Fagligt stærk og empatisk social- og sundhedsassistent til lille boafdeling på Musvågevej med seks borgere i det skønne Nordvest
Vi leder efter dig, der drømmer om at arbejde med din faglighed i en pædagogisk ramme med fokus på seks fantastiske beboere i samarbejde med engagerede og gode kollegaer. Vil du være med til at tage ansvar og gøre en stor forskel for mennesker med handicap? Måske er det dig, der skal være vores nye kollega?
Din opgave og vores pædagogiske tilgang
Arbejdet som social- og sundhedsassistent på Musvågevej er mangfoldigt og rummer både ansvarsfulde og vigtige opgaver indenfor din faglighed som SOSU-assistent, men rækker også i høj grad ind i det pædagogfaglige område. Det er derfor vigtigt, at du ønsker at arbejde tværfagligt, og hvis du ikke har erfaring med det pædagogiske område, skal du have mod på og lyst til at udvikle dine evner indenfor det pædagogiske felt og arbejde tværfagligt.
Du vil arbejde i et team af pædagoger, ergoterapeuter og lignende på afdelingen, hvor du vil stå som ansvarlig for medicindosering, være tovholder på oplæring af nye medarbejdere i sundhedsfaglige opgaver på afdelingen, herunder epilepsihåndtering, medicinhåndtering, hygiejne m.m. Derudover vil opgaverne også omfatte løbende supervision af kollegaer i sundhedsfaglige opgaver, så vi sikrer en vedligeholdelse af kompetencer indenfor den sundhedsfaglige pleje hos de medarbejdere, der ikke har sundhedsfaglig uddannelse, men fx er pædagoger m.m. Derudover er der opgaver ang. kontakt med andre dele af sundhedssektoren under indlæggelser, undersøgelser m.m., deltagelse ved neurologiske og psykiatriske tilsyn, udarbejdelse af sundhedsfaglig dokumentation, herunder borgerbeskrivelser, plejeplaner m.m. Vi har også et sundhedsfagligt team i huset, der understøtter den sundhedsfaglige indsats på de enkelte afdelinger, og derudover er der SOSU-assistenter på de andre afdelinger, som man i går i netværksmøder med og lignende. Man har derfor flere kollegaer, man kan spare med ang. de sundhedsfaglige opgaver, men arbejder i det daglige tæt med kollegaer med andre fagligheder ind i kerneopgaven.
Arbejdet med de sundhedsfaglige opgaver sker i sammenhæng med det almindelige daglige arbejde på afdelingen, hvor du vil deltage på lige fod med dine pædagogiske kollegaer i arbejdet omkring borgernes almene trivsel og hverdag.
Beboerne på afdelingen er voksne udviklingshæmmede og har derudover også autisme og forskellige multiple funktionsnedsættelser. De alle har brug for en empatisk, rolig og vedholdende indsats. De er livlige, humoristiske og nyder en hverdag med nærvær, omsorg, tydelige rammer og høj selvbestemmelse. Den største del af dit arbejde vil du bruge med borgerne ift. at skabe en god og tryg hverdag, og hvor vi systematisk arbejder med udviklings- og aktivitetsplaner. Du vil også støtte borgerne i personlig pleje, som fx hjælp til bad, toiletbesøg og medicinhåndtering. Du får også en vigtig dokumentationsopgave, der skal sikre, at borgernes data altid er opdateret med sundhedsfaglige og pædagogiske fremskridt og udfordringer.
På et botilbud er der også diverse ad hoc-opgaver som f.eks. mødeaktiviteter, og alle medarbejdere er fælles om at få bostedet til at fungere. Det betyder også, at vi griber karkluden, sætter kaffe over, hjælper med madlavning og deles om oprydningen i fællesområderne.
Det er ikke et krav, at du har erfaring fra området, når du starter, men vi forventer, at du er villig til at lære og engagere dig i arbejdet med borgere og kollegaer.
Vi leder efter dig, der
- er uddannet social- og sundhedsassistent, og som er motiveret for at arbejde indenfor handicapområdet
- forstår at sætte borgernes trivsel i første række, er nysgerrig i din faglige tilgang, som tør byde ind med nye idéer og ser muligheder for at øge borgernes trivsel
- ikke er bange for at tage ansvar, og som kan påtage sig sundhedsfaglige opgaver og medvirke til et godt samarbejde med beboere og pårørende
- kan se vigtigheden af god dokumentation – du behøver ikke skrive og stave perfekt, men uanset hvad skal du være med til at sikre god dokumentation
Hvad kan vi tilbyde dig?
Vi kan tilbyde en arbejdsplads, hvor du vil møde spændende og skønne borgere og engagerede kollegaer med stor hjertevarme og godt fællesskab, og hvor vi sparrer med hinanden for at opnå en viden, som skal sikre, at vores beboere oplever trivsel og værdi. Her vil du få mulighed for at præge udviklingen for både beboerne og for arbejdspladsen.
Vi er en arbejdsplads med fokus på din og dine kollegaers trivsel. Vi prioriterer derfor, at du får en god oplæring gennem vores onboardingprogram, som vil give dig et godt kendskab til din kommende arbejdsplads og dine arbejdsopgaver. Dertil afholder vi interne kurser i vores pædagogiske og autismespecifikke metoder – herunder tilbyder vi gode muligheder for at komme på efteruddannelse inden for autismepædagogik og andre relevante fagområder.
Vi har gratis parkering.
Hvem er vi?
Bo- og dagtilbuddet Musvågevej er en del af Center for Længerevarende Boformer under Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Vi har hjemme på Musvågevej i Københavns Nordvestkvarter, og vi har derfor både byliv med caféer og butikker samt parker, ro og natur i nærheden.
På Musvågevej bor i alt 50 mennesker med nedsat funktionsevne, 6-8 borgere på hver afdeling. Der er ansat i alt ca. 100 dygtige medarbejdere, der varetager de daglige pædagogiske og sundhedsfaglige opgaver på de forskellige afdelinger. Alle bidrager vi til, at beboerne kan leve deres liv på egne præmisser.
Vi er et livligt hus med hjemlig hygge og plads til alle. Vi har en dejlig gårdhave, busser, ladcykler og en løbevogn, så alle, uanset handicap, har mulighed for at komme ud og få vind i håret og opleve lokalsamfundet. Vi har også egen parkering.
Læs mere om bo- og dagtilbuddet Musvågevej.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen med ansættelse snarest. Vi indhenter referencer og straffeattest i forbindelse med ansættelsesproceduren.
Din arbejdstid vil ligge i tidsrummet fra kl. 7.00-23.00. Der er weekendarbejde hver anden weekend, og du må forvente arbejde på nogle helligdage.
Ansættelse pr. 1. december 2025 eller hurtigst muligt.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål vedr. stillingerne, kan du kontakte afdelingsleder Simone Nielsen på 24 65 30 53 eller Rebekka Rasmussen på 21 38 31 16 på hverdage mellem kl. 9.00-15.00.
Søg via linket senest onsdag den 8. oktober 2025
Vi afholder samtaler løbende.