Ergoterapeut til Brønshøj Skole

Søg jobbet

Pleje og sundhed
Deltid - alt under 37 timer
Fastansættelse

Har du gode samarbejdsevner og lyst til at arbejde sammen med pædagoger, lærere, elever, ledelse og forældre? Kan du have mange bolde på samme tid, udvise stor fleksibilitet og samtidig have mod på at bidrage til en konstruktiv og god udvikling af pædagogikken og læringsmiljøet. Så læs med her.

I dagligdagen vil du danne team med lærere og pædagoger i grundskolen og KKFO. Din arbejdstid vil være i tidsrummet ml. kl. 8.00-16.00 og planlægges i tæt samarbejde med dig og årgangenes teams.

Den ergoterapeutiske intervention foregår oftest i undervisningen, som en del af det tværfaglige samarbejde og for bedst muligt at integrere aktiviteterne i elevens dagligdag.

Ergoterapeuten arbejder centreret om læringsmiljøet således, at der tages udgangspunkt i det enkelte læringsmiljøs aktuelle og potentielle aktivitetsproblematik og udviklingspotentiale.

Aktivitetsproblematikker identificeres i samarbejde med andre elev-, forældre- og andre faggrupper omhandlende skolerelaterede aktiviteter herunder selvhjulpenhed og forebyggelse.

På Brønshøj Skole vil du blive en del af vores undervisningstilbud. Vi har valgt at udvikle vores børnemiljø med en ergoterapeut med henblik på at understøtte børnenes trivsel og udvikling mest muligt. Vi udvikler løbende vores fælles indsats med et mål om, at børnene kan mærke, at der er pædagoger og lærere, som ønsker at skabe et sundt børneliv.

Stillingen er for dig, som

  • planlægger, gennemfører, evaluerer og dokumenterer pædagogiske processer og udviklingsforløb
  • vil samarbejde med børnehaveklasseledere og lærere primært i den yngste indskoling
  • sikrer faglig, kollegial sparring og kvalitet i opgaveløsningen
  • sikrer et trygt og udviklende læringsmiljø for børnene
  • sikrer omsorg til de mangfoldige børnefællesskaber
  • forstår dig på de relationelle mekanismer i det daglige arbejde

 Vi håber, at du

  • er imødekommende, smilende, vedholdende og autentisk
  • har øje for værdien af et tæt og forpligtende teamsamarbejde og ser arbejdet med børnene som værende en fælles opgave
  • ser spændende perspektiver i vores fokus på trivsel i de mangfoldige fællesskaber
  • elsker at grine, og du ser din arbejdsplads som et sted, hvor man også kan hygge sig og være en del af sociale fællesskaber

Om Brønshøj Skole
Brønshøj Skole er organiseret i grundskole (0.-5. årgang) og udskoling (6.-9. årgang). På hver årgang arbejder lærerne tæt sammen om at planlægge og afvikle undervisningen. Vi insisterer på fællesskab – både blandt elever og medarbejdere – og tror på, at det er gennem samarbejde, at vi skaber de bedste resultater.

De seneste mange år har Brønshøj Skole arbejdet i retning af at skabe et fælles “vi” i alt, hvad vi foretager os. Alle medarbejdere bidrager med det bedste de kan og særlige kompetencer hos den enkelte medarbejder sættes i spil til fordel for fællesskabet. Vi forbereder sammen, vi løser komplekse problemstillinger sammen og vi løfter kerneopgaven sammen. Det er efterhånden en praksis, som gennemsyrer vores måde at lave skole på. 

Som skole tror vi på, at kerneopgaven skal løses med årgangsteamet som den bærende enhed, hvorfor det er essentielt, at du har et ønske om tæt og nært samarbejde, gennem frihed til at løse opgaven og tillid. 

Ergoterapi
Ergoterapeuten vejleder og rådgiver i relation til specialundervisningen, hvis formål er at fremme udvikling hos elever med særlige behov i overensstemmelse med de retningslinjer, der er angivet i folkeskolens formålsbestemmelser.

Den ergoterapeutiske intervention foregår oftest i klasserne, som en del af det tværfaglige samarbejde og for bedst muligt at integrere aktiviteterne i elevens dagligdag. Nogle elever modtager i tidsafgrænsede perioder også individuel ergoterapi. Her er der direkte fokus på at understøtte den enkelte elevs læringsmål. Denne træning kan foregå i skolens terapirum og målrettes den enkelte elevs udfordringer.

Potentielle aktivitetsproblematikker og udviklingspotentialer vil i høj grad basere sig på ergoterapeutens særlige viden om sensoriske udfordringer. Ergoterapeuten er en integreret del af det tværprofessionelle arbejde og understøtter arbejdet omkring eleven i forhold til at udvikle nye færdigheder, der gør eleven i stand til at mestre aktiviteter, som muliggør en velfungerende og udviklende skoledag.

Ergoterapeuterne vejleder og rådgiver om

  • sensoriske udfordringer, som hindring for læring
  • mundmotorik
  • finmotorik
  • daglige færdigheder
  • kompenserende tiltag og indretning/tilpasning af skolemiljøet under hensyntagen til elevens forudsætninger og sansemæssige behov
  • råd- og vejledning i brug af små hjælpemidler
  • udarbejdelse af individuelle træningsprogrammer
  • ergoterapeutiske vurderinger, undersøgelser og tests

For elever med Cerebral Parese udfylder ergoterapeuterne den ergoterapeutiske protokol i forbindelse med CPOP konferencen.

Ergoterapeuterne holder sig løbende opdateret på den nyeste viden om børn med handicap og træning. Ergoterapeuterne er ansat på Skolen ved Skoven. På skolen forefindes et ergoterapeutisk terapilokale med ergoterapeutiske træningsredskaber og materialer.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2025 eller snarest derefter. 

Ved ansættelse indhenter vi børne- og straffeattest og tager referencer.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte souschef Hanne Hansen  – ring til skolens kontor på 33 66 48 68.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.

Søg via linket senest onsdag den 4. juni 2025