Indkøbs- og kreditormedarbejder til de administrative fællesskaber i Børne- og Ungdomsforvaltningen
Er du god til at løse faste driftsopgaver indenfor fakturabehandling og indkøb?
Trives du i et alsidigt job, hvor samarbejde og god service er forudsætningen for at lykkes?
Så er dette måske jobbet for dig.
For at sikre den bedst mulige administrative understøttelse af skoler, dag- og fritidstilbud har Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune valgt at samle understøttelsen i fem administrative fællesskaber, der er fysisk forankret i hvert af forvaltningens geografiske områder. De administrative fællesskaber har til opgave at servicere områdets skole- og klyngeledere med administrative opgaver.
Indkøbs- og kreditorteamet ved det administrative fællesskab har til opgave at håndtere samtlige kreditoropgaver for forvaltningens mange skoler og institutioner og bydækkende enheder samt udvikle indkøbsunderstøttelse af de samme enheder.
Vi søger nu en ny kollega til en fast stilling.
Om jobbet
Som medarbejder i Indkøbs- og Kreditorteam skal du sammen med 20 gode og specialiserede kolleger og to studentermedhjælpere først og fremmest sikre korrekt og rettidig håndtering af fakturaer og kontering samt andre kreditoropgaver. Nogle af arbejdsopgaverne vil derfor bl.a. indebære
- behandling af fakturaer
- udlægshåndtering
- indkøbsopgaver
- kreditoropgaver
- undervisning af personale ifm. indkøb
- kontakt og hjælp til ledere og indkøbere
- leverandørkontakt
Du kommer til at indgå i et team med et stærkt fagligt fællesskab med gode udviklingsmuligheder, og du vil få oplæring og sparring af dine kolleger. Vi forventer, at du og dine dygtige kolleger aktivt bidrager til udvikling og anvendelsen af standardiserede processer og værktøjer, som er knyttet til de enkelte opgaver. Som nøglepersoner skal I sikre ambitionen om en bedre og mere effektiv administrativ understøttelse af skoler og institutioner, så der frigives tid til faglig ledelse.
I de administrative fællesskaber har vi har et godt arbejdsmiljø med højt til loftet, fagligt dygtige og dedikerede kolleger samt en uformel omgangstone.
Forventningen til dig
Din uddannelsesbaggrund og erfaring kan være meget forskellig – det vigtigste er, at du har mod på at lære nyt og evnen til hurtigt at tilegne dig ny viden om både forretningen og systemerne samt formår at skabe struktur og overblik. Du kan fx have en akademi- eller diplomuddannelse i økonomi eller offentlig administration eller være kontoruddannet med enten speciale i økonomi eller offentlig administration, supplereret med en kommunomuddannelse mv.
Har du kendskab til skole- og/eller daginstitutionsområdet samt erfaring med København Kommunes økonomistyringssystem, Kvantum, eller andet SAP-baseret økonomistyringssystem vil det være en fordel, men absolut ikke et krav, da dine nye kolleger vil lære dig godt op.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse den 1. december 2025 eller snarest muligt derefter. Løn- og arbejdsvilkår forhandles med den relevante faglige organisation på baggrund af gældende overenskomst.
Er du blevet nysgerrig?
Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder Emili Rønde på 21 84 07 64 eller medarbejdere Christina Høiberg på 20 26 92 48 og Joy Marknoitam Thor på 20 57 31 68.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.
Søg via linket senest torsdag den 23. oktober 2025