Fagligt stærke konsulenter med solid praksiserfaring til udgående arbejde med skolernes inkluderende læringsfællesskaber i Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune
Søg jobbet
Brænder du for at understøtte de københavnske skolers arbejde med at skabe stærke inkluderende almenmiljøer? Har du indgående erfaring med co-teaching og er din specialpædagogiske værktøjskasse i orden?
Så er du måske vores nye kollega.
I København har vi en ambitiøs vision. Vi vil skabe en mangfoldig folkeskole, hvor flere elever har mulighed for at lære, trives og udvikle sig i det almene fællesskab. Vi er derfor i gang med at etablere et praksisnært team, der skal understøtte de skoler, der har behov for at få nye perspektiver på deres praksis, i arbejdet med at skabe inkluderende læringsmiljøer. Fra 2026 har vi fået flere midler til teamet, og vi søger derfor to til tre nye kollegaer.
Om stillingen
Du vil som konsulent indgå i et udgående team, der samarbejder tæt med lærere, pædagoger og ledelse på skolerne om at udvikle mangfoldige børnefællesskaber. Teamets arbejde er målrettet de skoler, vi i København kalder 'skoler på handleplan'. Læs her om konceptet og de konkrete skoler: Skoler på handleplan 2025 | Københavns Kommune.
Størstedelen af din tid vil du bruge ude på en eller flere skoler i tæt samarbejde med fx et team om en klasse eller årgang og i løbende dialog med skolens ledelse. Derudover vil du samarbejde med skolens øvrige supportfunktioner i områdeforvaltningen og løbende sparre og erfaringsudveksle med dine kollegaer i kvalitetsteamet.
Du skal være medpraktiserende, kunne facilitere udviklingsprocesser, skabe tillid og tage afsæt i skolens praksis.
Din opgaver vil blandet andet omfatte
- Kollegialt samarbejde om udvikling, gennemførsel og evaluering af undervisning gennem co-teaching
- Vejledning og faglig sparring til pædagogisk personale og ledelse
- Understøttelse af kapacitetsopbygning og bæredygtige forandringsprocesser
- Tæt samarbejde med øvrige enheder i forvaltningen og den tværfaglige support
Hvem er du?
Vi leder efter dig, der har en solid praksiserfaring, dig som står stærkt i din faglighed og samtidig er du nysgerrig på andres. Du er formentlig uddannet lærer evt. med en relevant efteruddannelse fx inden for specialpædagogik, vejledning eller ledelse. Vi forventer, at du har et godt indblik i skolers drift og organisering og det omgivende supportsystem, som skolen er en del af. Du har en god forståelse af, hvordan en skole fungerer og den virkelighed lærere og pædagoger navigerer i hver dag.
Vi ser gerne, at du kan nikke til en god del af nedenstående
- Du har et ressourceorienteret børnesyn og tilgang samt viden om og erfaring med, hvordan vi øger børns deltagelsesmuligheder i skolen bedst muligt.
- Du har solid erfaring med specialpædagogisk praksis, og du kan gå foran med gode praksiseksempler i forhold til konkrete tiltag og udviklingsarbejder.
- Du har erfaring med at vejlede lærere og pædagoger og ledelse i forhold til prioritering af indsatser med afsæt i data.
- Du har solid erfaring med co-teaching og kollegial sparring i praksis
- Du har flair for, og erfaringer med, at understøtte lokale læringsprocesser og arbejde med kapacitetsopbygning i et felt præget af kompleksitet og mange interessenter.
- Du arbejder systematisk, har et godt overblik og har blik for at følge op på igangsatte tiltag og processer
- Du skal kunne trives i kompleksitet og med en omskiftelig hverdag med varierende arbejdsopgaver og en stor samarbejdsflade.
Din nye arbejdsplads
Vi glæder os til at byde dig velkommen til et spændende job i Danmarks største forvaltning, hvor opgaverne er mange, og den politisk bevågenhed er stor. Du vil blive en del af dagtilbuds- og skoleteamet i enheden Læring og Politik, der arbejder med drift, udvikling og politisk betjening på børne- og ungeområdet.
Vi samarbejder tæt, understøttende og kvalitetsbevidst i et uformelt miljø med plads til sparring, grin og fordybelse.
Læs mere om Københavns Kommunes arbejde med en mangfoldig folkeskole, hvor flere elever har mulighed for at lære, trives og udvikle sig i det almene fællesskab: Skoler, der kan mere for flere | Skoler, der kan mere for flere
Vil du vide mere
Kan du kontakte koordinator for kvalitetsteamet Amanda Skovgård Olsen på 30 57 88 11.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er på 37 timer ugentligt og ønskes besat den 1. januar 2026 eller snarest muligt. Ansættelserne følger en politisk bevilling på foreløbigt fire år med eventuel forlængelse.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Børne- og Ungdomsforvaltningen anvender børne- og straffeattest ved ansættelse.
Søg via linket senest søndag den 9. november 2025
Vi forventer at afholde 1. samtale i uge 46 og 2. samtale i uge 47.