Erfaren projektleder til arbejde med grøn mobilitet i København til enheden Mobilitet i Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

København skal være fremtidens klimavenlige hovedstad, og her spiller mobiliteten en væsentlig rolle.

I Mobilitet laver vi en stor del af Københavns Kommunes planer og strategier på mobilitetsområdet i tæt samarbejde med borgere, organisationer og erhvervsliv.

Vi søger en engageret og dygtig projektleder med flair for tværgående samarbejde, analytisk sans og gerne erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation. Det vil være en stor fordel hvis du har tidligere arbejdserfaring med mobilitetsområdet og et eller flere af fagområderne luftforurening, trafikstøj, delebilisme, omstilling til el eller tung trafik.

Om stillingen
Du vil indgå i Team Grøn Transport i Mobilitetsenheden. Vores team laver projekter, analyser, handleplaner og politisk betjening indenfor fagområderne luftforurening, trafikstøj, delebilisme, omstilling til el og tung trafik. Derudover løfter vi en række politisk og strategisk store udviklingsopgaver som fx etablering af en nulemissionszone i København og analyser af overdækninger af Helsingør- og Øresundsmotorvejen.

Du behøver ikke at være ekspert på forhånd, men arbejdet indebærer, at du er interesseret i at sætte dig ind i et eller flere af de ovennævnte fagområder. Den faglige indsigt på området skal kobles med den politiske betjening, og det er derfor vigtigt, at du kan fremstille den tekniske viden på en enkel og klar måde.

Udover at løfte et fagområde vil du, alt afhængigt af din erfaring og interesser, få mulighed for at arbejde med politiske bestillinger som fx projekter, analyser og udarbejdelse af strategier og handleplaner for Københavns Kommune.

I teamet er vi 1’ere og 2’ere på alle opgaver, hvilket betyder, at du i teamet både vil være projektleder for dit/dine egne projekter/analyser/planer og være med som projektmedarbejder på andre projekter. Projekterne i teamet udarbejdes i tæt samarbejde med rådgivere, fagpersoner i forvaltningen og andre forvaltninger og øvrige interessenter, såsom lokaludvalg, interesseorganisationer etc. Det kræver gode samarbejds- og formidlingsevner, gode proces- og planlægningskompetencer samt en høj faglighed inden for mobilitetsplanlægning.

Derudover får vi løbende bestillinger, vi skal håndtere, fx faglige notater, politikerspørgsmål, mødeforberedelser og lignende, som vi fordeler i teamet.

Arbejdsopgaver

  • Dialog med rådgiver, fagpersoner i forvaltningen, øvrige interessenter, fx borgere og lokaludvalg
  • Udbud af opgaver til rådgivere
  • Politisk betjening bredt på mobilitetsområdet – udarbejde mødeforberedelser, indstillinger, notater, budgetnotater etc.
  • Generelt bidrage til den løbende udvikling af strategisk planlægning af mobilitet i København

Om dig

  • Du er en engageret og selvstændig projektleder, gerne med arbejdserfaring fra en politisk styret organisation
  • Det vil være en fordel, hvis du har tidligere arbejdserfaring med mobilitetsområdet og gerne de ovennævnte fagområder
  • Du har en relevant videregående uddannelse og er hurtig og præcis til at formulere dig skriftligt og mundtligt
  • Du skal være indstillet på at skulle håndtere forskellige slags opgaver i en travl og omskiftelig hverdag, hvor rammerne for opgaveløsningen ofte ændrer sig
  • Desuden skal du kunne omgås og samarbejde med mange forskellige mennesker og faggrupper i og uden for organisationen

Lidt om os som arbejdsplads
Du vil komme til at arbejde i enheden ”Mobilitet”, der er en del af afdelingen ”Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold” i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune.

Vi er en enhed med ca. 35 kolleger. Enheden går op i at gøre en forskel i København, både strategisk og praktisk, og vi værdsætter både et godt grin og skarpe faglige diskussioner. Vi nyder hinandens forskellige fagligheder og bestræber os på at dele erfaringer på tværs i hele organisationen.

Vi er en gruppe engagerede kollegaer, der tæller bl.a. byplanlæggere, ingeniører, geografer, statskundskabere og arkitekter.

Generelt er der højt til loftet og en stærk samarbejdskultur, hvilket gør, at man som medarbejder har indflydelse på egne opgaver og gode muligheder for at udvikle sig fagligt og personligt.

Enheden består af fire teams: Team Grøn Transport, Team Analyse og Mobilitetsplaner, Cykel- og gangteamet og Supercykelstisekretariatet.

Som ansat i Københavns Kommune har du arbejdsforhold, der gør det muligt for dig at få balance mellem arbejds- og privatliv, idet du får en arbejdsuge på gennemsnitligt 37 timer inkl. frokostpause. Der er mulighed for nedsat tid på 32 timer. Vores kontor ligger centralt placeret på Islands Brygge.

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. 
Stillingen kan være en fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt eller en 32 timersstilling.
Vi ønsker stillingen besat den 1. oktober 2025. 

Mere information  
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Emma Liisberg på 21 59 65 90 eller enhedschef Casper Harboe på 29 66 90 67.

Din ansøgning skal maksimalt være på én side og dit CV på maksimalt tre sider. 

Søg via linket senest mandag den 11. august 2025
Vi forventer at gennemføre ansættelsessamtaler i uge 34.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen  
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.