Erfarne og forretningsorienterede projektledere til organisatoriske projekter i Danmarks største kultur- og fritidsforvaltning
Vi søger dig, der skaber klar retning, sikrer fremdrift og navigerer sikkert i en politisk styret organisation med mange interessenter og høj kompleksitet.
Hos os får du som projektleder mulighed for at omsætte strategier til konkrete indsatser – og altid med fokus på vores service til borgerne. Projekterne sker i tæt samarbejde med direktion, ledere og kollegaer på tværs af hele forvaltningen. Motiveres du af at stå i spidsen for tværgående organisationsprojekter – ofte med politisk bevågenhed – så hører vi gerne fra dig.
Vi tilbyder
En unik mulighed for at være med til at udvikle Danmarks største kultur- og fritidsforvaltning. Du bliver en del af et stærkt team af professionelle og effektive projektledere. I teamet er også vores PMO, hvor vi har den daglige porteføljestyring og støtter kollegaers brug af vores fælles projektværktøjer. Vi værdsætter høj faglighed, god sparring og en uformel, tryg kultur.
Du får ansvar for at planlægge, styre og koordinere organisatoriske projekter på tværs af forvaltningen, der spænder over bl.a. biblioteker, kulturhuse, museer, idrætsanlæg og myndighedsopgaver. Du arbejder tæt sammen med kollegaer i vores stabscenter og forretningsområderne og er med til at sikre, at projekternes leverancer skaber reel værdi i organisationen.
Dine opgaver giver mulighed for at
- afdække og fastlægge projektets scope og gevinster i tæt dialog med en styregruppe
- styre aktiviteter, fremdrift og deadlines med en sikker hånd
- skabe tillidsfulde og stærke samarbejdsrelationer på tværs af fagligheder og organisatoriske niveauer – internt såvel som med eksterne samarbejdspartnere
- formidle og udarbejde kvalificerede og tydelige beslutningsoplæg med status, risici og konsekvenser, der gør ledelsens beslutninger lettere
- facilitere møder og workshops, der skaber involvering og samler med fælles mål og gode løsninger for forretningen
- sikre realistiske tidsplaner og koordinere leverancer mellem involverede fagligheder og interessenter
- arbejde systematisk med forankring og gevinstrealisering
- anvende og videreudvikle vores standardiserede projektmetoder og værktøjer
Er det dig?
For at lykkes i rollen er du vant til at arbejde i en politisk styret organisation – eller du er motiveret for at lære det. Du har solid erfaring med projektledelse af komplekse projekter, styregruppebetjening og kan dokumentere, at du skaber resultater i samarbejde med mange interessenter. Du har en vigtig opgave i at sætte dig i forretningens behov og perspektiv med samtidig høj service og slutresultatet for øje.
Vi forventer, at du
- har min. fem års erfaring med struktur og styring af projekter – gerne understøttet af kurser eller certificeringer i projektledelse
- kan håndtere styregrupper og ledelsesbetjening professionelt og skabe gode beslutningsprocesser
- er vant til at skabe relationer og opbygge tillid på tværs af organisationen
- kan sikre interessenthåndtering med sikker hånd i større projekter
Som person lægger vi vægt på, at du
- arbejder analytisk, struktureret og med blik for både helhed og detaljer
- er aktivt opsøgende og kan drive dine opgaver sikkert i mål – også i en travl hverdag
- er nysgerrig, samarbejdsorienteret og god til at skabe bro mellem fagligheder
- motiveres af at nå resultater sammen med andre
- tager nye opgaver med gåpåmod og finder pragmatiske løsninger
- bidrager positivt til vores faglige fællesskab og deler din viden med kollegaerne
Hvem er vi?
Stillingerne er forankret i kontoret Organisation, der både rummer vores HR-teams og teamet med vores PMO og projektledere for store og ofte tværgående organisations- og styringsprojekter. Kontoret er en del af Center for Økonomi, Digitalisering og Organisation, som understøtter hele Kultur- og Fritidsforvaltningen – en organisation med højt til loftet, stærk faglighed og stor variation i opgaver og samarbejdspartnere.
Hos os får du fleksible og stabile arbejdsforhold, dygtige kollegaer og en hverdag, hvor du kan sætte et tydeligt aftryk på kultur- og fritidsområdet i København.
Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse sker efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer.
Det arbejdssted vil være Nyropsgade 3, 1602 København V.
Vi ønsker stillingen besat den 1. marts 2026 eller hurtigst muligt derefter.
Vi indhenter reference i forbindelse med ansættelsen.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Organisation Karina Nelsing på 21 33 98 30 eller programleder Christine Mehlsen 51 24 45 80. Vi kan kontaktes frem til den 19. december 2025 eller igen fra den 2. januar 2026.
Søg via linket senest søndag den 11. januar 2026
Første samtale forventes afholdt den 14. og 15. januar 2026, og anden samtale med en kort case afvikles den 22. og 23. januar 2026.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.