HR-konsulent med stærke personalejuridiske kompetencer til Kultur- og Fritidsforvaltningen
Vi søger en ny kollega til vores fagligt stærke og velfungerende HR-team i Kultur- og Fritidsforvaltningens stabsfunktion i Nyropsgade på Vesterbro. Du bliver en del af en forvaltning, der er til for byens borgere og besøgende. Samtidig bliver du en del af en arbejdsplads, der lægger vægt på tillidsfulde og velfungerende samarbejdsrelationer, godt humør og høj faglighed i opgaveløsningen.
Om os
I HR er vi 11 medarbejdere, der arbejder med udvikling og drift inden for bl.a. arbejdsmiljø, personalejura, trivsel, sygefravær, rekruttering, onboarding og kompetenceudvikling. Vi oversætter politiske dagsordner til konkrete HR-indsatser og arbejder med hele processen - fra udarbejdelse af strategioplæg til implementering og opfølgning.
HR er en del af Center for Økonomi, Digitalisering og Organisation (CØDO). Vi arbejder tæt sammen med de andre kontorer i CØDO og med forvaltningens ledere.
Du bliver en del af et ambitiøst og fagligt stærkt HR-team, hvor vi understøtter hinanden i at skabe værdi for organisationen og komme godt i mål med vores opgaver. Vi er optaget af at sikre en god balance mellem opgaver og udviklingsmuligheder, og vi tilstræber at have en god work/life balance.
Om stillingen
Som vores nye kollega vil du få rig mulighed for at anvende dine personalejuridiske kompetencer samt udvikle dig fagligt i en spændende og levende organisation.
Din opgaveportefølje vil generelt være centreret omkring konkret rådgivning til forvaltningens ledere, direktionsrådgivning i komplekse sager samt opgaver bestemt af personalepolitiske HR-dagsordner. I januar 2026 overtager forvaltningen en række ressortområder fra Teknik- og Miljøforvaltningen, og koncernenheden Københavns Ejendomme skal ligeledes forankres organisatorisk under Kultur- og Fritidsforvaltningen, som samtidig skifter navn til Kultur-, Fritids- og Borgerserviceforvaltningen. Disse forandringer vil afstedkomme en række personalejuridiske opgaver, som du vil få stor berøring med.
Du kommer til at arbejde tæt sammen med en anden HR-kollega om en stor del af de personalepolitiske opgaver.
Vigtige opgaver vil være, at
- rådgive forvaltningens direktion og ledere om problemstillinger indenfor kommunens regler og retningslinjer på personaleområdet og give juridisk sparring på personalesager
- udarbejde beslutningsoplæg, indstillinger og mødeforberedelse til direktionen
- bidrage til forvaltningens arbejde med governance på HR-området
- indgå i forberedelse af forhandlinger og aftaler for hele eller dele af Kultur-, Fritids- og Borgerserviceforvaltningen i samarbejde med Koncernservice
- arbejde strategisk med processer for bl.a. lønforhandlinger, overenskomstforhandlinger, lokalaftaler mv.
- omsætte og implementere nye politikker, lovgivning og overenskomster i organisationen
Om dig
Vi ønsker os en kollega med en stærk personalejuridisk profil samt lyst til at være en del af et fagligt stimulerende og socialt arbejdsfællesskab. Det er centralt for stillingen, at du trives i og har erfaring med rollen som embedsperson og rådgiver i en politisk styret og kompleks organisation.
Vi forventer også, at du
- har erfaring fra en lignende stilling med ansvar for personalejuridiske processer og rådgivning i komplekse sager
- er tillidsvækkende og samarbejdsorienteret på tværs af organisationslag
- er indforstået med en opgaveportefølje, der både rummer selvstændig opgaveløsning fra dag til dag samt mere projektorganiseret opgaveløsning
- har god forretningsforståelse, så du kan bidrage til at sikre fornuftig beslutningskraft med blik for både udvikling og drift
- mestrer rollen som embedsperson og kommunikerer og rådgiver professionelt
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt med løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og på baggrund af relevante kvalifikationer og erfaring. Der er gode muligheder for kompetenceudvikling og fleksibilitet i jobbet med mulighed for hjemmearbejde.
Dit primære arbejdssted er Nyropsgade i København V. Tiltrædelse den 1. marts 2026.
Vi indhenter reference i forbindelse med ansættelsen.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder i HR, Nini Mallitsch Poulsen, på 2966 4067.
Søg via linket senest søndag den 18. januar 2026
Første samtale forventes at finde sted den 22. januar 2026 og anden samtale den 27. januar 2026. Går du videre til anden samtale, skal du arbejde med en case.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.