Erfaren tilsynsmedarbejder til at gennemføre tilsyn med databehandlere i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Søg jobbet

IT og digitalisering
Fuldtid
Fastansættelse

I Københavns Kommunes beskæftigelses- og integrationsforvaltning prioriterer vi databeskyttelse højt, og lige nu søger vi en erfaren medarbejder til at føre tilsyn med forvaltningens databehandlere. Så hvis du trives med stort ansvar og har erfaring med tilsyn – gerne inden for databeskyttelse – så er du måske den nye kollega, vi søger til en nyoprettet stilling i forvaltningens Team Sikkerhed.

Om stillingen
For at støtte flere borgere i at komme i job eller uddannelse, varetager specialiserede private aktører en betydelig del af beskæftigelses- og uddannelsesindsatserne i Københavns Kommune. Dette medfører, at forvaltningens samarbejdspartnere håndterer en lang række personoplysninger på vegne af Københavns Kommune, når de dokumenterer borgernes forløb, aftaler, samtaler, rekrutteringsinitiativer, kontakt med virksomheder osv. Samtidig behandles både borgernes og medarbejdernes oplysninger i en bred vifte af kommunens IT-systemer, der leveres af private leverandører. Derfor er det helt centralt for forvaltningen, at behandling af borgernes data sker i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne (GDPR).

Den primære opgave er at implementere et tilsynskoncept for tilsyn med databehandlere og efterfølgende planlægge og løbende gennemføre tilsyn med forvaltningens databehandlere. Derudover vil du skulle løfte andre opgaver indenfor databeskyttelse og informationssikkerhed.

Du bliver en del af Team Sikkerhed, der i dag består af fem dygtige medarbejdere. Med dig og en ny medarbejder til at indgå databehandleraftaler består teamet af i alt syv medarbejdere. Det betyder, at der er et stærkt fagligt fællesskab og gode rammer for både at arbejde med driftsnære opgaver og opgaver af mere strategisk karakter.

Du kommer til at få et tæt samarbejde med teamet, kontorets øvrige medarbejdere og resten af forvaltningen, men stillingen kræver også, at du er i stand til at udvise stor selvstændighed i din opgaveløsning.

Det er stort plus, hvis du har erfaring med tilsyn af databehandlere, men det er ikke et krav. Det vigtigste er, at du har erfaring med planlægning og gennemførelse af tilsyn, og at du har lyst til at lære nyt.

Når vi vælger kandidater til stillingen, lægger vi vægt på, at du

  • har erfaring med at planlægge og gennemføre tilsyn
  • har kendskab til databeskyttelse, herunder reglerne for databehandleraftaler
  • har erfaringer med at læse revisorerklæringer
  • har erfaring med at formidle kompliceret stof på en let forståelig måde til kollegaer og leverandører, som ikke har din tekniske og juridiske indsigt. Formidlingen kan være både mundtlig fx i form af undervisning, og skriftlig, som ved udarbejdelse af procedurer og ledelsesrapporter
  • er god til at samarbejde – både når du sparrer med kollegaer og når du indgår i dialog med leverandører ved tilsyn
  • har motivation til at lære og bidrage med andre opgaver indenfor databeskyttelse og informationssikkerhed
  • har erfaring med beskæftigelsesområdet (er et plus, men ikke et krav)

Derudover gælder det for stillingen, at du bliver en del af en offentlig forvaltning, hvorfor du også vil skulle løfte generalistopgaver i mindre omfang sideløbende med dine projekter. Så det er en fordel, hvis du er vant til at udarbejde materiale såsom mødeforberedelse, notater og oplæg til en direktion og/eller politikere.

Hvad kan vi tilbyde?
Du bliver en del af Kontor for Digitalisering, som består af ca. 35 medarbejdere, der arbejder med mange aspekter af udvikling og support på IT og digitalisering. Sammen er det vores hovedopgave at sikre de bedste arbejdsbetingelser for medarbejderne og vores kerneopgave i forvaltningen.

Du bliver også en del af en professionel organisation, hvor vi arbejder evidensbaseret, har høje faglige ambitioner og er åbne for at tænke nyt. Vi prioriterer tid til videndeling og sparring, og vi er altid åbne for nye ideer og aktiviteter, der skærper vores faglighed, fx ved at deltage i netværk og konferencer. Og så vægter vi det højt at have det sjovt, når vi arbejder.

Du kommer til at arbejde centralt i København med god mulighed for hjemmearbejde. Vi lægger stor værdi i og vægt på, at ansvarlighed og engagement spiller en vigtig rolle hos både dig såvel som for teamet som helhed.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles og indenfor rammerne af lokal løndannelse. Stillingen forventes besat den 1. august 2025 alt afhængig af sommerferieplaner. Ansættelsesstedet er Bernstorffsgade 17 i København V.

Yderligere oplysninger
Du kan få yderligere oplysninger hos souschef Christian Schultz Albèr på 40 31 21 55 eller kontorchef Zenia Voss på 21 53 11 55.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Søg via linket senest onsdag den 11. juni 2025
Vi forventer at afholde 1. og 2. samtaler i uge 25. Til anden samtale vil der indgå en mindre case.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen 
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.