Indkøbs- og kreditormedarbejder til de Administrative Fællesskaber i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Er du god til at løse faste driftsopgaver inden for fakturabehandling og indkøb, og trives du i et alsidigt job hvor samarbejde og servicekultur er forudsætningen for at lykkes, er dette jobbet for dig.

Baggrund
For at sikre den bedst mulige administrative understøttelse af skoler, dag- og fritidstilbud har Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune valgt at samle understøttelsen i fem administrative fællesskaber, der er fysisk forankret i hvert af forvaltningens geografiske områder. De Administrative Fællesskaber har til opgave at servicere områdets skole- og klyngeledere med administrative opgaver.

Indkøbs- og kreditorteamet ved det administrative fællesskab på Amager har til opgave at håndtere samtlige kreditoropgaver for forvaltningens mange skoler og institutioner samt udvikle indkøbsunderstøttelse af de samme enheder. I efteråret 2024 blev denne service også udvidet til at omfatte bydækkende enheder som eksempelvis tandplejen, ungdomsskolen og andre tilbud. Alt sammen for at frigøre tid fra administration lokalt, så der kan fokuseres på kernopgaverne omkring børnene.

Om jobbet
Som medarbejder i indkøbs- og kreditorteamet skal du, sammen med 15 gode og specialiserede kollegaer, først og fremmest sikre korrekt og rettidig håndtering af fakturaer og kontering samt andre kreditoropgaver. Sideløbende skal teamet understøtte gode lokale indkøbsvaner.

Nogle af arbejdsopgaverne vil derfor bl.a. indebære

  • Behandling af fakturaer
  • Udlægshåndtering
  • Indkøbsopgaver
  • Andre kreditoropgaver
  • Undervisning af personale i forbindelse med indkøb
  • Kontakt og hjælp til ledere og indkøbere
  • Leverandørkontakt

Du kommer til at indgå i et team med et stærkt fagligt fællesskab med gode udviklingsmuligheder, og du vil få oplæring og sparring af dine kolleger. Vi forventer, at du og dine dygtige kolleger aktivt bidrager til udvikling og anvendelsen af standardiserede processer og værktøjer, som er knyttet til de enkelte opgaver. Som nøglepersoner skal I sikre ambitionen om en bedre og mere effektiv administrativ understøttelse af skoler og institutioner, så der frigives tid til faglig ledelse.

I de Administrative Fællesskaber har vi har et godt arbejdsmiljø med højt til loftet, fagligt dygtige og dedikerede kollegaer samt en uformel omgangstone. Som medarbejder i et forholdsvis nyt team får du sammen med dine kollegaer, muligheden for at være med til at præge kulturen og kollegaskabet positivt.

Hvem er du
Din uddannelsesbaggrund og erfaring kan være meget forskellig . Det vigtigste er, at du har mod på at lære nyt, samt evnen til hurtigt at tilegne dig ny viden om både forretningen og systemerne, og formår at skabe struktur og overblik.

Du kan fx have en akademi- eller diplomuddannelse i økonomi eller offentlig administration eller være kontoruddannet, supplereret med en kommunomuddannelse mv.

Har du kendskab til skole- og/eller daginstitutionsområdet samt erfaring med København Kommunes økonomistyringssystem Kvantum eller andet SAP-baseret økonomistyringssystem, vil det være en fordel.

Er du blevet nysgerrig?
Stillingen er på 37 timer ugentligt og med tiltrædelse snarest muligt.

Løn- og arbejdsvilkår forhandles med den relevante faglige organisation på baggrund af gældende overenskomst.

Vi bor i øjeblikket på Lyongade 25, 2300 Kbh. S, men vil i løbet af efteråret 2025 flytte til Nyropsgade 1, 1602 Kbh. V.

Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder Emili Rønde på 21 84 07 64.

Søg via linket senest torsdag den 12. juni 2025
Ansættelsessamtaler afholdes løbende.