Klubben på UiU søger pædagoger med erfaring med udviklingshæmning og autisme
Klubben på UiU hører under barnets lov § 82, § 83 og § 84, og er et fritidstilbud til de medlemmer, der er tilknyttet Uddannelsescenter UiU’s 10. klasse og STU-tilbud. I klubåret 2025/2026 har vi 61 medlemmer tilknyttet.
Stillingerne er på 30 timer pr. 1. juli 2025 – eller hurtigst muligt derefter.
- 1 fast pædagogstilling 30 timer i vores gruppe med unge med autisme
- 1 fast pædagogstilling 30 timer i vores gruppe med unge med multiple funktionsnedsættelser
Alle vores medlemmer er unge med udviklingshæmning og er på et tidligt udviklingstrin.
Klubben er p.t. organiseret i seks teams. Du vil være ansat i Klubben, men være tilknyttet ét team.
Dine kollegaer i Klubben består af pædagoger og uuddannede klubassistenter.
Klubben består af unge med multiple funktionsnedsættelser samt unge med autisme. Da de unge er på et tidligt udviklingstrin, har de et stort behov for struktur samt hjælp og støtte i hverdagen.
Medlemmernes behov for hjælp og støtte varierer fra det ene team til det andet. Behovet varierer fra i et team at have brug for hjælp og støtte til de fleste ting til i et andet team at have brug for tæt guidning for at magte hverdagen.
Der arbejdes med og tages udgangspunkt i, autismepædagogik med tilgangen ”Low Arousal”, og desuden arbejdes der med sansemotorik og kommunikation. Målgruppen har brug for en tydelig, struktureret tilgang. De unge kan udvise indadrettet som udadrettet adfærd.
I Klubben arbejder vi for at understøtte ungdomskulturen gennem daglige aktiviteter med fokus på sanseintegration, bevægelse, udeliv, krea, musik, spil og andre sociale aktiviteter.
Vi har særligt fokus på medlemmernes selvstændighed og på en sansemotorisk tilgang, og vi støtter op om deres egne initiativer, samt opfordrer dem til at gøre de ting de kan selv. Derudover vægter vi udvikling i fysiske og sociale kompetencer. Kommunikationen i gruppen er mangfoldig, og der arbejdes med alternative kommunikationssystemer som TTT, PECS, PODD, konkreter og Boardmaker.
Arbejdstider
Du vil blive ansat i en 30 timers stilling. Vi arbejder ud fra en årsnorm. Det betyder, at du i de 12 uger, hvor skoledelen på UiU holder lukket, og Klubben er åben, vil have en ugentlig arbejdstid, som vil være fire dage fra kl. 08.00-16.15 og en dag fra kl. 08.00-17.00. Hvilket betyder 12 uger af 42 timer ugentligt. I alle øvrige uger vil et ugeskema typisk se ud på følgende måde på skoledage og indeholde mellem 21 og 28 timer om ugen:
Faguddannet
- Mandag: 11.15-16.15
- Tirsdag: 13.00-16.15
- Onsdag: 10.00-16.15
- Torsdag: 13.15-17.00
- Fredag: 13.15-16.15
Klubben har 10 gange om året aftenåbent til kl. 19.30, og 8 gange om året personalemøder om tirsdagen fra kl. 10.00.
Vi ønsker os en kollega, der
- har erfaring med målgruppen
- har kendskab til at arbejde med mennesker på et tidligt udviklingstrin
- brænder for målgruppen
- har lyst til at indgå i teamsamarbejde
- trives med foranderlighed i en struktureret hverdag
- har erfaring med kommunikation med målgruppen eller sanseintegration
- har lyst til at arbejde tværfagligt
- har fokus på udvikling og handling, og som er engageret i sin arbejdsplads
Vi tilbyder
- mulighed for stor indflydelse i dit arbejde
- kollegaer med visioner og handlekraft
- pædagogiske udfordringer
- en god normering
Vi forventer, at du
- er fagligt velfunderet
- har gode samarbejdskompetencer og kan samarbejde med såvel medlemmer, forældre, kollegaer og ledelse
- kan arbejde analytisk og observerende, metodisk og systematisk
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Stillingerne er 30 timer ugentligt og med opstart pr. 1. juli eller snarest derefter.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest samt referencer.
Vil du vide mere?
For nærmere information kontakt da pædagogisk leder Louise Pedersen på 33 66 89 30 eller 26 15 47 19.
Ansættelsesstedet er Klubben på UiU, Uddannelsescenter UiU, Horsebakken 19, 2400 København NV
Ansøgere, som bliver inviteret til en samtale, kontaktes af pædagogisk leder Louise Pedersen ang. besøg i Klubben, som ligger tirsdag den 24. juni 2025 kl. 14.00.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.
Søg via linket senest fredag den 20. juni 2024
Ansættelsessamtalerne ligger onsdag den 25. juni 2025.