Erfarne byggesagsbehandlere til byudviklingssager i Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Vi tilbyder to spændende stillinger til byggesagsbehandling af byudviklingssager i Teknik- og Miljøforvaltningen.

Som byggesagsbehandler i Område for Bygninger får du en unik mulighed for at forvalte rammerne for den fysiske udvikling af København. Hos os vil du træffe afgørelser, der er med til at udvikle nybyggeri såvel som at bevare vores arkitektoniske kulturarv inden for rammerne af lovgivningen, de politiske visioner og beslutninger.  

Område for Bygninger har de seneste par år været igennem en rivende udvikling med stort fokus på at nedbringe sagsbehandlingstiden for byggeansøgninger.  Vi er blevet skarpe på processerne og har fokus på at levere byggesagsbehandling af høj faglig kvalitet. Et udviklingsarbejde som vi er stolte af og som vil fortsætte i de kommende år.

Om stillingen
Vi er et stærkt team af kompetente byggesagsbehandlere, som primært behandler byggesager om nybyggeri i byudviklingsområderne Nordhavn, Sydhavnen, Jernbanebyen, Tingbjerg m.fl. Ved behandling af byggesager tager vi bl.a. stilling til indretning, anvendelse og omfang af eksisterende og nye bebyggelser til beboelse, erhverv eller begge dele – spektret af byggesager er stort og forskelligartet. Byggesagerne omfatter alt fra større etageboligbebyggelser, herunder ungdomsboliger og almene boliger til kontorbyggeri, skoler, husbåde og rækkehuse mv.

Det laver du i jobbet

  • Ud fra egen sags- og planportefølje arbejder du med en god blanding af store og mindre byggesager og områder
  • Din dagligdag består i at træffe afgørelser på baggrund af byggeansøgninger, herunder løbende dialog med rådgivere, virksomheder og andre interessenter undervejs i forløbet
  • Du har ansvar for byggesagsforløbet fra ansøgning til afgørelse, herunder at indhente oplysninger og samarbejde med kollegaerne i teamet, enheden, området samt forvaltningen såvel som andre myndigheder i og udenfor kommunen
  • Du vil blive inddraget i udarbejdelse af nye lokalplaner i samarbejde med planlæggere og andre faglige eksperter i forvaltningen.

Vi forventer, at du

  • Har mindst 2-3 års erfaring fra anden kommune eller øvrigt myndighedsarbejde – gerne som byggesagsbehandler
  • Har godt kendskab til relevant lovgivning, herunder byggelov, BR18, planlov og forvaltningslov
  • Gerne erfaring med behandling af plansager, herunder dispensationsansøgninger.
  • Har baggrund som arkitekt, bygningskonstruktør, ingeniør eller lignende
  • Kan se dig selv som myndighed samtidig med, at du er god til at lytte og videreformidle komplekst stof
  • Er god til at formulere dig i både skrift og tale
  • Er god til at strukturere din tid
  • Er glad for at samarbejde og sparre med kolleger
  • Er nysgerrig på at tilegne dig ny viden og kompetencer, da der løbende sker ændringer på lovgivningen indenfor byggesagsområdet

Vi tilbyder
Du bliver en del af et tværfagligt fællesskab med dygtige kolleger. Vi har en respektfuld og uformel omgangsform på kontoret, og vi har fokus på, at der er balance mellem privat- og arbejdsliv.

Du bliver del af en enhed med 25 kolleger, samt Område for Bygninger på cirka 260 kolleger. Herudover vil du blive en del af Teknik- og Miljøforvaltningen, der bl.a. består af flere andre myndighedsområder vi samarbejder med i vores daglige arbejde, herunder miljø- og vejmyndigheden, såvel som Klima- og Byudvikling, der varetager udarbejdelse af lokalplanerne i København.

Hos os får du gode muligheder for personlig og faglig kompetenceudvikling

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er på 37 timer om ugen inkl. frokostpause, fleksible arbejdstider (flekstidsordning) og mulighed for hjemmearbejde, når opgaven tillader det.

Vi ønsker stillingerne besat den 1. august 2025 eller snarest herefter.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Afhængigt af dine kvalifikationer kan der indgås forhandling om tillæg mellem den ansættende leder og den forhandlingsberettigede organisation.

Vi tilbyder en god arbejdsgiverbetalt pensionsordning.

Arbejdspladsen er centralt beliggende på Islands Brygge i København

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamleder Gunhild Witt på 24 79 25 37 eller enhedschef Heidi Møller Nielsen på 22 28 60 15.

Vedhæft dit CV, motiveret ansøgning og evt. andre relevante dokumenter, når du søger stillingen.

Søg via linket senest onsdag den 28 maj 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 24-25.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.