte, at beskæftigelsessystemet Fasit fungerer og løbende udvikles.

Det er et plus, hvis du har erfaring fra lignende stillinger, men det er ikke et krav.

Den vigtigste kompetence for at blive en succes i stillingen er evnen til at lytte, kommunikere tydeligt, inddrage brugere og samarbejde på tværs af en stor organisation. Konkret betyder det, at du internt i organisationen får en stor samarbejdsflade med de brugere, der anvender systemet og de medarbejdere, der supporterer, hvis der opstår fejl. Eksternt får et du vigtigt samarbejde med den IT-leverandør, der har skabt IT-løsningen.

Ud over samarbejde og kommunikation er det vigtigt, at du både kan gå i detaljer med kravsspecifikationer, kontrakter mv. samtidig med, at du har et blik for de store linjer og behov i organisationen.

Stillingen kræver stor selvstændighed i opgaveløsningen, men du kommer til at få et tæt samarbejde med andre systemejere og øvrige kollegaer i kontoret. Du vil også få systemejerskab for andre systemer ud over beskæftigelsessystemet Fasit.

Dit arbejde vil indeholde følgende opgaver

  • inddrage forvaltningens jobcentre og enheder om fx udvikling og anvendelse af IT-systemer
  • sikre et tæt og frugtbart samarbejde med leverandører om udvikling af system, kontrakt mv.   
  • planlægge og styre alle aktiviteter omkring håndtering af systemejerrollen, fx risikovurdering, vurdering af sikkerhed mv. 
  • udfærdige beskrivelser for forretningsgange
  • indgå i samarbejde med kontorets projektledere
  • drive og skabe faglige netværk om brugen af Fasit, så de skaber stor værdi

I stillingen lægger vi vægt på, at du

  • er tydelig i din mundtlige og skriftlige kommunikation og kan bevare overblikket i pressede situationer
  • har en god forståelse for brugernes perspektiv og kan formidle teknisk viden på en let og forståelig måde
  • har gode projekt- og proceskompetencer
  • har lyst til at varetage alle roller af leverandørstyringen, herunder vedligeholde systemdokumentation, kontrol af leverandørdokumentation, opfølgning på driftsrapporter og opfølgning på budget mv.
  • evner at samarbejde med forskellige faggrupper på tværs af en kompleks organisation

Det er et plus, men ikke et krav, hvis du har kendskab til beskæftigelsesområdet

Hvad kan vi tilbyde?
Du bliver en del af Kontor for Digitalisering, som består af i alt ca. 40 medarbejdere, der arbejder med mange af aspekter af udvikling og support på IT og digitalisering. Sammen er det vores hovedopgave at sikre de bedste arbejdsbetingelser for medarbejderne og vores kerneopgave i forvaltningen. Til dagligt vil du indgå i et team på ni systemejere.

Du bliver en del af en professionel organisation, hvor vi arbejder evidensbaseret, har høje faglige ambitioner og er åbne for at tænke nyt. Vi prioriterer tid til videndeling og sparring, og vi er altid åbne for nye ideer og aktiviteter, der skærper vores faglighed, f.eks. ved at deltage i netværk og konferencer.

Du kommer til at arbejde centralt i København med god mulighed for hjemmearbejde. Vi lægger stor værdi i og vægt på, at ansvarlighed og engagement spiller en vigtig rolle hos både dig såvel som for teamet som helhed. Og så vægter vi det højt at have det sjovt, når vi arbejder.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.

Stillingen forventes besat pr. 1. november 2025. Ansættelsesstedet er Bernstorffsgade 17, 1577 København V.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til konstitueret souschef Stine Tornemand på 51 80 49 87 eller kontorchef Zenia Voss på 21 53 11 55.

Søg via linket senest mandag den 15. september 2025
Vi regner med at afholde samtaler i uge 39.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.

Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her