Informationssikkerhedsmedarbejder til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Søg jobbet

IT og digitalisering
Fuldtid
Fastansættelse

Københavns Kommune søger en informationssikkerhedsmedarbejder med kompetencer inden for organisationsudvikling til Team Sikkerhed i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen.

Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune søger en medarbejder, der kan forankre informationssikkerheden i forvaltningen og understøtte, at NIS2-lovgivningen implementeres hos både medarbejdere og ledere.

Dine opgaver
Som informationssikkerhedsmedarbejder i Team Sikkerhed bliver du en nøglespiller i at udvikle, forankre og følge op på forvaltningens sikkerhedsindsatser. Forandringsledelse i organisationen bliver centralt for dit arbejde, hvor fokus vil være at sikre korrekt og forståelig implementering af informationssikkerhedstiltag, herunder implementering af NIS2. Du kommer blandt andet til at

  • koordinere og drive implementering af de organisatoriske tiltag i forbindelse med NIS2 i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
  • understøtte og gennemføre indsatser mellem sikkerhedskontoret, forvaltningens systemejere, ledelsen samt Koncern IT
  • udarbejde og gennemføre indsatser i driften – for eksempel lokale implementeringsplaner, awareness-aktiviteter og konkrete forbedringer sammen med ledere og medarbejdere

Hvis du trives i en stor og kompleks organisation, hvor du både kan zoome ud og se det strategiske billede, men også samtidig have øje for detaljen – så er det måske dig, vi leder efter.

Om dig
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, og dine kompetencer kan ligge forskellige steder. Centralt for stillingen er, at den rette kandidat har erfaring med og interesse for organisatorisk implementering af informationssikkerhedsstandarder i en kompleks organisation.

Vi ser gerne, at du

  • har erfaring med forandringsledelse og organisatorisk implementering fra enten en privat eller offentlig virksomhed
  • kan omsætte juridiske og tekniske krav til praktiske, prioriterede tiltag i organisationen
  • navigere sikkert i en politisk styret organisation med mange interessenter
  • kommunikerer klart på dansk – både mundtligt og skriftligt
  • har erfaring med ledelsesbetjening og kan involvere ledere og medarbejdere i at implementere sikkerhed i forretningen
  • kender til eller er fast besluttet på at lære sikkerhedsstandarder inden for informationssikkerhed samt lovgivningen på området (NIS2-lovgivningen)

Det er ligeledes et plus, hvis du er ISO-certificeret (fx i 27001), men det er ikke et krav for at komme i betragtning.

Hvad kan vi tilbyde?
Du bliver en del af Kontor for Digitalisering, som består af ca.
40 medarbejdere, der arbejder med mange aspekter af udvikling og support på IT og digitalisering. Sammen er det vores hovedopgave at sikre den bedst mulige digitale understøttelse af forvaltningens arbejde med at få borgere i job og uddannelse.

Du bliver også en del af en professionel organisation, hvor vi arbejder evidensbaseret, har høje faglige ambitioner og er åbne for at tænke nyt. Vi prioriterer tid til videndeling og sparring, og vi er altid åbne for nye ideer og aktiviteter, der skærper vores faglighed, fx ved at deltage i netværk og konferencer. Og så vægter vi det højt at have det sjovt, når vi arbejder.

Du kommer til at arbejde centralt i København med god mulighed for hjemmearbejde. Vi lægger stor værdi i og vægt på ansvarlighed og engagement hos både dig såvel som for teamet som helhed.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles inden for rammerne af lokal løndannelse.

Stillingen ønskes besat pr. 1. november 2025. Ansættelsesstedet er Bernstorffsgade 17, 1577 København V.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til souschef Christian Schultz Albèr på 40 31 21 55 (ferie i uge 38) eller informationssikkerhedskoordinator Sune Lund Hansen på 30 44 52 36.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Søg via linket senest søndag den 21. september 2025
Vi forventer at afholde første samtale i uge 39 og anden samtale i slutningen af uge 39 eller starten af uge 40. Til anden samtale vil der indgå en mindre case.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.

Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her