Erfaren projektleder til udvikling af nye genbrugstraditioner, events og arbejdet med partnerskaber på byens nærgenbrugsstationer i København
Vil du være med til at udvikle genbrugskulturen i København?
Har du erfaring med events, strategiske partnerskaber og cirkulær økonomi?
Og er du optaget af, hvordan man skaber fællesskaber om genbrug og grøn omstilling?
Så er det måske dig, vi søger.
Genbrugskulturen blomstrer og er i rivende udvikling i disse år. Men vi har i Københavns Kommune ambitiøse mål om, at genbrug skal fylde meget mere og samle endnu flere mennesker end i dag. Helt konkret skal vi fordoble vores genbrugsmængder frem mod 2030. Det kan vi kun, hvis vi formår at gå nye veje, udfordre os selv og opdyrke og skabe nye partnerskaber og nye traditioner.
Som projektleder i team Genbrugsaktiviteter bliver din rolle at skabe store bydelsdækkende events med fokus på genbrug. Det skal ske ved at udvikle, koordinere og afholde aktiviteter, der har potentiale til at blive nye genbrugstraditioner, på samme måde som fx forårs-loppemarkeder er det i dag. Det skal ske i tæt samarbejde med øvrige aktører i byen.
Vi forventer, at du i samarbejde med både interne aktører i kommunen og eksterne aktører, såsom virksomheder, NGO'er og foreninger, kan skabe rammerne om mindst tre større årlige events med genbrug som omdrejningspunkt.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte
- planlægge, koordinere og afvikle store events med fokus på genbrug
- udvikle og håndtere strategiske partnerskaber med interne og eksterne aktører i forbindelse med større årlige events kaldet 'Genbrugstraditioner'
- skabe og drive partnernetværk i samarbejde med kolleger i teamet
- understøtte og bidrage til projekter i Københavns Kommunes ressource- og affaldsstrategi
Vi forventer, at du
- har en relevant akademisk uddannelse
- har minimum tre års erfaring med projektledelse og eventudvikling
- har arbejdet med partnerskaber – gerne i relation til grøn omstilling, genbrug, cirkulær økonomi eller lignende.
- kan skabe events fra a til z – udvikling, koordinering og afvikling
- er udadvendt, dialogsøgende og trives i samarbejde med mange forskellige interessenter
- kan tænke kreativt og finde nye løsninger på komplekse udfordringer
- er god til at strukturere, afslutte og drive projekter fremad
Om afdelingen
I enheden for Genbrug arbejder vi med udvikling af aktiviteter, events, vidensdeling, strategiske partnerskaber og etablering og udvikling af nye og eksisterende genbrugsfaciliteter.
De seneste år har genbrugsområdet været i markant udvikling, og med 17 genbrugs- og nærgenbrugsstationer og over 1,7 mio. årlige besøgende, har københavnerne for alvor taget genbrugsdagsordenen til sig.
I enheden er vi ca. 28 medarbejdere med mange forskellige baggrunde og kompetencer. Du bliver en del af teamet Genbrugsaktiviteter. I teamet og enheden sætter vi trivsel, samarbejde og faglig sparring højt, og vi er stærkt motiverede af at finde løsninger, der fremmer genbrug og bidrager til den grønne omstilling.
Arbejdsforhold
Stillingen er en fastansættelse på 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og inden for rammerne af lokal løndannelse. Vi ønsker, at du kan tiltræde den 1. december 2025 eller hurtigst muligt derefter. Du vil referere til enhedschefen i enheden Genbrug. Du kan aftale op til to ugentlige hjemmearbejdsdage under hensyntagen til arbejdsopgaver og samarbejder.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, kan du kontakte teamleder Simon Christopher Østergaard Hansen på 21 44 01 85.
Søg via linket senest fredag den 3. oktober 2025
Vi forventer at holde samtaler uge 43.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.