Familiebehandler til Sikkerhedsplansgruppen i Valby-Vesterbro-Kgs. Enghave

Søg jobbet

Sagsbehandling
Pædagogik
Fuldtid
Fastansættelse

Genopslag

Vi skaber sikkerhed og udvikling for de mest sårbare børn i tætte makkerskaber. Hvis du vil være med til det og har kompetencerne, så er det dig, vi søger.

Vi søger en engageret familiebehandler til Sikkerhedsplansgruppen i Din Sociale Indgang (DSI) Valby-Vesterbro-Kgs. Enghave (VVK).

Om Sikkerhedsplansgruppen 
Sikkerhedsplansgruppen består af et stærkt fagligt team, hvor vi til stadighed er optaget af udvikling og ny viden. Vi er normeret til fire familiebehandlere og fire børne- og ungerådgivere.

Sikkerhedsplansgruppen arbejder gennem en sikkerhedsplansindsats med at skabe sikkerhed for barnet eller børnene i familien og arbejder med familiens private og professionelle netværk.

Sikkerhedsplansarbejdet tilbyder helhedsorienteret og intensiv familiebehandling i familier med børn i aldersgruppen ufødt-18 år. Problemstillingerne i familierne er komplekse, og der er mange risikofaktorer som bl.a. vold, misbrug, psykisk sygdom, basalt omsorgssvigt, hvor der er høj bekymring for børnenes sikkerhed i hjemmet.

Vi arbejder med et stort fokus på at finde løsninger i familien og netværket. Vi er intenst til stede i familierne, og vi insisterer på, at alle vil deres børn det bedste, og at der kan og skal aktiveres ressourcer i familien. Herved søger vi at skabe forandring i de rammer, barnet eller den unge opholder sig i.

Om stillingen
Familiearbejdet i Sikkerhedsplansgruppen spænder vidt fra konkret og praktisk vejledning til mere terapeutiske forløb alt efter familiernes behov og ressourcer. 

Vi skræddersyer indsatsen i tæt samarbejde med familien, deres private netværk og fagprofessionelle.  

Det er familiebehandlerens opgave at være til stede i familiens hverdagsliv og i de situationer, hvor der konkret opstår udfordringer. Som familiebehandler i sikkerhedsplansgruppen arbejder du tæt sammen med dit team og altid i et makkerskab med en børne- og ungerådgiver. Det betyder, at du i praksis også vil opleve at komme tæt på myndighedsarbejdet og blive inddraget i sagsskridt og beslutninger om familien. 

Vi lægger vægt på det gode samarbejde, og det at mestre evnen til at samarbejde anser vi som lige så vigtigt som en stærk faglighed, når vi skal lykkes med at skabe trivsel og udvikling for familierne. Vi har en arbejdskultur med fællesskab, høj faglighed, psykologisk tryghed, plads til forskellighed, og hvor en åben og nysgerrig tilgang er bærende elementer. 

Der vil være en del skrivearbejde, da familiebehandlingen dokumenteres skriftligt i tæt samarbejde med børne- og ungerådgiverne. Familiebehandleropgaverne foregår primært der, hvor familierne opholder sig, og dette kan f.eks. både være i hjemmet, på institutioner og hos DSI VVK. Derudover kan en del af opgaven bestå i praktisk pædagogisk støtte i hjemmet samt at følge familierne til møder i psykiatri, jobcenter, misbrugsbehandling etc.

En vigtig del at sikkerhedsplansarbejdet består i at inddrage og gøre aktivt brug af familiens private og professionelle netværk, herunder fx at deltage i og facilitere netværksmøder mv. 

Om dig

  • Du er uddannet pædagog, psykolog, socialrådgiver, lærer eller har anden relevant uddannelse
  • Du har en terapeutisk efteruddannelse og/eller erfaring inden for det systemiske, tilknytnings- og mentaliseringsbaserede arbejde
  • Du er indstillet på at samarbejde tæt i dine makkerskaber i teamet, med netværket og øvrige professionelle omkring familierne
  • Du er skriftlig kompetent, da løbende dokumentation af høj kvalitet er en del af kerneopgaven
  • Du har det godt med flere forskelligartede opgaver og at være kreativ i din opgaveløsning
  • Du er indstillet på en fleksibel arbejdsdag fra mandag til fredag, hvor du selv har stor indflydelse på planlægningen, men hvor der kan være behov for at arbejde tidlig morgen eller eftermiddag/aften, når familiernes behov taler for det

Om DSI VVK
I DSI VVK lægger vi vægt på at være en arbejdsplads med højt til loftet både fagligt og socialt, hvor vi værdsætter, at den enkelte bidrager med gode ideer og initiativ. Hos os står du ikke alene med ansvaret. Vi arbejder tæt sammen og tager et fælles ansvar for at finde løsninger. Her bliver du en del af et fagligt fællesskab, hvor vi interesserer os for og hjælper hinanden. 

Derudover vil du hos os møde

  • En organisation, hvor trivsel og arbejdsglæde vægtes højt, og hvor vi opfatter os selv som en enhed, der løser opgaverne i fællesskab
  • Muligheder for at specialisere dig indenfor ét eller flere områder og indgå i udviklingsprojekter, faglige aktiviteter mv. efter interesse
  • God faglig sparring fra kollegaer og ledelse samt ekstern supervision
  • En arbejdsplads med et stærkt kollegialt fællesskab og mange sociale arrangementer
  • Fleksibel arbejdstid, mulighed for hjemmearbejde og en god kantineordning
  • Mulighed for parkeringstilladelse til fælles parkeringsareal

Ansættelsesvilkår
Ansættelsen er i henhold til gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse. 

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med en lang torsdag (til kl. 18.15) og en kort fredag (til kl. 13.15).  

Stillingen er med ansættelse den 1. august 2025. 

Yderligere information 
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte koordinator Stine Lethan Christensen på 20 12 29 56 eller familiebehandler Mette Hübner på 21 44 57 83. 

Søg via linket senest torsdag den 12. juni 2025
Vi forventer at holde to runder ansættelsessamtaler med 1. samtaler tirsdag den 17. juni 2025 og 2. samtaler om formiddagen fredag den 20. juni 2025.

Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.

Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra den 1. januar 2025 består Socialforvaltningen af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.

Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.