Jurastuderende til juridiske og administrative opgaver i enheden Bygningsfornyelse i Københavns Kommune

Søg jobbet

Politik og administration
Deltid - alt under 37 timer
Studenterjob/fritidsjob

Københavns Kommune har et mål om at sikre gode boligsociale forhold for alle københavnere. Det sker gennem Boligkommissionen og ved at yde byfornyelsesstøtte til ejendomsrenoveringer. Gennem byfornyelsesindsatsen bidrager vi til en bæredygtig hovedstad, der er attraktiv at bo og leve i for københavnerne. Det kan du være med til at gøre til virkelighed.

Om jobbet 
Du bliver en del af enheden Bygningsfornyelse i Teknik- og Miljøforvaltningen, hvor vi arbejder med Bygningsfornyelse af boligejendomme i København – særligt i de udsatte byområder og i byens ældre bygningsmasse.

Vi administrerer flere forskellige byfornyelsespuljer, som københavnerne kan søge tilskud fra. Puljerne skal bidrage til at København er en sammenhængende og mangfoldig by, hvor boligstandarden hæves, energiforbruget sænkes og arkitekturen bevares.

En del af renoveringsprojekterne gennemføres som udviklingsprojekter, der afprøver nye bæredygtige løsninger. Desuden gennemfører vi en række spændende udviklingsprojekter, som har fokus på klima, herunder energifællesskaber og mobilisering af københavnernes bidrag til en bæredygtig hovedstad.

Bygningsfornyelse huser også sekretariatet for Boligkommissionen, som varetager Borgerrepræsentationens tilsyn med boliger. Boligkommissionen kan nedlægge forbud mod beboelse eller ophold, hvis forholdene er sundheds- og brandfarlige.

Væsentlige opgaver i din nye stilling som stud.jur. i Bygningsfornyelse

  • Rådgivning af og sparring med kolleger og ledelse i juridiske spørgsmål indenfor det brede felt af lovgivning, der regulerer området, herunder især Byfornyelsesloven.
  • Juridiske opgaver og sekretariatsopgaver for Boligkommissionen.
  • Generel behandling af byfornyelsessager og evt. support til enhedens udviklingsprojekter.
  • Håndtering af servitutter, herunder udarbejdelse og tinglysning.
  • Mulighed for at stifte bekendtskab med småsagssystemet og fogedretssager.

Om dig

  • Du læser jura eller HA (jur.).
  • Du kan arbejde selvstændigt og struktureret.
  • Du bliver motiveret af forskelligartede opgaver og kan hurtigt sætte dig ind i nye opgaver.
  • Du har lyst til at bidrage til at skabe en bæredygtig hovedstad og har interesse for klima, da du formentlig på sigt også vil få mulighed for at beskæftige dig med udvikling af energifællesskaber.
  • Du er god til at samarbejde og bidrage til et godt arbejdsmiljø.
  • Du kan kommunikere din juridiske viden på en anvendelig måde for ikke-jurister.
  • Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med fast ejendom.

Vi tilbyder
Vi kan tilbyde dig et alsidigt job i en spændende og udviklingsorienteret organisation med gode kolleger, der har forskellige faglige baggrunde. Du vil få et tæt samarbejde på tværs af organisationen i dit arbejde med byfornyelse, da området også dækker områdefornyelser og gårdhaver.  

Du bliver en del af enheden Bygningsfornyelse i afdelingen for Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold under Teknik- og Miljøforvaltningen. Vi er pt. 39 ansatte med forskellige uddannelser og kompetencer. Du vil få mulighed for at arbejde selvstændigt og med god sparring i enheden og forvaltningen. I det team du kommer til at indgå i, vil du arbejde tæt sammen med teamets jurist, og vi sørger for, at du vil blive ført godt ind i stoffet.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Arbejdstiden er efter aftale med dig, og vil være ca. 15 timer ugentligt. Arbejdssted er Islands Brygge 37 i København S. Vi ønsker at besætte stillingen hurtigst muligt.

Mere information
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Birgitte Kortegaard på 23 30 89 92 eller jurist Lisbeth Ravn Jensen på 24 78 36 22.

Søg via linket senest søndag den 31. august 2025
Vi forventer at holde samtaler løbende.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.