Indretningsdesigner til Center for Længerevarende Boformer i Socialforvaltningen
Kan du skabe hjemlighed, der skaber trivsel?
Mere præcist skal din opgaveportefølje fyldes med meningsfyldte indretningsopgaver for borgere med funktionsnedsættelser på bosteder i Københavns Kommune? Og er du dygtig til at skabe hjemlige og hyggelige rammer, som kan bidrage til borgernes trivsel og deres livsmestring, men samtidig tage højde for, at indretningen skal understøtte et godt fysisk arbejdsmiljø for medarbejderne? Så er du måske vores nye kollega og indretningsdesigner i Center for Længerevarende Boformer.
Borgernes trivsel og livsmestring er omdrejningspunktet i Center for Længerevarende Boformer (CLB), og det er vores erfaring, at gode og indbydende fysiske rammer har stor betydning for trivslen og trygheden hos borgerne og for vores medarbejderes arbejdsmiljø. Som centrets indretningsdesigner vil dette være din primære opgave. Du skal derfor trives med praktiske opgaver og være god til at afdække det enkelte botilbuds behov i forhold til indretning og omsætte behovene til konkrete og pragmatiske indretningstiltag, der skaber en hjemlig ramme for borgerne, og som samtidig kan være et godt arbejdsmiljø for medarbejderne. Det er vigtigt, at du kan styre projektet fra A-Z og holde økonomien inden for den aftalte ramme.
Kort om os
Som indretningsdesigner i CLB bliver du en del af Socialforvaltningen (SOF) i Københavns Kommune.
I CLB samarbejder vi med en masse skønne mennesker med forskellige former for handicap, komorbiditeter og støttebehov. Vi har længerevarende botilbud og beskæftigelses- og dagtilbud under vores centerhat, og vi dækker områderne Multiple, Hjerne og Syn, Autisme og Socialpsykiatri.
Du kommer til at arbejde med indretningsindsatsen i vores center, men du vil også få opgaver, der går på tværs af hele SOF.
Vi holder til i åbne kontorlokaler på Islands Brygge 37, hvor du vil få gode og erfarne kolleger i centerteamet, som du kan spare med.
Vores kommende indretningsdesigner
Du vil være en spydspids på området, da du er den eneste med din faglige baggrund. Du skal derfor kunne trives i denne meget selvstændige rolle, som kræver, at du er god til at bruge dine kolleger og din leder. Du vil primært have din daglige gang på de tilbud, du udfører indretningsopgaver for og vil dermed hurtigt oparbejde et stort netværk i centret.
Den ideelle kandidat til stillingen
- har en uddannelsesbaggrund som indretningsdesigner eller indretningsarkitekt
- har kendskab til indretningsmæssige behov hos borgere med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser
- har konkret erfaring fra tidligere indretningsprojekter på botilbud for borgere med handicap
- tænker kreativt og idérigt indenfor de fysiske rammer, der er givet
- er opsøgende af natur og god til at gå i dialog og behovsafdække
- arbejder struktureret og sikrer, at projektet kommer sikkert i mål til tiden
- har mod på at håndtere de mangeartede opgaver, der spænder bredt fra fysiske flytteopgaver til administration
- er økonomisk, pragmatisk og kvalitetsbevidst i forhold til indretnings- og materialevalg og formår at overholde den økonomiske ramme
Ansættelsesvilkår
Stillingen er fast på 37 timer om ugen. Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst, tager udgangspunkt i din baggrund og er inden for rammerne af lokal løndannelse. Vi indhenter straffeattest og referencer inden ansættelse
Yderligere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte områdechef Katrine Israelsen 51 18 14 19.
Søg via linket senest tirsdag den 5. august 2025
Samtaler holdes den 11. og 12. august 2025.