IKT-konsulenter til Københavns Ejendomme
Vil du anvende din viden om IKT og udvikle dine kompetencer og derigennem styrke det digitale fundament i Københavns Ejendomme, som er en af landets største driftsherreorganisationer?
Så er du måske en af vores to nye IKT-kolleger.
Københavns Ejendomme (KEJD) er altid i udvikling også på det digitale område, hvor IKT og BIM spiller en central rolle for at hele kommunen lykkes med en effektiv ejendomsdrift. Som IKT-konsulent vil du blive en del af enheden Projekter og Digitalisering i Ejendomsdata, som dagligt arbejder for at indsamle, vedligeholde og udstille ejendomsdata. I en hverdag vil du have tæt samarbejde med vores naboenhed Planlagt Vedligehold, der løbende bygger og renoverer kommunens ejendomme. Vi vil også videreudvikle samarbejdet med vores søsterkoncern Byggeri København, og du vil derfor blive en del af et stort IKT-netværk i Københavns Kommune, som både giver mulighed for personlig og organisatorisk udvikling.
Om jobbet
I jobbet skal du balancere de tre hovedformål
- daglig IKT-ledelse efter branchestandarder
- medvirke til effektive og standardiserede bygge- og renoveringsprojekter
- understøtte KEJD's kerneopgaver som driftsherre med relevant data fra bygge- og renoveringsprojekter
Herunder er dine opgaver at
- stille relevante IKT-krav ved projektopstart og følge op igennem projektet på efterlevelse af KEJD's krav
- støtte projektledere i at gennemføre effektive projekter ved at sikre let tilgængelig information
- tilbyde projekter digitale værktøjer til understøttelse af IKT, hvor vi både rådgiver og udvikler
- medvirke til en effektiv ibrugtagning af digitale afleveringer fra projekter ved løbende at rapportere og følge op på kvaliteten
- bidrage til samarbejde med Byggeri København
Vi tilbyder
- mulighed for at præge Københavns kommunes IKT-/BIM-standarder
- en arbejdsplads i konstant udvikling og med et højt ambitionsniveau
- et netværk af kompetente, engagerede og hjælpsomme kolleger
- en fleksibel arbejdsplads, hvor der er plads til en god balance mellem arbejde og fritid samt mulighed for hjemmearbejde
Du vil indgå i et arbejdsfællesskab på tværs af bygherre- og driftsorganisationen, hvor fokus er at skabe de bedste vilkår for et helstøbt byggeprojekt frem til en effektiv ejendomsdrift.
Du bliver en del af en dynamisk enhed med mere end 50 engagerede kolleger, der arbejder med alt fra projektstyring, IT-systemer, digitalisering og ejendomsdata. Vi værdsætter arbejdsfællesskaber, faglig og personlig udvikling og en uformel omgangstone.
Vi holder til få meter fra Fuglebakken Station og tilbyder gode personaleforhold, herunder diverse sociale aktiviteter, frugtordning, kantine, fitnessfaciliteter, flekstid mv.
Om dig
Den ideelle kandidat er struktureret i sin tilgang til opgaver og har evne for at bevare en positiv tilgang i samarbejder. Du er både vedholdende, nysgerrig og diplomatisk samt i stand til at håndtere flere dagsordner og trives i en dynamisk arbejdskultur.
Du trives med mange opgaver, er dygtig til at prioritere og har evnen til at bevare fokus, selv når der opstår udfordringer. Du har flair for at formidle teknisk kompliceret indhold på en forståelig og medrivende måde.
Du har en god forståelse for IKT-standarder, -værktøjer og -arbejdsmetoder for byggeriets aktører og ansvarsforhold og for faser og leverancer i byggeriet. Vi forestiller os, at du
- er bygningskonstruktør, cand.tech, ingeniør eller lignende
- evner at arbejde både selvstændigt og i tæt relation til andre
- har praktisk erfaring med ansvar indenfor IKT
- har indsigt i sammenhængen mellem IKT og organisering af byggesager
- har interesse for organisations- og procesforståelse
- har en pragmatisk og resultatorienteret tilgang til opgaven
- har erfaring med brugen af Dalux Box og Dalux Field
- er indstillet på, hvis du har meget IKT-erfaring, at bringe din viden i spil og præge den strategiske retning
Det er ikke en forudsætning, at du kan sige ja til alle punkter.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er på 37 timer ugentligt inklusive frokost og aflønnes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling afhængig af kvalifikationer. Vi tilstræber, at du kan tiltræde den 1. marts 2026.
Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Morten Arnoldus på 40 43 95 97.
Søg via linket senest onsdag den 7. januar 2026
Vi forventer at holde samtaler i uge 4.
Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m². Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.