Forretningsorienteret projektleder til digital transformation i Kultur- og Fritidsforvaltningen

Søg jobbet

It og kommunikation
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at udvikle digitalisering i Københavns Kommune? Vi er engagerede i at udvikle og forbedre vores serviceydelser og processer gennem digital transformation. Du kommer med erfaringen og kan bidrage til vores indsats med at implementere innovative løsninger inden for kunstig intelligens, automatisering, robotteknologi og dataanalyse.

Er det dig? Så er du måske vores nye kollega.

Hvem er vi?
I Data og Automatisering har vi fokus på, hvordan ny teknologi og digitalisering understøtter, at medarbejderne får mere tid til borgere og byens gæster. Vores opgave er at automatisere opgaver på tværs af alle områder i forvaltningen, så de travle hænder kan frigøres og komme endnu tættere på borgeren. Vi indsamler og behandler store mængder af data, rationaliserer og professionaliserer arbejdsgange og bidrager til at supportere ledelsesbeslutninger på alle niveauer. Vi arbejder kontinuerligt med at udvikle innovationsmetoder, projektværktøjer og driftsprocesser og sikrer dynamisk udvikling og drift af vores digitale løsninger.

I kontoret gør vi en dyd ud af at blande fagligheder, ser forskellighed som en styrke og er gode til at komplementere og hjælpe hinanden. Som team er vi nysgerrige, kreative og har et stort gåpåmod, arbejder fokuseret med nye muligheder og tør at stille de svære spørgsmål i mange aspekter af vores arbejde. Vi lægger stor vægt på det sociale fællesskab, humor og har højt til loftet, og vores samarbejde er præget af tillid, fleksibilitet samt en god balance i arbejds- og privatlivet.

Er det dig?
I samarbejde med forretningen og Københavns Kommunes Koncern IT, skal du medvirke til at afdække, udvikle og implementere digitale forretningsløsninger samt udarbejde drifts- og dataudvekslingsaftaler. Derudover skal du have et samlet overblik over datakilder og automatiseringstiltag, både hvad angår drift og udvikling og være ansvarlig for, at dette overblik bliver kommunikeret ud i forretningen.

Du har viden om kunstig intelligens, automatiseringsteknologier samt IT-arkitektur og data, som du bidrager med i teamet, når vi skal identificere, udvikle og implementere automatiserings- og robotteknologiske løsninger, der kan optimere vores services og processer.

Du møder forretningen med nysgerrighed på deres processer og udviklingspotentialer, er med til at identificere forretningens behov og kan oversætte behovet til teknisk udvikling hos både vores interne og eksterne leverandører.

Du vil ofte være bindeleddet mellem forretningen og eksterne samarbejdspartnere, hvorfor du forventes at skabe gode relationer på tværs af organisationen.

Vi forventer, at du er god til og inspireres af at

  • identificere og afdække behov for at optimere processer med relevant teknologi.
  • støtte forretningen i at træffe gode digitale beslutninger og foretage valg af data og automatiseringsmetoder, som tager afsæt i brugernes og borgernes behov.
  • drive projektledelse, hvor der arbejdes efter Københavns Kommunes projektmodel, som tager udgangspunkt i Prince2 samt at arbejde med Proces Design og Solution Design dokumenter. Et arbejde som kræver løbende dokumentation, effektiv risikostyring og verificering af forretningens behov for at kvalitetssikre løsningerne.
  • håndtere flere interessenter på samme tid og at sikre klar og tydelig kommunikation, som bygger bro mellem forretningens behov og den digitale og tekniske løsning. Det indebærer, at du trives med at holde statusmøder, rapportere om fremskridt og kan adressere eventuelle udfordringer og spørgsmål.
  • facilitere dialog med forretningen og Koncern IT, når der ønskes nye datakilder eller systemers data til Azure.

Som person lægger vi vægt på, at du

  • er god til at samarbejde og skabe relationer på tværs af forskellige faggrupper
  • har øje for at skabe værdi gennem digitalisering
  • er nysgerrig på forretningens hverdag, og hvordan den kan udvikles digitalt
  • kan kommunikere og formidle teknisk viden, så andre kan være med
  • kan arbejde selvstændigt, proaktivt og er god til at sikre stabil drift
  • er struktureret og omhyggelig

Kompetencer
Du har en formentlig en akademisk baggrund eller erfaring fra en lignende stilling. Det er ikke afgørende, at du har flere års erfaring, men at du brænder for at bidrage til, at data og automatisering udvikler og forbedrer vores services. Er du nyuddannet, vil opgaverne blive tilpasset herefter.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes i henhold til gældende overenskomst.

Tiltrædelse ønskes den 1. august 2024.

Vi indhenter reference i forbindelse med ansættelsen.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kenntt Danniel Victor Mogensen på 2176 1795 eller chefkonsulent Christian Holm på 2047 0757.

Søg via linket senest søndag den 12. maj 2024
Første korte screeningssamtale forventes afholdt i tirsdag den 21. maj 2024, og anden samtale afholdes tirsdag den 28. maj 2024. Der vil være en mindre opgave i forbindelse med anden samtalen.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.