Erfarne sekretærer til enheden Cykel- og Vejprojekter i Teknik- og Miljøforvaltningen
Trives du i at understøtte en leder og kolleger?
Kan du se dig selv i rollen som den, der holder styr på enhedens økonomi og IT-systemer og hjælper kollegerne med det?
Drømmer du om at afprøve projektsupportrollen?
Og kan du genkende dig selv i opgaver, der spænder vidt og kræver selvstændighed?
Så er det dig, vi søger til to spændende sekretærstillinger. Vi søger to erfarne sekretærer på hhv. fuld tid og 10 timer om ugen med flair for IT-systemer og god sans for økonomi til enheden Cykel- og Vejprojekter i Københavns Kommune.
Der er tryk på udviklingen i København. Teknik- og Miljøforvaltningen er en af Danmarks største offentlige bygherrer, og i Cykel- og Vejprojekter er vi gang med at projektere og anlægge for 130 mio. kr. i 2025. Vi er derfor en central aktør, som tager os af de fysiske forandringer i byen. Det er vores ambition at skabe verdens bedste storbymiljø og et unikt byliv i København.
Om jobbet
Vi søger en enhedssekretær på fuld tid og en administrativ medarbejder på 10 timer.
Fælles for de to stillinger er, at du i samarbejde med vores nuværende hold af administrative sekretærer vil håndtere administrative og faglige opgaver, hvor I understøtter enhedschefen og enheden med forskellige administrative opgaver. Det kan fx være mødereservationer, referatskrivning og lettere budget- og regnskabsopfølgning. Dertil kommer, at du vil blive superbruger i vores forskellige IT-værktøjer, så du kan understøtte alle i enheden. Du vil blive en central person i enheden og det er derfor vigtigt at du er synlig og til stede på kontoret i hverdagen.
Du kan også komme til at bistå med at opstarte projekter i samarbejde med en projektleder, rådgiver, interne og eksterne interessenter, skrive referater og bidrage med kommunikation til borgere og andre interessenter. Vi har stor fleksibilitet i opgaveporteføljen, og dine opgaver i Cykel- og Vejprojekter vil derfor blive tilpasset alt efter dine kvalifikationer og kompetencer.
For stillingen på 10 timer vil arbejdsopgaverne dog afgrænse sig til primært at omhandle økonomi og ad-hoc opgaver.
For fuldtidsstillingen vil arbejdsopgaverne i højere grad omfatte
- at understøtte enhedschefen med opgaveløsning i enheden
- visitering af henvendelser og bestillinger i vores postkasse, herunder borgerhenvendelser
- udsendelse af borgerinformation og høringer
- lettere økonomiopgaver i Kvantum, fx betaling af regninger og kvalitetssikring heraf og styring af kompetencemidler
- hjælp til enhedens medarbejdere i det daglige, herunder bestilling af computerudstyr og autorisationer
- være superbruger i eDoc og SharePoint
- Tilknytning til to-tre projekter, der følges fra projekteringsfase til anlægsfase
Ønsker til dig og dine kvalifikationer
Vi søger to servicemindede og strukturerede sekretærer, der kan bevare overblikket i en travl hverdag og samtidig bidrage til enhedens trivsel og tværgående opgaveløsning. Du har en relevant uddannelse, og erfaring fra arbejdet i en administrativ funktion med mange forskelligartede opgaver. Det er væsentligt, at du er fortrolig med IT-programmer og hurtigt kan sætte dig ind i nye funktioner. Du skal være god til at formidle både på skrift og i tale.
Som menneske og kollega er du positivt indstillet på at arbejde tæt sammen med en anden enhedssekretær, samt medvirke til at sikre videndeling og konstruktiv feedback i det administrative arbejdsfællesskab. Du er initiativrig, kan have mange bolde i luften og har en naturlig lyst til at hjælpe dine kolleger med stort og småt. Du kan omgås mange forskellige fagligheder, og kan håndtere forskellige slags opgaver i en omskiftelig hverdag, hvor rammerne for opgaveløsning ofte ændrer sig. Du er hurtig og præcis til at formulere dig og kender din målgruppe.
Der kan lejlighedsvis forekomme opgaver uden for normal arbejdstid i forbindelse med særlige arrangementer og vi forventer derfor en fleksibel tilgang hertil.
Vi er dygtige sammen
I Cykel- og Vejprojekter er vi ca. 45 medarbejdere med forskellig alder, køn, etnicitet og baggrund indenfor planlægning, projektstyring, byggeledelse, trafik, arkitektur mv. Vi har også et hold af trafikspecialister til at sikre, at de trafikale forhold i alle kommunens anlægsprojekter overholder gældende lovgivning og regelsæt. Samtidig har vi forskellige supportfunktioner i enheden inden for politiske betjening, borgerinvolvering samt kommunikation.
Vi arbejder i teams med stor vidensdeling og samarbejde på tværs af fagligheder, hvor alle har egne ansvarsområder og indgår i løsningen af kollegers projekter. Vi har et stærkt fagligt og professionelt miljø, hvor vi supplerer hinanden og har højt til loftet. Dine nye kolleger er engagerede og stolte af at bidrage til den positive udvikling af København.
Vi lægger vægt på et uformelt og inspirerende arbejdsklima med fokus på læring og kompetenceudvikling og et godt samarbejde mellem gode kolleger. Derfor arbejder vi også med en mentorordning for nye kolleger. Du vil fx også blive en del af et administrativt netværk blandt sekretærer i organisationen, som jævnligt mødes til erfaringsudveksling og sparring.
Cykel- og Vejprojekter har aktivitetsbaseret indretning (ABI) med arbejdszoner til aktivitet og til fokus. Det er en fleksibel indretning med 'free seating', hvor vi deles om pladserne i vores lokaler. Det understøtter hverdagens opgaveløsning, og du vil hurtigt lære dine nye kolleger at kende.
Vi tilbyder
Vi kan tilbyde et uformelt, inspirerende og engageret arbejdsklima på Islands Brygge i hjertet af København. Gode muligheder for personlig og faglig udvikling og indflydelse på eget arbejdsområde i samarbejde med gode kolleger.
I Teknik- og Miljøforvaltningen har vi mange goder, fx høj pensionssats, fleksibel arbejdsdag med god balance mellem familie- og arbejdsliv og en gennemsnitlig 37-timers arbejdsuge med betalt frokostpause.
Ansættelsesvilkår
Stillingerne er fastansættelser. Vi ønsker, at du kan starte den 1. februar 2026 eller snarest muligt. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Er du blevet nysgerrig?
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte enhedschef Maria Helledi på 27 51 44 68. Du kan også læse mere om Københavns Kommune her og om Teknik- og Miljøforvaltningen her.
Søg via linket senest søndag den 23. november 2025
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 49 og 50.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.