Generalist med interesse for ledelsesunderstøttelse og organisationsudvikling til Børne- og Ungdomsforvaltningens Administrative Fællesskaber
Vil du være en central drivkraft i udviklingen af vores administrative fællesskaber og understøtte vores ledere i at frigøre tid til kerneopgaven omkring børnene?
Er du generalist med interesse for ledelsesunderstøttelse og organisationsudvikling?
Har du lyst til at bidrage til udviklingen af de Administrative Fællesskaber og hjælpe med at navigere gennem en omfattende omstillingsproces?
Så er du måske vores nye centrale medarbejder i Administrativt Sekretariat og Procesenheden, hvor du bliver en del af et stærkt fagligt miljø for strategisk ledelsesunderstøttelse.
Hvem er vi?
Børne- og Ungdomsforvaltningen (BUF) har ansvaret for at skabe de bedste betingelser for børn og unges trivsel og udvikling i København. I BUF vil vi, at alle børn skal kunne udleve deres drømme, og vi har 10% af Danmarks fremtid i vores hænder dagligt. Det er et ambitiøst mål, men det motiverer os til at levere den ekstra indsats, når det kræves.
Administrativt Sekretariat og Procesenheden er et team på ca. 16 medarbejdere, hvoraf fire allerede i dag arbejder med ledelsesunderstøttelse på forskellige områder. Teamet er et fagligt fyrtårn indenfor strategisk ledelsesunderstøttelse og er med til at udvikle forretningen og bidrage til kernevelfærden på børne- og ungeområdet. Som ny medarbejder vil du indgå i dette attraktive, professionelle arbejdsfællesskab.
De Administrative Fællesskaber (AF) er i dag fysisk forankret i forvaltningens fem geografiske områder og sikrer bæredygtige og fagligt specialiserede arbejdsfællesskaber med i alt over 100 medarbejdere. De står over for to større forandringer:
- Fra den 1. september 2025 reduceres antallet af områder fra fem til fire, hvilket medfører en tilsvarende tilpasning af de Administrative Fællesskaber.
- Fra den 1. november 2025 rykker alle AF-medarbejdere fysisk ind i Nyropsgade (Hans Nansens Gård, HNG) sammen med den øvrige centralforvaltning i BUF.
Disse omstillinger medfører ikke bare organisatoriske ændringer, men også en sammenlægning af forskellige kulturer, som skal håndteres med omhu. De Administrative Fællesskaber står samtidig over for en spændende udvikling og udvidelse af opgaveporteføljen, hvor flere administrative opgaver automatiseres, optimeres og flyttes fra de lokale ledere til de Administrative Fællesskaber - alt sammen for at frigøre ledernes tid til deres kerneopgaver omkring børnene.
Om stillingen
Som fuldmægtig i Administrativt Sekretariat og Procesenheden får du en central rolle i den strategiske udvikling og koordinering af de Administrative Fællesskaber. Du vil arbejde tæt sammen med centerchef Katrine Jørgensen og de fire ledere i AF'erne og være en central støtte i både den igangværende omstillingsproces og den fremtidige udvikling. Dine opgaver og ansvarsområder vil bl.a. være
- kvalificeret ledelsesbetjening af centerchef og ledere gennem mødeforberedelse, sagsfremstillinger og strategiske beslutningsoplæg
- facilitere processer og møder på tværs af de Administrative Fællesskaber med sikker hånd og hjælpe med at udvikle nye samarbejdsformer
- understøtte implementeringen både af områdereduktionen og den fysiske flytning af over 100 medarbejdere til Nyropsgade, herunder integrationen af forskellige kulturer i den nye fælles lokation
- styrke samarbejdet med koncernenheder, særligt Koncernservice, vedrørende løn-, personale- og arbejdstidsopgaver samt bidrage til udviklingsarbejdet indenfor procesoptimering og automatisering
Om dig
Vi søger en kandidat med
- kvalifikationer og interesse for ledelsesbetjening samt evne til at facilitere processer og møder, gerne med erfaring fra en offentlig organisation
- evner til at omsætte komplekse problemstillinger til forståelige beslutningsoplæg kombineret med gode analytiske kompetencer
- stærke formidlingsevner både skriftligt og mundtligt samt en naturlig gennemslagskraft
- relevant uddannelsesmæssig baggrund, gerne akademisk indenfor forvaltning, administration eller lignende
- faglig ambition kombineret med en nærværende og imødekommende personlighed og evnen til at tackle komplekse udfordringer med et smil
- gode relationsskabende evner på tværs af faggrupper og interessenter, samt evne til at arbejde selvstændigt og struktureret, men også med overskud til at støtte kollegerne
Derudover er det en fordel, hvis du
- har erfaring med at understøtte organisatoriske omstillingsprocesser og kulturforandringer i større organisationer
- har indsigt i løn-, personale- og arbejdstidsområdet, særligt i en kommunal kontekst
- er lige dele professionel og uhøjtidelig og bidrager til vores uformelle arbejdskultur med højt til loftet
Hvad vi tilbyder
I Administrativt Sekretariat og Procesenheden er vi et team med forskellige faglige baggrunde, som supplerer hinanden godt i opgaveløsningen. Hos os er tonen uformel, og vi gør os umage for at skabe et arbejdsmiljø, hvor det er både sjovt og rart at komme på arbejde.
Vi tilbyder en dynamisk arbejdsplads med engagerede kolleger og tæt kontakt til ledelsen i de Administrative Fællesskaber. Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø for strategisk ledelsesunderstøttelse, hvor vi i fællesskab udvikler og deler viden om, hvordan vi bedst understøtter organisationens forandringsprocesser.
Som ny medarbejder bliver du en central person i vores ambitiøse rejse mod at styrke og udvikle de Administrative Fællesskaber, så de lokale ledere får frigjort mere tid til at fokusere på kerneopgaven omkring børnene.
Løn- og ansættelsesforhold
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Vi ønsker stillingen besat snarest muligt. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest og tager referencer.
Yderligere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte centerchef for Digitalisering og de Administrative Fællesskaber Katrine Jørgensen på 28 91 29 51 eller leder af Administrativt Sekretariat og Procesenheden Bo Kristian Haue på 22 16 72 66.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.
Søg via linket senest mandag den 16. juni 2025
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler løbende indtil udgangen af uge 26.